خانه مهاجرت چگونه برای کار در کانادا شغل مناسب با تخصص خود را پیدا کنیم؟

جستجو

چگونه برای کار در کانادا شغل مناسب با تخصص خود را پیدا کنیم؟

شغلِ خوب، حالِ خوب، زندگیِ خوب در کانادا

زمان تقریبی مطالعه: ده دقیقه

همیشه موفقیت یک انسان در زندگی با شغل او سنجیده می‌شود. این که در مسیر پیشرفت باشد و همزمان با توسعه شغل خود از لحاظ مادی هم رو به بهبود قدم بردارد و بتواند زندگی مناسب و در خور برای خود و خانواده بسازد.

پیشرفت در شغل نیازمند پیش زمینه‌هایی است که گاهی اوقات در محیط زندگی هر فرد شرایطش مهیا نیست یا درآمد دلگرم‌کننده‌ای ندارد. کسانی که در رشته خود متخصص هستند همیشه به مهاجرت فکر می‌کنند و اولین گزینه برای این دسته از افراد اقامت از طریق ویزای کاری است.

مهاجرت به کانادا از طریق کار، معمولاً اقامت کارآفرینان و افرادی که دارای مهارت و تخصص مورد نیاز کشور کانادا هستند را مورد هدف قرار می‌دهد و دولت کانادا را ملزم می‌کند تا کسب و کار جدیدی برای این مهاجران ایجاد کند و با ایجاد شغل‌های خاص یک رقابت را در مقیاس جهانی رقم زند.

جاب آفر کانادا یکی از روش‌های بسیار مهم برای شروع پروسه ویزا امن‌ترین کشور جهان است.

زمانی که می‌خواهید روند Express Entry را شروع کنید، با دارا بودن یک جاب آفر (Job Offer) معتبر از کارفرمای کانادایی، امتیاز بالاتری خواهید داشت و می‌توانید به مراتب آسان‌تر و سریع‌تر از افرادی که جاب آفر کارفرمای کانادایی را ندارد وارد کانادا شوید، چرا که از قبل کار خود را پیدا کرده‌اید.

جاب آفر یک دعوت‌نامه شغلی است که از سوی یک کارفرمای خارجی صادر می‌شود. بدین ترتیب شما می‌توانید در بدو ورود به کشور مقصد مشغول به کار شوید.

کانادا از جمله کشور‌هایی است که حقوق و مزایای متعددی برای مهاجرین در نظر می‌گیرد و به علت استاندارد‌های بالای زندگی، یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای ایرانیان است. از طرفی این کشور به علت نرخ پایین بیکاری فرصت‌های شغلی فراوانی را در خود جای داده است.

در مقاله گذشته درمورد اجازه کار دانشجویی در کانادا صحبت کردیم و حالا راهنمای جامع کار در کانادا را برای شما نوشته‌ایم با ما همراه باشید.

با این تقسیم بندی بهتر می توانید بازار کار در کانادا را درک کنید:

گروه کاری A در کانادا

مشاغل گروه A نیاز به ارائه مدارک دانشگاهی معتبر دارند. این افراد جزء معلمان، پزشکان و مهندسان هستند.

گروه کاری B در کانادا

مشاغل گروه B، در زمره کار‌های تخصصی قرار می‌گیرند. برای گرفتن این گونه از مشاغل، داشتن مدرک دانشگاهی، مدرک دیپلم، گذراندن دوره‌های مرتبط و آموزش‌های تخصصی، ضروری است. از جمله این مشاغل می‌توان به برقکار‌ها، تأسیساتی‌ها و آشپز‌ها اشاره کرد.

گروه کاری C در کانادا

این گونه از مشاغل، نیاز به ارائه مدارک دانشگاهی نداشته و داشتن تحصیلات متوسطه و یا گذراندن آموزش‌های تخصصی در زمینه آن شغل، کفایت می‌کند. این گونه مشاغل نظیر راننده و گارسون و قصاب هستند.

گروه کاری D در کانادا

مشاغل گروه D نیازی به گذراندن هیچ دوره خاصی و یا داشتن مدرک خاصی نمی‌باشند. این مشاغل عموماً آموزش در حین کار دارند. از جمله این مشاغل می‌توان به کارگران خدماتی و نیرو‌های نظافتی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که هر یک از مشاغل مورد نیاز کشور کانادا که در لیست NOC وجود دارند، دارای یک کد اختصاصی هستند. این کد اختصاصی، یک عدد چهار رقمی می‌باشد. این کد، در حقیقت معرف یک نوع کار خاص و یا یک حوزه کاری مشخص است.

در لیست NOC، در حدود ۳۰ هزار شغل وجود دارد. این مشاغل در ۴ گروه مهارتی و ۱۰ گروه شغلی بزرگ، طبقه‌بندی می‌شوند.

از آن جایی‌که در پروسه جاب آفر، کارفرما برای تأمین نیروی کار خود اقدام به جذب نیروی کار کرده و پروسه اخذ لایسنس پروسه نسبتاً زمانبری محسوب می‌شود، لذا اولویت با نیرو‌هایی است که برای شروع به کار پیش شرط‌های لازم برای اشتغال به کار بر اساس معیار‌های اداره مهاجرت، کشور کانادا و ایالت مربوطه را دارا باشند.

اولین پرسش: چه مزایایی را از طریق دریافت ویزای کار در کانادا خواهم داشت؟

اصلی‌ترین مزایای کار در کانادا:

  • داشتن درآمد مشخص و بیمه به محض ورود به کانادا
  • امکان همراهی وابستگان و ورود آن‌ها به خاک کانادا
  • امکان کار یا تحصیل همسر
  • امکان تحصیل فرزندان
  • امکان دریافت اقامت دائم

دلایل و عوامل بسیاری وجود دارند که نشان می‌دهد علاوه بر مهاجرت تحصیلی به کانادا، اقامت کانادا از طریق کار یکی از روش‌های برتر مهاجرتی به این کشور است. عواملی از جمله:

  1. وضعیت اقتصادی مطلوب و رو به رشد کانادا و سطح رفاه اجتماعی عالی در این کشور
  2. مالیات و هزینه‌های راه‌اندازی کسب و کار بسیار پایین
  3. برتری نوآوری این کشور در مقایسه با سایر کشور‌های پیشرفته جهان
  4. کیفیت زندگی بالا و‌ایده‌آل
  5. پشتیبانی قوانین و مقررات کانادا از مهاجران برای شروع یک کسب و کار
  6. برخورداری این کشور از امنیت بالا

۸۸ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در تمام حوزه‌های کاری کانادا اعلام شده که افزایش ۳ درصدی را در سال ۲۰۲۳نشان می‌دهد؛ بنابراین اگر تجربه و تخصص کافی در زمینه شغلی خود دارید، برنامه فدرال اسکیل ورکر کانادا (Federal Skilled Worker) مناسب‌ترین راه برای مهاجرت شماست.

اسکیل ورکر کانادا را به من معرفی می‌کنید؟

برنامه اسکیل ورکر کانادا توسط سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می‌شود. متقاضیان یا همان نیروی کار ماهر کانادا باید مهارت و تخصص در یک شغل داشته باشند و با توجه به تجربه کاری، توانایی زبان و تحصیلات‌شان امتیازبندی می‌شوند.

کسانی که انتخاب می‌شوند، برای ثبت درخواست اقامت دائم کانادا دعوت‌نامه دریافت می‌کنند. البته این به معنای دریافت قطعی ویزا نیست، چون افراد متقاضی باید ادعا‌هایشان (مانند سطح زبان، تحصیل، سوابق کاری و…) را از طریق بارگذاری مدارک مربوطه ثابت کنند. بعد از بررسی ادعا‌ها، واجد شرایط بودن متقاضیان اعلام می‌شود.

شرایط اقدام از طریق اسکیل ورکر کانادا را دارم؟

برای واجد شرایط بودن، باید حداقل‌هایی را داشته باشید که برای شما دسته‌بندی کردیم:

سابقه کاری برای اسکیل ورکر:

تجربه کاری در این برنامه یعنی شما در یکی از شغل‌های دسته‌بندی NOC یعنی TEER۰، TEER۱، TEER۲ و TEER۳ کار کرده باشید. مشاغل این سه طبقه‌بندی در ادامه آمده است:

  • TEER۰ شامل مشاغل مدیریتی (مدیران تبلیغات، بازاریابی، روابط عمومی و مدیران مالی) است
  • TEER۱ شامل مشاغلی است که نیاز به مدرک دانشگاهی دارند (مهندسین نرم‌افزار، مشاوران مالی و غیره)
  • TEER۲ شامل مشاغلی است که به دیپلم و حداقل ۲ سال کارآموزی نیاز دارند (تکنسین شبکه‌های کامپیوتری و وب و غیره)
  •  TEER۳ شامل مشاغلی است که به دیپلم، حداکثر ۲ سال کارآموزی و بیش از ۶ ماه کارآموزی نیاز دارند (دستیاران دندان‌پزشکی، نانوا‌ها و غیره)

سابقه کاری شما باید دارای این شرایط زیر باشد:

  •  در ۱۰ سال گذشته باشد.
  •  با حقوق باشد.
  •  حداقل یک سال باشد (در شغلی که تمام‌وقت است؛ یعنی هفته‌ای ۳۰ ساعت در ۱۲ ماه که معادل ۱۵۶۰ ساعت است، کار کرده باشید). اگر شغلتان پاره‌وقت است؛ باید هفته‌ای ۱۵ ساعت در ۲۴ ماه که معادل ۱۵۶۰ ساعت شود، کار کرده باشید. دقت کنید برای شغل تمام‌وقت، اگر این مقدار ساعت در کمتر از ۱۲ ماه پر شود، باید بگذارید یک سال از روی آن بگذرد. این مدت‌زمان برای ایرانی‌ها صدق نمی‌کند. آفیسر می‌داند که یک ایرانی در هفته، نهایت ۴۴ الی ۴۸ ساعت کار می‌کند (۷ ساعت و ۳۰ دقیقه در یک روز) بنابراین هر ایرانی را با توجه به شرایط کاری خودش می‌سنجد.

تحصیلات موردنیاز کار در کانادا:

اگر تحصیلات کانادایی دارید، باید دیپلم، مدرک لیسانس و یا فوق‌‎لیسانس را کسب کرده باشید. اما اگر مدرک تحصیلی‌تان را از خارج از کانادا دریافت کرده باشید باید حتماً با سیستم ارزیابی مدارک تحصیلی (Educational Credential Assessment) یا ECA چک شود که مشخص شود معادل کدام مدرک کانادایی است.

مهارت در زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی برای کار در کانادا:

باید در چهار مهارت نوشتن، گوش دادن، خواندن و صحبت کردن حداقل نمره( ۷CLB زبان انگلیسی که معادل نمره ۶ آیلتس جنرال در چهار مهارت است) و NCLC۷ در زبان فرانسوی را دریافت کنید.

معایب دریافت ویزای کار بدون مدرک زبان! (یعنی زبان خواندن این قدر سخته؟)

پروسه ویزای کار کانادا بدون مدرک زبان، پروسه‌ای نسبتاً پیچیده به حساب می‌آید ولی غیر ممکن نیست!

به صورت کلی، افراد می‌توانند راه‌ها و روش‌های متنوعی را برای دریافت ویزای کاری کانادا بدون مدرک زبان مورد استفاده قرار دهند.

هر کدام از این روش‌ها یک سری مزایا و معایب خاص را نیز در خود جای داده‌اند. برای دریافت بیشترین بازدهی ممکن شما لزوماً باید بهترین روش‌های موجود را نیز به کار گیرید. به خاطر داشته باشید که دریافت اقامت کاری کانادا بدون مدرک زبان به مهارت و دانش زیادی نیاز دارد.

جاب آفر یا پیشنهاد کاری به پیشنهاد خاصی گفته می‌شود که افراد با استفاده از آن می‌توانند به راحتی به کشور کانادا وارد شوند. این برنامه کاری نه تنها مزایای زیادی را به همراه دارد، بلکه به شما اجازه می‌دهد تا هزینه‌ها و مدت زمان مورد نیاز برای مهاجرت خود را کاهش دهید.

برای دریافت جاب آفر راه‌های متنوعی در جلوی پای کاربران قرار گرفته است. جاب آفر به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی نسبت به ورود به کشور کانادا اقدام نمایند. پس، اگر شما هم به دنبال یک راه تضمینی و تأیید شده هستید، استفاده از جاب آفر نتایج مطلوبی را برایتان به همراه خواهد داشت.

ویزای کار استارتاپی در کانادا

ورود به کانادا از طریق برنامه‌های استارت آپ

اگر شما علاقه‌ای به دریافت جاب آفر ندارید، می‌توانید از طریق برنامه‌های استارت آپی مهاجرت خود را دنبال کنید. پروژه‌های استارت آپی، پروژه‌های پر اهمیتی به حساب می‌آیند که معمولاً در زمینه‌های مختلف تکنولوژی یا برنامه‌نویسی ایجاد می‌شوند. این پروژه‌ها یک ابزار جدیدی را که در دنیا موجود نیست، در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

مهاجرت کاری بدون مدرک زبان از طریق برنامه اکسپرس انتری

برنامه اکسپرس انتری را می‌توان به عنوان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های مخصوص مهاجرت به کانادا در نظر گرفت. به صورت کلی این مورد از روش‌های مهاجرت کاری به کانادا بدون مدرک زبان، به کاربران اجازه می‌دهد تا از بدو ورود اقامت دائم دریافت نمایند.

این روش مهاجرتی نه تنها سرعت بالایی دارد، بلکه به شما کمک می‌کند تا خیلی راحت وارد کانادا شوید. در طی این سیستم، همه ویژگی‌های فردی، اخلاقی و حرفه‌ای متقاضی مورد بررسی قرار می‌گیرد. داشتن مدرک زبان یک امتیاز مثبت در این سیستم به حساب می‌آید ولی یک مسأله الزامی نیست.

اقامت کاری از طریق برنامه تحرک بین‌المللی

در نهایت، اگر شما هم به دنبال دریافت ویزای کار کانادا بدون مدرک زبان هستید، می‌توانید از روش تحرک بین‌المللی یا IMP استفاده کنید. این برنامه توسط دولت کانادا و به منظور دریافت نیرو‌های تازه وارد ایجاد شده است. به صورت کلی، در طی این پروسه کارفرمایان بدون نیاز به LMIA، می‌توانند نسبت به استخدام یک کارگر اقدام نمایند. این روش مهاجرتی هم موقت بوده و به صورت دائم نمی‌باشد.

به خاطر داشته باشید که دنبال کردن این پروسه می‌تواند یک سری مسئولیت‌های قانونی را برای کارفرما ایجاد نماید.

آژانس‌های کاریابی در کانادا را چگونه بشناسم؟

آژانس‌های بسیار زیادی وجود دارند که دریافت جاب آفر کانادا را برای شما میسر می‌کنند، چرا که حوزه کاری آن‌ها روی نیروی کار متخصص خارج از کانادا متمرکز شده است. در نتیجه، آژانس‌های کاریابی عمدتاً تأثیر بسیار زیادی روی تصمیم مهاجرتی شما دارند. حداقل اگر نتوانستند برای شما کار پیدا کنند، اطلاعات خوبی از بازخورد حوزه تخصص شما ارائه خواهند کرد.

ما برای شما اسامی برخی از آژانس‌های کاریابی را در این فهرست قرار می‌دهیم تا بنا بر تخصص و علاقه‌مندی هر کدام از این آژانس‌ها را پس از بررسی کامل به دلخواه انتخاب کنید.

  • directjobs
  • ca. indeed
  • monster
  • neuvoo
  • workbc
  • jobshark
  • jobbank
  • eluta
  • canjobs
  • jobfutures
  • alis.gov. ab
  • now-hiring
  • glassdoor
  • roberthalf

از ما گفتن از شما هم لطفاً شنیدن:

با وجود اینکه هزاران شغل در کانادا وجود دارند و ممکن است فکر کنید که تک تک این مشاغل برای شما هستند و دریافت جاب آفر کانادا برای هر یک از آن‌ها برایتان مقدور است، اما وسوسه نشوید! برای همه کار‌ها اپلای نکنید! سعی کنید قابل اطمینان باشید؛ به قول قدیمی‌ها سعی کنید برای همه نباشید!

این کار نه تنها اثر مثبتی روی شما نمی‌گذارد، بلکه می‌تواند تأثیر منفی نیز داشته باشد. خیلی از کارفرمایان به دنبال استخدام پاره وقت هستند، در نتیجه ممکن است که برای PR دچار مشکل شوید. در نظر داشته باشید که برای دریافت اقامت دائم باید جاب آفر یک ساله کانادا را داشته باشید.

LMIA چیست و چرا برای جاب آفر کانادا اهمیت دارد؟

«المیا» یک سند مهم شغلی است که برای دریافت جاب آفر کانادا بسیار ارزشمند است. Labour Market Impact Assessment سندی است که نشان می‌دهد شغل مورد نظر یک مهاجر خارجی در کانادا چگونه می‌تواند بازار کاری این کشور را متأثر بسازد.

در صورتی که نتیجه LMIA شما مثبت و یا حتی خنثی باشد، سازمان کار کانادا پاسخ مثبت به درخواست کارفرما برای پذیرش شغلی شما به این کشور خواهد داد و می‌توانید برای مهاجرت و اقامت دائم در این کشور آماده شوید.

گواهی LMIA به مدت شش ماه دارای اعتبار است. شخصی که قصد مهاجرت از طریق دریافت جاب آفر کانادا را دارد باید دقیقاً مشغول به همان کاری شود که درخواست مهاجرتی خود را بر اساس آن ثبت کرده است.

مدت زمان کار ۴ سال است و با داشتن LMIA جاب آفر خود می‌تواند در سیستم اکسپرس اینتری ۵۰ امتیاز و در مشاغلی که به صورت مدیریتی هستند تا ۲۰۰ امتیاز دریافت کند.

چند نکته کلیدی در رابطه با دریافت جاب آفر کانادا برای گروه‌های Federal Skilled Trades Workers:

جاب آفر معتبر باید:

  • توسط دو کارفرما ارائه شده باشد.
  • به صورت مستمر با حقوق و تمام وقت (حداقل ۳۰ ساعت در هفته) باشد.
  • برای حداقل یکسال باشد.
  • مربوط به مشاغل بازرگانی مهارتی باشد (مشاغل دارای کد NOC ۲۰۱۶ که با ۷۲، ۷۳، ۸۲، ۹۲، ۶۳۲ و ۶۳۳ شروع شده‌اند.)

علاوه بر این، باید توسط کارفرمایی/کارفرمایانی ارائه شود که:

دارای LMIA مثبت هستند و نام و موقعیت شغلی متقاضی در آن‌ها قید شده است.

چه مشاغلی نیازی به LMIA ندارند؟

تنها دو دلیل وجود دارد که کارفرما نیازی به اخذ LMIA جدید ندارد:

  1. اگر شما بر اساس ورک پرمیت منطبق با LMIA قبلی کار خود را ادامه می‌دهید.
  2. در گروه شغلی هستید که نیازی به LMIA ندارد.

در شرایط زیر، باید LMIA جدید اخذ شود:

  1.  ورک پرمیت شما تمام شده است.
  2. با ورک پرمیت اپن کار می‌کنید.
  3. دارای جاب آفر از فردی هستید که نام او در ورک پرمیت شما نیست.

وظایف کارفرما هنگام استخدام نیروی غیر کانادایی چیست؟

  • کارفرما باید اطمینان داشته باشد که فرد متقاضی دارای مهارت کافی زبانی است، زبان انگلیسی کانادایی و یا زبان فرانسه کانادایی
  • کارفرما باید مطمئن شود که کارجو دارای تحصیلات مرتبط با شغل درخواستی است و در این زمینه آموزش کافی دیده است
  • کارفرما باید اطمینان داشته باشد که کارجو در انجمنهای مورد نیاز رشته شغلی عضو شده و یا برای عضویت در این زمینه گام‌های مورد نیاز را برداشته است.

کارفرما برای ارائه جاب آفر معتبر چه مدارکی باید داشته باشد؟

مهاجر برای دریافت جاب آفر کانادا باید به دنبال کارفرمایی باشد که بتواند مدارک زیر را ارائه دهد:

  • پیشنهاد شغلی به صورت مکتوب و دارای امضای معتبر
  • اسنادی که نشان می‌دهد شغل مورد نظر در کانادا تبلیغ شده و کارجوی کانادایی‌الاصل یا دارای PR برای آن یافت نشده است
  • مدارک ثبت شرکت در کانادا
  • مدارکی که نشان دهنده درآمد شرکت باشد
  • مدارک T۴ برای ۴ سال اخیر
  • PD۷A مربوط به ۱۲ ماه اخیر
  • مدارک مالیاتی شرکت
  • اظهارنامه T۲۱۲۵ برای شرکت‌های شخصی
  • اجاره نامه
  • مدارکی که استان محل اقامت کارفرما و کارجو نیاز دارند.
  • اخذ ویزای کار کانادا براساس امتیازبندی اسکیل ورکر

دریافت ویزای کار از طریق سیستم اسکیل ورکر کانادا، منوط به داشتن شرایط زیر است:

  • سن کمتر از ۴۰ سال
  •  تجربه کاری متناسب با رشته تحصیلی (حداقل ۳ سال)
  • مدرک تحصیلی (حداقل لیسانس)
  •  مدرک زبان ( با حداقل نمره آیلتس ۶. ۵)
  •  کسب حداقل امتیاز ۶۷ در این سیستم
  • قرار داشتن رشته تحصیلی متقاضی در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

افراد مقیم کانادا نیز برای دریافت مجوز کار، ملزم به داشتن شرایط زیر هستند:

  • مجوز اقامت موقت در کانادا
  • ویزای تحصیلی (ویزای تحصیلی یا کاری همسر فرد نیز قابل قبول است)
  •  پیشنهاد کاری از یک کارفرمای کانادایی

بهترین رشته‌ها برای دریافت ویزای کار از کانادا را به من معرفی کنید:

بهترین رشته‌ها برای مهاجرت به کانادا را رشته‌هایی تشکیل می‌دهند که دارای بازار کار مناسب و درآمد بالا هستند. اگر قصد تحصیل در کانادا را در این رشته‌ها دارید، هزینه تحصیل و زندگی نیز در انتخاب بهترین رشته تحصیلی در کانادا بسیار حائز اهمیت است.

رشته‌هایی نظیر پزشکی، داروسازی، مدیریت دولتی، مدیریت بازرگانی، مهندسی نرم‌افزار و IT که شرایط کاری بسیار مطلوبی دارند، در لیست بهترین رشته‌های تحصیلی در کانادا قرار دارند.

پردرآمدترین شغل‌ها در کانادا

پردرآمدترین شغل‌ها در کانادا

پردرآمدترین شغل‌ها در کانادا، اکثرا در حوزه رشته‌های پزشکی قرار دارند اما تنها در این گونه رشته‌ها خلاصه نمی‌شوند.

ما برای شما مشاغل پردآمد را دسته‌بندی کردیم:

۱- پرستاران در صدر درآمد قرار دارند ( برای کار در کانادا قدر شما را می‌دانند:)

یکی دیگر از شغل های پردرآمد در کشور کانادا، به خصوص پس از شیوع بیماری کرونا، شغل پرستاری است. در دوران شیوع بیماری کرونا، کشور کانادا با کمبود شدید پرستار مواجه شد و این امر این کشور را بر آن داشت که به جذب پرستار از سرتاسر جهان بپردازد.

پرستاران ارشد فارغ التحصیل شده با پروانه رسمی برای کار در کانادا، اکثرا در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، مطب‌ها، مراکز توانبخشی و…، مشغول کار می‌شوند و با توجه به محیطی که در آن کار می‌کنند، وظایف مختلفی دارند. از همین رو، در سال جاری، این کشور تمایل به اخذ ۵۰۰۰ پرستار را از خود نشان داده است.

این رقم، یک رقم مطلوب برای جویندگان کار به شمار می رود. با توجه به این امر که برای پرستاران در کشور کانادا درآمد بسیار قابل قبولتری نسبت به سایر کشورهای جهان در نظر گرفته شده است، بیشتر ایرانیان که در این زمینه فعالیت دارند، تمایل به مهاجرت کاری به کشور کانادا را دارند.

اما به طور کلی می‌توان گفت پرستار ارشدی که در کانادا مشغول به کار می‌شود وظایفی که در پایین نوشته شده است را به عهده دارند:

  • نظارت بر شرایط بیمار
  • توزیع به موقع دارو
  • کمک به پزشکان
  • حمایت عاطفی و همچنین راهنمایی خانواده و
  • همراهان بیمار
  • کمک به بیماران در زمینه آمادگی برای آزمایشات
  •  کنترل موجودی تجهیزات
  • آموزش نکات بهداشتی و مراقبتی به بیمار و خانواده وی

میزان درآمد پرستاران در کانادا چه قدر است؟

میزان دریافتی پرستاران ارشد بر حسب میزان ساعات کاریشان مشخص می‌شود. در سال ۲۰۲۳، میانگین میزان درآمد افراد شاغل در این زمینه ۰۰۰، ۹۰ دلار کانادا در سال برآورد شده است، همچنین کمترین دریافتی ۷۰۰، ۴۷۰۰ دلار کانادا در سال و بیشترین دریافتی ۰۰۰، ۱۳۷ دلار کانادا در سال بوده است.

شرایط ورود برای کار در کانادا:

با دارا بودن مدارک تحصیلی مرتبط نظیر مدرک دیپلم پرستاری از آموزشگاهی معتبر یا کارشناسی و همچنین سابقه کاری مرتبط، باید در ارزیابی NNAS و CAN شرکت کنید تا بتوانید به عنوان یک پرستار ثبت نام شده بین‌المللی که خواهان مهاجرت به کشور کانادا است، اقدام فرمایید.

از آن جا که قوانین ورود و فعالیت در این شغل در هر استان یا مناطق مختلف کانادا متفاوت است، شما باید نسبت به شرایط ورود به کار آن منطقه‌ای که قصد مهاجرت به آن را دارید، آگاهی کامل پیدا کنید و بعد از کسب اطلاعات کافی وارد عمل شوید و طبق قوانین و شرایط ورود به این شغل، پیش بروید تا بتوانید به عنوان پرستار ثبت نام شده در کانادا مشغول کار شوید.

۲- مدیر امور مشتریان در کانادا (برای آن‌ها که از روابط عمومی بالا برخوردار هستند):

یکی از مشاغلی که در کانادا از منزلت اجتماعی برخوردار است را می توانیم مدیرامور مشتریان بدانیم.مدیر امور مشتریان مسئولیت ارتباط با مشتریان را به عهده دارد و در نتیجه باید بتواند از عهده انجام کار‌های زیر، به خوبی بر بیاید:

  • برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی‌ها و سیاست‌های لازم در تبلیغات
  • بازاریابی و مذاکره با مشتریان
  • جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی
  •  کنترل و تشویق تیم تبلیغات برای دستیابی به اهداف سازمان
  •  توانایی انتخاب رسانه مورد نیاز برای انواع تبلیغات
  • رائه راهکار و همکاری با سایر اعضا در خصوص توسعه بودجه سالانه

میزان درآمد مدیر امور مشتریان در کانادا:

در کانادا حداقل دریافتی یک مدیر امور مشتریان، ۷۰۰، ۹۱ دلار کانادا است که البته این مبلغ مربوط به درآمد یک سال این شخص می‌باشد. ناگفته نماند که طبق آمار‌های رسمی منتشر شده، سقف سالانه درآمدی نیز برای افراد فعال در این شغل معادل ۰۰۰،۲۵۶دلار است.

لازم بدانید که مدیران امور مشتریان می‌توانند با استفاده از کمیسیون شرکتی که در آن مشغول به کار هستند، میزان دریافتی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند، برای همین است که شاید بتوان گفت مدیران امور مشتریان می‌توانند صاحب یکی از پردرآمدترین شغل‌ها در کانادا باشند.

شرایط ورود مدیر امور مشتریان برای کار در کانادا:

برای فعالیت به عنوان مدیر امور مشتریان در کشور کانادا، داشتن مدرک لیسانس مدیریت تجارت یا یکی از رشته‌های مرتبط و همچنین سابقه کاری مرتبط، لازم است.

۳- حسابدار‌ها بدانند و بخوانند .حسابدار حرفه‌ای دارای مجوز (CPA):

از جمله مشاغل پردرآمد و خوب برای ایرانیان در کشور کانادا، می‌توان به حسابداری و شاخه‌های مرتبط با آن اشاره کرد. به طور کلی متناسب با حجم کسب و کار، نیاز به حسابدار اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. بنابراین در کسب و کار‌های بسیار بزرگ، وجود یک حسابدار حرفه‌ای، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اهمیت حسابداری در این است که در سال ۲۰۱۹ این شغل به عنوان دومین شغل پرطرفدار در کشور کانادا شناخته شد. اما همان طور که گفته شد، حسابداری از شاخه‌های متنوعی تشکیل شده است. یکی از این شاخه‌ها، ارائه مشاوره به مشتریان و مراجعه‌کنندگان در ارتباط با تعهدات مالی به این افراد می‌باشد.

شغل حسابداری، شغلی مرتبط با انواع کسب و کار‌ها و همچنین مربوط به اشخاصی می‌باشد که برای امور مالی خود نیازمند یک حسابدار می‌باشند. لذا در کشور کانادا، شغل حسابداری و شاخه‌های مرتبط با آن، از جمله مشاغل پردرآمد و پرطرفدار و محبوب در میان ایرانیان علاقه‌مند به کار در کشور کانادا به شمار می‌رود.

شرح وظایف شغلی:

تا زمانی که نیاز به پرداخت مالیات برای افراد و مشاغل گوناگون وجود داشته باشد، بدون شک حسابداران در حال انجام وظایفی به شرح زیر است:

  • برچسب زدن و نظارت بر دارایی‌های ثابت
  •  پرداخت فاکتور‌ها منبع در زمان مشخص
  •  ایجاد معاملات مالی و اسناد
  • جمع‌آوری مالیات بر فروش
  •  پیگیری از دفتر کل
  • ایجاد و یا حفظ یک سیستم پر کردن منظم برای همه مقالات حسابداری و صورت‌های مالی

میزان درآمد حسابداران در کانادا:

درآمد متوسط حسابداران حرفه‌ای در کانادا معادل ۸۰، ۶۰۰ دلار کانادا در سال است، اما پاداش و تقسیم سود می‌تواند مبلغ نسبتاً زیادی را به کل درآمد فرد اضافه کند.

شرایط ورود برای کار در کانادا:

برای تبدیل شدن به یک CPA یا حسابدار حرفه‌ای در کانادا، شما نیاز به یک مدرک کارشناسی در رشته مرتبط و همچنین سابقه کاری قوی دارید.

۴- مدیران پروژه‌های آی تی (خانم‌ها بیشتربخوانند!)

شرح وظایف شغلی:

از دیگر مشاغل پولساز و مناسب برای ایرانیان در کشور کانادا، مدیریت پروژه های IT یا همان فن آوری اطلاعات است. فردی که در زمینه مدیریت پروژه های فن آوری اطلاعات فعالیت دارد، می بایست توانایی تعادل سازی پروژه های فن آوری اطلاعات را داشته باشد.

همچنین این فرد می بایست در زمینه فن آوری اطلاعات دارای مهارت و تجربه باشد.

مدیر پروژه IT مسئولیت‌های کلیدی به دوش دارد که به شرح زیر است:

  • مدیریت خدمات و ابزار‌های دپارتمانIT
  •  مدیریت ارتباطات
  •  فراهم ساختن امنیت اطلاعات و ارتباطات
  •  تعیین بودجه‌بندی این حوزه برای سازمان
  • ارتباط با سایر مدیران CEO، CTO ))
  • شاید برایتان جالب باشد که بدانید در کانادا این وظایف بیشتر به عهده خانم‌ها گذاشته می‌شود اما ورود آقایان ممنوع نیست!

میزان درآمد:

در کانادا، به طور متوسط مدیر پروژه IT سالانه ۴۴۳/۱۰۳ دلار درآمد کسب می‌کند.

شرایط ورود برای کار در کانادا:

برای تبدیل شدن به مدیر پروژه IT، حداقل به یک مدرک کارشناسی در یک رشته مرتبط با فناوری اطلاعات و همچنین تجربه چندین ساله نیاز دارید.

۵- نماینده فروش در کانادا (فرصت مناسب برای توسعه شغلی)

شرح وظایف شغلی:

یک نماینده فروش در کانادا، موظف اسست به وظایف زیر عمل کند:

  • بررسی مقدار مالی، حجم و نوع سفارش
  •  بررسی توان فعلی و توان بالقوه مشتریان
  • در نظر گرفتن لیست قیمت‌ها و توضیحات تکنیکی کالا‌ها یا خدمات
  • گزارش مرتب فروش و فعالیت‌های مرتبط به مدیریت فروش
  • آنالیز‌های سالانه منطقه‌ای در رابطه با فروش

میزان درآمد:

متوسط درآمد یک نماینده فروش در کانادا سالانه برابر ۰۰۰، ۷۸ دلار کانادا است که البته با استفاده از کمیسیون و تقسیم سود به مقدار قابل توجهی افزایش می‌یابد.

شرایط ورود برای کار در کانادا:

کانادا در سال ۲۰۱۸ یکی از بیشترین تقاضا‌ها را برای نمایندگان فروش داشت، به خصوص نمایندگان فروش B۲B که البته همچنان تا کنون به تقاضای خود ادامه داده است. از این رو شاید برایتان جالب باشد که بدانید به طور کلی فعالیت در این حوزه، نیازمند به صلاحیت خاصی نیست ولی داشتن مدرک مرتبط و سابقه کاری خوب به پیشرفت شغلی‌تان کمک بسیار زیادی می‌کند.

۶- جوشکاری در کانادا (جوشکار‌ها به بهشت ‌می‌روند!)

شرح وظایف شغلی:

جوشکاران نیز در کانادا وظایف مشخصی را به عهده دارند که باید طبق آن‌ها به فعالیت خود بپردازند که به شرح زیر می‌باشند:

  •  اجرای دستورالعمل جوشکاری
  • انجام فرایند جوشکاری
  •  بازرسی و تضمین کار بر اساس استاندارد‌های مهارتی
  • انجام دوباره کاری در مواقع مورد نیاز

میزان درآمد جوشکار در کانادا:

جوشکاری از جمله پردرآمدترین شغل‌ها در کانادا است که نیاز به مدرک خاصی ندارد، اما از درآمد خوبی برخوردار می‌باشد. میانگین درآمد یک جوشکار در کانادا معادل ۹۰/۲۲ دلار در ساعت می‌باشد.

البته اگر تخصص ویژه‌ای در این زمینه دارید مانند توانایی جوشکاری زیر آب، می‌توانید سطح درآمد خود را افزایش بدهید.

شرایط ورود برای کار در کانادا:

برای اینکه در کانادا جوشکار شوید، به یک دوره کارآموزی و یا آموزش حرفه‌ای نیاز دارید.

۷- روانشناس بالینی (همه ما به روانکاو احتیاج داریم)

شرح وظایف شغلی:

شرح شغلی یک روانشناس بالینی بسیار گسترده است و تنها بخش اندکی از آن‌ها عبارتند از:

  •  تکمیل پرونده روانشناختی مراجعه‌کنندگان و ثبت اطلاعات مورد نیاز
  •  مصاحبه روان شناختی و تشخیص نوع مشکل بیمار
  •  برنامه‌ریزی و اجرای فرایند تغییر یا درمان

میزان درآمد روانشناس در کانادا:

حداقل درآمد سالیانه یک روانشناس بالینی در کانادا برابر ۰۰۰، ۱۷۹ دلار کانادا و حداکثر معادل ۰۰۰، ۵۵۶ دلار کانادا می‌باشد. لازم بدانید که بازار کار این شغل از پردرآمدترین شغل‌ها در کانادا می‌باشد، بسیار خوب است و تقریباً می‌توان گفت هیچ متخصص روانشناس بالینی در این کشور بیکار نمی‌ماند.

شرایط ورود روانشناس برای کار در کانادا:

برای تبدیل شدن به یک روانشناس بالینی در کانادا، حداقل نیازمند مدرک کارشناسی هستید، البته ناگفته نماند که بعد از مهاجرت باید نسبت به اخذ کارشناسی ارشد یا دکترا اقدام فرمایید و در ادامه نیز با توجه به شرایط و قوانین موجود در استانی که به آن مهاجرت کرده‌اید، به دنبال کسب مجوز باشید تا بتوانید کار خود را شروع کنید.

۸- دامپزشکی در کانادا (دامپزشک‌ها دست به کار شوید):

شرح وظایف شغلی دامپزشکی در کانادا:

دامپزشکان در هر جایی که مشغول به کار شوند وظایف مشخصی به شرح زیر دارند:

  •  مداوا حیوانات
  • شستشو زخم و پانسمان آن برای حیوانات
  • تجویز دارو برای حیوانات بیمار
  • کنترل و نظارت بر روند درمان حیوانات
  • نظارت بر کار پرستاران

میزان درآمد دامپزشک در کانادا:

یکی از دلایلی که این شغل در لیست پردرآمدترین شغل‌ها در کانادا قرار دارد، این است که تعداد قابل توجهی از افراد در کانادا، صاحب حیوان خانگی هستند و این کشور با کمبود نیرو متخصص در حوزه دامپزشکی مواجه است و به همین دلیل دامپزشکان می‌توانند به سادگی در کانادا مشغول کار شوند و سالیانه درآمدی بین ۶۸، ۸۰۰ دلار کانادا تا ۲۱۳، ۰۰۰ دلار کانادا، به دست آورند.

شرایط ورود دامپزشکان برای کار در کانادا:

برای ورود به این شغل و فعالیت به عنوان یک دامپزشک در کانادا، شما باید از یک پزشک متخصص دامپزشکی را فرا بگیرید یا از دانشکده دامپزشکی مدرک DVM اخذ نمایید و سپس نسبت به اخذ مجوز از نهاد ناظر بر استان یا بخشی که به آن مهاجرت کرده‌اید، اقدام فرمایید.

مالیات بردرآمد خود را در کانادا چگونه حساب کنم؟

مالیات در کانادا

مالیات بر درآمد در کانادا

یکی از انواع مالیاتی که دولت استانی و فدرال کانادا از کسانی که در کانادا کسب درآمد دارند می‌گیرد، مالیات بر درآمد است. بر طبق این مالیات، افراد باید به‌عنوان مالیات بر درآمد مبلغی از درآمد خود را به اداره درآمد کانادا به صورت تصاعدی بپردازند.

در ابتدا، برای آنکه این مالیات را محاسبه کنید باید شهریه دانشگاه (مالیات دانشجویان کانادایی)، هزینه مهد، صندوق بازنشستگی، کمک‌های خیریه و غیره را از درآمد خود کسر کنید که معافیت مالیاتی نام دارد.

مانند شرکت‌ها، افراد نیز بر اساس اقامت خود در کانادا باید مالیات پرداخت کنند. مالیات بر اساس محل زندگی، املاک و محل کار متغیر می‌باشد. فردی که در طول یک سال ۱۸۳ روز یا بیشتر در کانادا اقامت داشته باشد، به عنوان مقیم کانادا محسوب می‌شود.

مالیات‌ها در کانادا به صورت افزایشی است و به این صورت است که با افزایش درآمد درصد و میزان آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

نرخ مالیات در کانادا به شرح زیر است:

  • – ۱۵٪ مالیات – برای درآمد تا ۵۳، ۳۵۹ دلار
  • -۲۰. ۵٪ مالیات – برای درآمد ۵۳، ۳۵۹ دلار تا ۱۰۶، ۷۱۷ دلار
  • – ۲۶٪ مالیات – برای درآمد ۱۰۶، ۷۱۷ دلار تا ۱۶۵، ۴۳۰ دلار
  • – ۲۹. ۳۲٪ مالیات – برای درآمد ۱۶۵، ۴۳۰ دلار تا ۲۳۵، ۶۷۵ دلار
  • – ۳۳٪ مالیات – برای درآمد بیش از ۲۳۵، ۶۷۵ دلار

نرخ مالیات فدرال و استانی برای افراد از ۰۵. ۴۷٪ تا ۵۴٪ متفاوت است.

افراد غیر مقیم اعم از شاغلان، کاسبان تجارت، سود سرمایه برای کار در کانادا باید مالیات بپردازند. در کانادا اقدامات گوناگونی برای کسانی که درآمد کمی دارند در نظر گرفته شده است. افرادی که کسب و کار، هم به عنوان تنها مالک و یا از طریق مشارکت دارند باید مطابق با اصول حسابداری اصلاح شده و پذیرفته شده مطابق با رویه تجاری کانادا مالیات خود را پرداخت کنند.

هزینه ویزای کار کانادا چه قدر است؟

هزینه ویزای کار کانادا شامل هزینه درخواست بررسی مدارک از سفارت کانادا، هزینه انگشت‌نگاری و هزینه open work permit holder می‌شود که این مبلغ، بسته به نوع ویزای کاری کانادا در سال ۲۰۲۳ (همانند ردیف شغلی، تخصصی بودن شغل، گذراندن دوره‌های خاص برای شغل مورد نظر، هزینه‌های مربوط به وکیل و …) متفاوت است.

تمدید ویزای کار کانادا

آیا امکان تمدید ویزای کاری کانادا وجود دارد یا بگوییم خدانگهدار! ؟

در پاسخ باید گفت که لازم است که متقاضی حداقل ۱ ماه (۳۰ روز ) مانده به پایان اعتبار ویزا، برای تمدید اقدام نماید. البته لازم است که قبل از اقدام برای تمدید ویزا، از سوی کارفرما درخواست جدیدی به اداره کار کانادا فرستاده شود. در این صورت با وجود تمام شدن مدت اعتبار ویزا، فرد متقاضی (که طی ۱ ماه گذشته درخواست تمدید داده است) می‌تواند همچنان در کانادا به کار خود (به صورت قانونی) مشغول باشد.

مدت زمان صدور ویزای کاری کانادا

ویزای کاری کانادا تقریباً ۱۵۰ روز پس از درخواست اخذ ویزا، صادر می‌شود. البته این مدت زمان بستگی به تعداد درخواست‌های دریافتی در اداره نمایندگی کانادا دارد که ممکن است کمی طولانی‌تر شود و تا ۳ ماه دیگر نیز به تعویق بیافتد.

درباره کار زنان در کانادا چه اطلاعاتی دارید؟

یکی از دلایلی که اغلب برای شکاف دستمزد جنسیتی ذکر می‌شود، این است که زنان تمایل دارند مشاغل کم درآمد را انتخاب کنند. البته ما می‌دانیم که اینطور نیست و بسیاری از بانوان به دلیل مهارت بالا به سراغ مشاغل مناسب با درآمد خوب ‌می‌روند. بنابراین این واقعیت که یک زن هستید، نباید شما را از دنبال کردن شغلی که دوست دارید باز دارد. با این حال، خبر خوب این است که هنوز مشاغل پردرآمدی برای زنان در کانادا وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها مشغول به کار شوید. در این بررسی به بهترین شغل برای زنان در کانادا اشاره می‌کنیم.هر چند نمی توانیم نسخه کلی برای توانایی همگی زنان و مردان یکجا صادر کنیم اما بنابر تجربه بهترین گزینه ها را به شما می گوییم:

کار زنان در کانادا

بهترین شغل برای زنان در کانادا با درآمد بالا

هنگام انتخاب شغل مناسب باید به اولویت‌های خود نگاه کنید. فقط به مقدار حقوق توجه نکنید، به مواردی مانند شرایط حاکم بر محیط کار، مسافت از خانه تا محل کار، اعتبار سازمان و سایر موارد توجه داشته باشید.

۱-آرایشگری؛ از شغل‌های پردرآمد در کانادا بدون مدرک تحصیلی

بسیاری از خانم‌ها برای شروع یک زندگی جدید و کسب درآمد بیشتر به‌دنبال راهی برای مهاجرت به کانادا هستند.

برای اشتغال در اکثر بخش‌ها در کانادا افراد به مدرک تحصیلی یا مدرک زبان نیاز دارند؛ اما در این میان برخی مشاغل پردرآمد نیز وجود دارند که در آن‌ها مهارت و تجربه حرف اول را می‌زند.

برای آن دسته از افرادی که مدرک تحصیلی ندارند، آرایشگری را می‌توان به‌عنوان بهترین شغل برای زنان در کانادا به حساب آورد.

باتوجه‌به تقاضای بالای برخی استان‌های کانادا، خانم‌ها آرایشگر در همه زمینه‌های مربوط به آرایشگری همچون شغل ناخن کاری در کانادا شانس خوبی برای مهاجرت خواهند داشت. در نتیجه اگر آرایشگر هستید و قصد مهاجرت به کانادا را دارید از طریق دو برنامه اکسپرس اینتری و برنامه استانی کانادا می‌توانید اقدام کنید.

البته برای اشتغال در این حوزه به مدارک مخصوصی همچون مدرک فنی و حرفه‌ای یا سرتیفکیت‌ها در حوزه آرایشگری نیاز خواهید داشت. همچنین آرایشگران برای کار در کانادا باید مجوز‌های لازم را دریافت کنند.

۲- مدیر منابع انسانی؛ فرصت مناسب برای زنان به‌منظور ورود به دنیای تجارت

باتوجه‌به علاقه زنان در اجرای قوانین و پیشبرد امور به بهترین نحو، مدیر منابع انسانی را می‌توان به‌عنوان بهترین شغل برای خانم‌ها در کانادا معرفی کرد. مدیران در این سمت شغلی وظیفه برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی، مدیریت، کنترل و ارزیابی عملیات منابع انسانی و دپارتمان‌ها و پرسنل، امور مربوط به برنامه‌ریزی منابع انسانی، استخدام، قرارداد‌های جمعی، آموزش و توسعه، دسته‌بندی مشاغل و مدیریت حقوق و دستمزد را بر‌عهده خواهند داشت.

همچنین کار به‌عنوان مدیر منابع انسانی برای زنانی که می‌خواهند در بخش تجارت مشغول به کار شوند و مهارت‌های رهبری خود را توسعه دهند، انتخابی عالی محسوب می‌شود.

میانگین حقوق مدیر منابع انسانی در سال ۲۰۲۳ معادل ۱۷۸. ۰۰۰ دلار کانادا است.

۳- آشپزی؛ بهترین شغل برای مهاجرت زنان به کانادا بدون مدرک

یکی دیگر از بخش‌هایی که زنان در کانادا بدون نیاز به مدرک تحصیلی می‌توانند در آن مشغول به کار شوند و درآمد بالایی کسب کنند، آشپزی است. زنانی که مدرک فنی حرفه‌ای یا بین‌المللی آشپزی و سابقه کاری مرتبط دارند، از طریق برنامه اکسپرس اینتری یا اقامت استانی اقدام کرده و به کشور کانادا مهاجرت کنند.

شرایط آسان مهاجرت به کانادا برای آشپز‌ها و درآمد بالای این شغل در کانادا باعث شده است که آشپزی در لیست بهترین شغل برای زنان در کانادا قرار بگیرد.

میانگین درآمد سالانه یک آشپز در کانادا در سال ۲۰۲۳ معادل ۲۰۰. ۶۲ دلار کانادا است.

۴- طراحی سایت و توسعه‌دهنده وب؛ شغل مناسب برای زنان در کانادا

نیاز به تخصص طراحی سایت و برنامه‌نویسی (توسعه دهنده وب) سال به سال بیشتر می‌شود. همین موضوع و کمبود نیروی کار ماهر، طراحی سایت را در لیست مشاغل پردرآمد و بهترین شغل برای خانم‌ها در کانادا قرار داده است. طبق آمار و بررسی‌ها، شغل طراح و توسعه‌دهنده وب در کانادا در استان‌های بریتیش کلمبیا، نیو برونزویک، نووا اسکاشیا، کبک و ساسکاچوان شرایط و درآمد مناسب‌تری برای خانم‌ها دارد.

زنان در کانادا با کار در سمت توسعه دهنده وب سالانه معادل ۶۰۰. ۹۹۰ دلار کانادا در سال ۲۰۲۳ درآمد خواهند داشت. برای استخدام در این حوزه حداقل به مدرک کارشناسی در رشته‌های علوم کامپیوتر، ارتباطات یا کسب و کار یا پایان تحصیلات کالج در رشته علوم کامپیوتر، هنر‌های گرافیکی، طراحی وب یا کسب و کار نیاز خواهید داشت.

همچنین داشتن سابقه کار به‌عنوان برنامه‌نویس کامپیوتر یا طراح گرافیک شانس شما برای استخدام و دریافت ویزای کار کانادا را افزایش می‌دهد.

۵- تحلیلگر بازار؛ امکان استخدام بانوان در بانک‌ها تا کارگزاری‌ها

یک نمونه دیگر از بهترین مشاغل برای زنان در کانادا یک درآمد بالایی نیز دارد، شغل تحلیلگر بازار است. بانوان شاغل در این بخش اطلاعات مالی مانند پیش‌بینی‌های اقتصادی، حجم معاملات و حرکت سرمایه، سوابق مالی شرکت‌ها، عملکرد‌های تاریخی و روند‌های آینده سهام، اوراق قرضه و سایر ابزار‌های سرمایه‌گذاری را جمع‌آوری و تحلیل می‌کنند.

با جمع‌آوری این اطلاعات تحلیلگران بازار بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری را به مدیران پیشنهاد خواهند داد.

در حال حاضر استان‌های بریتیش کلمبیا، انتاریو، کبک و ساسکاچوان بازار کار خوبی برای زنان در حوزه تحلیلگر بازار دارند. با استخدام در این موقعیت شغلی در سال ۲۰۲۳ سالانه معادل ۰۰۰. ۱۲۶ دلار کانادا درآمد خواهید داشت. تحلیلگران مالی در شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی همچون بانک‌ها، کارگزاری‌ها، شرکت‌های بیمه، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تولیدی مشغول به کار هستند.

برای کار به‌عنوان تحلیلگر مالی به مدرک لیسانس تجارت، مدیریت تجارت یا اقتصاد یا گذراندن دوره‌های آموزشی و برنامه‌های کارآموزی در محل کار نیاز خواهید داشت. در بعضی موارد ممکن است به مدرک MBA یا امور مالی نیز نیاز باشد.

در پایان: همه این گزینه‌ها و اطلاعات که را خواندید راه حل‌هایی است برای این که بتوانید در مسیر خود بهترین راه را انتخاب کنید. فراموش نکنید که در زندگی هر شخص بنا بر توانایی‌ها و تصمیم‌هایی که می‌گیرد می‌تواند آینده خود را بسازد. این اطلاعات و آگاهی در مراحل اولیه کارگشای شما هستند درادامه روابط اجتماعی سنجیده با هوش اجتماعی بالا و سخت کوشی شما است که می‌تواند تعیین‌کننده حضور و موفقیت شما در بازار کار در کانادا باشد. به‌امید آن روز.

منابع معتبر: Federal Skilled Worker، Express Entry

یک نظر بگذارید

فهرست مطالب

فهرست
-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00