خانه مهاجرت کدام یک ویزاهای مهاجرت احتمال پذیرش بیشتر و راحت‌تری دارند؟

جستجو

کدام یک ویزاهای مهاجرت احتمال پذیرش بیشتر و راحت‌تری دارند؟

راحت‌ترین ویزاهای مهاجرت برای پذیرش

ویزا گرفتن راحت‎تر از آن چیزی است که فکر می‌کنی

زمان تقریبی مطالعه: چهار دقیقه

برای کشور‌هایی که پاسپورت‎ قدرتمندی ندارند، دریافت ویزا یکی از مسائل مهم و دغدغه‌های مردم آن کشور به حساب می‌‎آید. بر اساس قدرت کشور‌ها در عرصه بین‌المللی پاسپورت‌ها و حق شهروندی می‌‎تواند یک تنه به جای ویزا عمل کند. اما در کشور‌هایی مثل ایران که در حال حاضر درگیر قوانین دست و پاگیر ویزا هستند، اطلاعات دقیق باعث می‌‎شود تا بدانیم که کدام ویزا سریعتر به نتیجه می‌‎رسد وقصد ما از گرفتن ویزا و تبدیل آن به نوع دیگری از ویزا قرار است به چه شکلی از اقامت منجر بشود.

دریافت کدام شکل از ویزا با موفقیت بیشتری همراه است؟

بیایید در سایت دقیق‎ترین با نگاهی دقیق‎تر به این موضوع نگاه کنیم.

اول از همه بدانیم ریشه‌‎ی کلمه ویزا چیست؟

ویزا را می‌توان به‌عنوان مدرکی رسمی تعریف کرد که توسط مسئولان کشور‌ها و سرزمین‌های مختلف صادر می‌شود.

هدف آن اعطای مجوز به افراد خارجی جهت ورود به سرزمین آن‌ها و اقامت در آن‎جا برای مدت‌زمان مشخص است.

اصطلاح «ویزا» از عبارت لاتین «charta visa»، به معنی «مدارک مشاهده شده‌اند»، مشتق شده است.

معمولاً، ویزا در قالب برچسب یا مهر است که به گذرنامه الصاق می‌شود. بااین‌حال، همچنین می‌تواند مدرکی الکترونیک باشد که به‌صورت آنلاین قابل دانلود است.

ویزا معمولاً شامل اطلاعات شخصی دارنده‎ی ویزا، ازجمله نام و شماره گذرنامه وی است. همچنین شامل جزئیات خاص، مانند شماره ویزا، تاریخ انقضا، و مدت‌زمان مجاز اقامت است. علاوه‌براین، همچنین ممکن است شامل شرایط خاص، مانند تعداد ورود‌های مجاز در طول دوره اعتبار آن باشد.

از آنجا که پاسپورت ایران از نظر جایگاه و ارزش جهانی در رتبه ۹۹ قرار دارد، گرفتن ویزا برای ایرانیان از کشور‌های مهم اروپایی و امریکایی کار راحتی نیست و با هزینه‌های گزافی همراه است.

به همین جهت افراد ایرانی ساکن در داخل کشور برای سفر‌های تفریحی خود کشور‌های آسیایی بدون ویزا یا همراه با ویزای قابل اخذ آسان را ترجیح می‌دهند.

علاوه بر این اگر قصد سفر به کشور‌های آمریکایی یا اروپایی عضو شینگن را دارید، در صورت داشتن مهر چند سفر خارجی در پاسپورت خود، می‌توانید سابقه خوبی را برای خود فراهم کنید که در اخذ ویزای شینگن و ویزای امریکا و کانادا بسیار تأثیرگذار است.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا انواع ویزا و کشور‌هایی که دریافت ویزای آسان برای ایرانیان دارد را بررسی کنیم و مدارک لازم برای هرکدام را متذکر شویم.

انواع ویزا را بهتر بشناسیم:

به‌طورکلی، انواع متفاوت ویزا توسط کشور‌های مختلف صادر می‌شوند، که هر یک اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند و تابع مقررات خاص هستند.

برای فهم بهتر ماهیت هر ویزا، آن‌ها را می‌توان بر اساس چندین معیار دسته‌بندی کرد، ازجمله:

  • هدف سفر
  •  دسته‌بندی‌های متقاضیان واجد شرایط
  •  طول مدت اعتبار و اقامت
  •  تعداد ورود‌های مجاز
  •  مراحل درخواست

به طور کلی پنج نوع ویزا برای عموم مردم صادر می‌‎شود و استقبال بیشتری از مسافران را دریافت می‌‎کند.

۵ نوع رایج ویزا کدامند؟

  1. ویزای توریستی
  2. ویزای تجاری
  3. ویزای کاری
  4. ویزای ترانزیت
  5. ویزای دانشجویی

در میان این پنج نوع کدام نوع ویزا آسان‎تر و موفقیت‌‎آمیزتر است؟

در یک کلام طبق مشاهدات و تجارب ویزای توریستی نسبت به باقی ویزاها پذیرش راحت‌تر و سریعتری دارد.

ویزای توریستی چیست؟

برای شروع بهتر است که مفهوم ویزا را برای شما مشخص کنیم ابتدا باید متوجه شویم که ویزای توریستی چیست و چه ماهیتی دارد و این سؤال پر مخاطب را پاسخ دهیم.

به زبان ساده ویزای توریستی سند دارای شرط است که با صدور آن به فرد خارجی اجازه ورود و بازدید از کشور مقصد مورد نظر صادر می‌‎شود که دارای مدت زمان مشخص برای اقامت و مناطق قابل بازدید برای آن شخص است.

این ویزا دارای مدت زمان‌های مختلف است زیرا هر کشور از قوانین مخصوص به خود در این زمینه پیروی می‌‎کند. این ویزا در دسته‌ی ویزا‌های کوتاه مدت قرار دارد و مدت زمان کوتاه‎تر نسبت به باقی ویزا‌ها را دارد.

کسانی که نسبت به دریافت این ویزا اقدام می‌‎کنند فقط یک بار حق ورود به آن کشور را در بازه‌ی زمانی معین شده دارند و در بیشتر کشور‌ها به دلیل کوتاه بودن زمان این ویزا متقاضی توانمندی استفاده از امکانات شهروندی یا کار و بیزینس بیش از چهار ماه ندارد.

شما برای دریافت این ویزا موظف به ارائه‌ی مدارک مدنظر سفارت آن کشور هستید که معمولاً هر سفارت و یا کنسولگری لیست مدارک مختص به خود را دارد اما یک سری مدارک به صورت پایه‌ای در تمامی سفارت‌های مشترک است که برای اطلاع از فهرست دقیق آن‌ها در ادامه همراه ما باشید.

مدارک موردنیاز دریافت ویزای توریستی:

در مرحله اول داشتن پاسپورت و مدارک هویتی رکن اساسی این مسأله است.

  • ارائه مدارک هویتی مانند کارت ملی و شناسنامه
  • پاسپورت دارای اعتبار(حداقل ۶ ماه)
  • نداشتن سو پیشینه
  • نداشتن سابقه‌ی ریجکتی از کشوری
  • گواهی تمکن مالی معتبر
  • دعوتنامه معتبر (برای بعضی از کشورها)
  • چند قطعه عکس رنگی استاندارد پاسپورتی
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزا
  •  پرداخت هزینه‌ها و ترجمه رسید آن‌ها
  • مجوز خروج از کشور
  • ارائه کارت پایان خدمت برای اقایان

بعد از ارائه‌ی این مدارک، گواهی تمکن مالی معتبر بسیار حائز اهمیت است. شما باید به سفارت و کنسولگری آن کشور اثبات کنید که در کشور خود دارای تمکن مالی خوب و اعتبار هستید و پس از اتمام مهلت ویزا به کشور خود باز خواهید گشت و مشکلی برای کشور مقصد در این باره ایجاد نمی‌کنید.

انواع ویزای توریستی:

بعد از ارائه‌ی این مدارک، گواهی تمکن مالی معتبر بسیار حائز اهمیت است. شما باید به سفارت و کنسولگری آن کشور اثبات کنید که در کشور خود دارای تمکن مالی خوب و اعتبار هستید و پس از اتمام مهلت ویزا به کشور خود باز خواهید گشت و مشکلی برای کشور مقصد در این باره ایجاد نمی‌کنید. برای اطلاع از شرایط کامل با کارشناسان ما در این زمینه تماس بگیرید. ویزای توریستی دارای انواع مختلفی است که در ادامه به آن شاره خواهیم کرد.

ویزای سینگل (SINGLE VISA):

کسانی دارای این نوع ویزا هستند، فقط و فقط اجازه یک بار ورود به خاک آن کشور را تا پایان اعتبار ویزا خود دارند که اصطلاحاً به آن ویزای یک بار ورود گویند.

ویزای دابل (DOUBLE VISA):

اشخاصی که دارای این نوع ویزای توریستی هستند، بدون در نظر گرفتن اعتبار ویزای آن‌ها فقط اجازه دوبار ورود به خاک کشور مد نظرشان را خواهند داشت که اصطلاحاً به آن ویزای دوبار ورود گویند.

ویزای مالتیپل یا مولتی (MULTIPLE VISA):

افرادی که دارای این نوع ویزا می‌باشند، تا پایان اعتبار ویزا خود هرچند بار که مایل باشند می‌توانند وارد خاک آن کشور شوند که این یزا نیازمند اعتماد سفارت کشور مقصد به شما است‌.

زمانی که متقاضی چندین ویزا سینگل یا دابل دریافت کرده باشد و بدون تخلف از آن‌ها استفاده کرده باشد در نهایت با اعتماد سفارت آن کشور می‌تواند ویزای مولتی دریافت کند که اصطلاحاً به آن ویزای چندبار ورود می‌گویند.

ویزای توریستی به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا برای اقامت کوتاه مدت از ۱۵ روز تا شش ماه وارد کشور شوند.

مدت اقامت و اعتبار ویزا بسته به کشور و ملیت‌های واجد شرایط برای ویزا متفاوت است. این نوع ویزا، ویزای غیر مهاجرتی است، بنابراین شرایط زیادی ندارد و شرط را بنا بر صداقت شما در بازگشت ‎می‌گذارد.

البته فراموش نکنید که به طور کلی نمی‌‎شود درباره ویزا‌ها یک نظر قطعی داد و باید بنا بر سیاست‎گذاری‌های هر کشور و ویزایی که در دسترس است را انتخاب کنیم.

سن، جنسیت، وضعیت تاهل و تمکن از مسائلی است که در گرفتن ویزا بسیار تأثیرگذار است. مثلاً کشور آمریکا در گرفتن ویزا شرایط متفاوتی نسبت به کشور‌های اروپایی دارد.

https://daghightarin.com/blog/challenges-iranians-immigration/

آیا گرفتن ویزای آمریکا برای ایرانیان سخت است؟ (کار، نشد ندارد!)

گرفتن ویزای آمریکا برای کار یا تحصیل برای یک ایرانی سخت نیست. ویزای نوریستی آمریکا ممکن است کمی سخت‌تر باشند، اما معمولاً به این دلیل است که آن‌ها باید مطمئن شوند که شما سعی در اقامت غیرقانونی ندارید.

گرین کارت اکنون یک مشکل دیگر است. گرفتن گرین کارت بسیار دشوار است.

معمولاً اف. بی. آی چک و مراحل وقت گرفتن از سفارت با پیچیدگی‎هایی همراه است که با برنامه منظم و ممارست می‌‎شود این ویزا را دریافت کرد.

اقدام برای کدام نوع ویزای آمریکا موفقیت بیشتری به همراه دارد؟

ویزای B۱/B۲ ایالات متحده آمریکا یکی از ساده‌ترین گزینه‌ها را برای بازدید از ایالات متحده برای مقاصد تجاری یا گردشگری ارائه می‌دهد.

ویزای B۱/B۲ یک شرط مهم برای بسیاری از مسافرانی است که مایل به ورود به ایالات متحده آمریکا هستند.

با استفاده از iVisa به ساده‌ترین شکل ممکن می‌‎شود برای آن درخواست داد اما بعد از سیاست‎گذاری‌هایی که دولت آمریکا پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ در قبال ایرانی‎ها پیشه کرد.

کمی گرفتن این ویزا برای ایرانیان مشکل شد. اما بازهم می‌‎گوییم از ویزای توریستی آمریکا و هر کشور دیگری برای خود غول نسازید.

سریعترین تأیید ویزا برای ایرانیان از سوی کدام کشور‌ها است؟

فرانسه/آلمان: دولت‌های فرانسه و آلمان می‌توانند ویزا را ظرف ۷۲ ساعت صادر کنند. در کشور‌های اروپایی سریعترین کشور‌ها این دو هستند.

کدام کشور بالاترین میزان موفقیت ویزا را دارد؟

لیتوانی: در سال ۲۰۲۱، لیتوانی ۹۸. ۷درصد از درخواست‌های ویزا را اعطا کرد و به این ترتیب دریافت ویزا آسان شد.

هر چند لیتوانی هدف هموطنان ایرانی ما نیست اما اگر قصد سفر و تفریح دارید دیدنی‎های لیتوانی را از دست ندهید و کشور‌هایی که در صدر خبر‌ها نیستند را برای آرامش خود انتخاب کنید.

جالب است بدانید که بیشترین تعداد متقاضیان ویزای لیتوانی از قزاقستان بوده است که ۳۰۹۰ ویزا از ۳۴۸۱ درخواست صادر شده است.

https://daghightarin.com/blog/canada-or-england/

شانس ویزای شینگن چیست؟

همان‌طور که اشاره کردیم، ویزای شنگن یکی از محبوب‌ترین انواع ویزا است. اما اخذ این ویزا پیچیدگی‌هایی دارد. منطقه شنگن شامل ۲۷ کشور اروپایی می‌شود که قوانین عبور و مرور مرزی را برای شهروندان هم حذف کرده‌اند.

به زبان ساده‌تر، شهروندان و مقیمان قانونی این کشور‌ها برای سفر در منطقه شینگن نیازی به ویزا یا مجوز دیگری ندارند. این آزادی برای توریستی که ویزای شینگن دریافت می‌کند هم وجود دارد.

به دلیل وجود پیچیدگی‌های قانونی در اخذ ویزای شنگن، افراد کمی وجود دارند که به تنهایی درخواست ویزای شینگن داده و موفق به اخذ ویزا می‌شوند.

مخصوصاً اگر برای اولین بار سفر می‌کنید یا در پاسپورت شما، هیچ سفر خارجی دیگری نباشد، چیدمان مدارک شما باید مطابق سلیقه افسران سفارت باشد.

در شرایط عادی، شما از سلیقه افسران مهاجرت اطلاعی ندارید، چگونه می‌خواهید چیدمان مناسبی را برای مدارک رعایت کنید؟

ممکن است مدارک اضافه ارسال کنید یا مدارکی را کم ارسال کنید. نتیجه هر دو اقدام منفی است و باعث می‌شود که درخواست شما رد شود. باید بدانید که افسر مربوطه دقیقاً چه مدارکی را می‌خواهد ببیند و ارسال چه مدارکی برای او حوصله سر بر است.

یا باید بدانید که شرایط دریافت ویزای شینگن چگونه است؟ تأثیر اتفاقات مختلف بر صدور ویزا چه بوده است؟

مورد بعدی این است که باید بدانیم کدام سفارت بیشترین صدور یا رد ویزا را برای ایرانی‌ها داشته‌اند. از این سفارت‌ها، به عنوان سخت‌ترین یا راحت‌ترین سفارت‌ها برای ویزای شنگن نام برده می‌شود، مسلماً ارائه درخواست در سفارت‌های راحت می‌تواند نتیجه‌بخش‌تر باشد.

راحت‌ترین کشور برای ویزای شنگن کدام است؟

برای پاسخ به این سؤال، می‌توانیم نگاهی بی‌اندازیم به تعداد درخواست ویزا از سفارت، تعداد کسانی که ویزا گرفتند و تعداد کسانی که ریجکت شدند. عموماً راحت‌ترین سفارت‌هایی که ویزای شینگن صادر می‌کنند، ایتالیا، اسپانیا، هلند، فرانسه، آلمان و یونان هستند.

کشور ایتالیا بیشترین ویزا را برای ایرانیان صادر می‌‎کند. چنانچه گردش مالی خوبی داشته باشید و تمکن مالی قابل قبولی ارائه دهید همچنین اسناد معتبری مانند سند ملک و سابقه بیمه در پرونده شما باشد، شانس دریافت ویزای توریستی ایتالیا برای شما بالا می‌رود.

اگر هم از طرف آژانس معتبری اقدام کنید که به سفارت ضمانت بازگشت شما را اعلام کند، شانس شما برای اخذ ویزا بالاتر می‌رود.

همچنین کشور سوئیس نیز تحت شرایطی اعطای ویزای شینگن را کمی سهل‌تر کرده است.

به طور کلی به شما توصیه می‌کنیم اگر برای بار اول است که به اروپا یا منطقه شینگن سفر می‌کنید سعی کنید با ویزای توریستی به صورت گروهی و با دریافت تور‌های اروپایی سفر کنید.

گاهی از مؤسسات و افراد مختلفی در خصوص اخذ ویزای شینگن بدون سند مالکیت راه حل‌هایی ارائه می‌شود. با این حال پیشنهاد می‌شود در این زمینه آگاهی کاملی را دریافت کرده تا جهت اخذ ویزا به مشکلی برنخورید. توصیه می‌‎کنیم درباره اخذ ویزای شینگن بدون سند مالکیت بیشتر مطالعه کنید.

اعتبار ویزای شینگن

با توجه به نوع ویزایی که درخواست می‌کنید و ویزایی که سفارت برای شما صادر می‌کند طول مدت ویزای شینگن شما تعیین می‌شود.

عموماً ویزایی که برای ایرانیان صادر می‌شود محدود است. معمولاً اعتبار ویزا‌های توریستی شینگن ۳۰ روزه است و ویزا‌های چند بار ورود یا مولتیپل تا ۵ سال هم می‌توانند اعتبار داشته باشند.

مدت زمان ویزای تحصیلی شنگن نیز تا زمان پایان مدت دوره تا زمان پایان مدت دوره تحصیل خواهد بود که در طی دوران تحصیل، فرد می‌تواند بدون محدودیت از اروپا خارج شده و به آن وارد شود.

نکات کلیدی برای دریافت ویزای شینگن ۲۰۲۳

یکی از نکات بسیار مهم در زمینه اخذ راحت‌ترین کشور برای ویزای شینگن ۲۰۲۳ آن است که تمامی مدارک لازم برای اخذ ویزای شینگن از قبیل اطلاعات مالی و شغلی باید به صورت کامل و دقیق ترجمه شده باشد. حال باید در نظر داشت که در بیشتر موارد این مدارک را به زبان انگلیسی باید ارائه داد و همچنین هدف سفر خود را به طور کامل برای افسر ویزا مشخص کنید، علاوه بر این، محل اقامت در منطقه شینگن و همچنین مدت زمان اقامت در این کشور‌ها را باید برای افسر ویزا مشخص کنید تا در مورد درخواست ویزا شینگن شما بتوانند بهتر تصمیم‌گیری کنند.

یکی از نکات بسیار مهم در زمینه اخذ ویزای شینگن آن است که افراد باید به تمامی جزئیات مربوط به این موضوع آگاهی و احاطه کامل داشته باشند و باید بدانند این ویزا مختص به کار و تفریح است و هیچ‎گاه نمی‌‎توان از آن برای اقامت طولانی استفاده کرد و همچنین باید ضمن سفر به اعتبار ویزا توجه بسیار ویژه داشت.

نتیجه‌گیری:

با بررسی اجمالی می‌‎توانیم به این نتیجه برسیم که ویزای توریستی در انواع ویزا‌ها مورد اقبال بیشتری هستند و همراه با درصد موفقیت بیشتری برای افراد به شمار می‌‎روند.

فراموش نکنیم که دریافت ویزا احتیاج به صبر، دقت و استفاده کردن از تجریبات افرادی که پیش از شما این کار را انجام داده‎اند باز می‌‎گردد.

پس یک نفس عمیق بکشید و با تمرکز ببینید که دوست دارید به کجا سفر کنید و از همین امروز برنامه‌ریزی خود را به صورت دقیق‎تر آغاز کنید.

یک نظر بگذارید

فهرست مطالب

فهرست
-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00