خانه مهاجرت چرا کانادا برای مهاجرت ایرانیان بهترین انتخاب است؟

جستجو

چرا کانادا برای مهاجرت ایرانیان بهترین انتخاب است؟

۱۰ دلیل بسیارمهم برای مهاجرت به کانادا

زمان تقریبی مطالعه: ۹ دقیقه

این روزها بحث مهاجرت به کانادا بسیار پر طرفدار شده است. حتما برای شما هم این اتفاق افتاده که دراغلب جمع هایی که حضور دارید، دوستان و آشنایان زیادی قصد مهاجرت دارند یا مهاجرت کرده‌اند. اما در این شرایط چند سوال بسیار مهم و قابل تامل وجود دارد؛

کجا و چگونه مهاجرت کنبم؟

چگونه برنامه‌ریزی بهتری  برای آینده خود و خانواده داشته باشیم؟

و یک سوال مهم دیگر که همیشه درباره مهاجرت وجود دارد؛

مهاجرت شما به کانادا تصمیمی برای یک زندگی بهتر شامل مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … بهتر می‌شود یا تحت تاثیر اطرافیان و بر اساس یک تصمیم احساسی و ناگهانی شکل می‌گیرد؟

مهاجرت از تصمیم‌های بسیار پیچیده‌ای برای ما ایرانیان است که حتماً باید همه جوانب آن را بسنجیم و بی‌گدار به آب نزنیم.

به قول معروف برای مهاجرت کردن نباید همه پل‌های پشت سر را خراب کرد و تمام تخم مرغ‌ها را نباید در یک سبد چید.

باید درباره کشور مقصد که در این مقاله کاناداست به صورت دقیق شناخت داشته باشیم و فقط با هدف رفتن، چمدان‌مان نبندیم.

یکی از کشور‌هایی که از محبوبیت بالایی برای مهاجرت در بین ایرانیان قرار دارد، کانادا است.

به دلیل جمعیت کم کانادا، سیاست‌های جدیدی از سوی دولت تصویب شده است. چندین روش مهاجرتی جدید به کانادا وجود دارد تا بتواند جبران‌کننده کاهش جمعیت کانادا شود.

آن‌ها به اتباع خارجی برای مهاجرت ساده به کانادا کمک می‌کنند. در حال حاضر، فرصت‌های مختلفی برای متخصصان ماهر، دانشجویان، سرمایه‌گذاران تجاری، کارآفرینان و غیره وجود دارد.

خبر خوب این که به تازگی، سخت‌گیری قوانین مهاجرت کاهش یافته و همین مورد سبب شده تا روش‌های بیشتری که منجر به اخذ اقامت دائم کانادا می‌شود، پیش روی مهاجران مشتاق باشد.

کانادا یکی از مقاصد پر طرفدار برای مهاجرت ایرانیان است. از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۲ هرساله حدود ۷ الی ۱۱ هزار ایرانی به کانادا مهاجرت می‌کنند که این میزان همواره روندی صعودی داشته است؛ هرچندکه شیوع ویروس کرونا اندکی باعث کاهش این نرخ شد.

بیشترین نرخ مهاجرت مربوط به نخبگان و دانشجویان ایرانی است و هر سال حدود ۴۰۰۰ دانشجوی ایرانی برای ادامه‌ی تحصیل همراه کار دانشجویی در کانادا ‌به این کشور مهاجرت می‌کنند.

وبسایت دقیق‌ترین قصد دارد که با بررسی دلایل مهاجرت ایرانیان و انتخاب این کشور به عنوان مقصدی قابل اطمینان شما را در مسیر این انتخاب آگاه کند. با ما همراه باشید.

نمایی از شهر تورنتو کانادا در شب

1- مهاجرت خانوادگی (دسته جمعی رفته بودیم کانادا)!

مهاجرت به کانادا انتخاب اکثر خانواده‌های ایرانی است. برای همین نگران احساس تنهایی در مراسمی مثل شب یلدا و چهارشنبه سوری نباشید و به احتمال زیاد روز (سیزده به در) در پارک‌ها سبزه زیادی برای گره زدن پیدا نمی‌کنید! حتماً بوی آش رشته هم به مشامتون خواهد خورد. دلیل آن هم شرایط مناسب برای اقامت و دریافت پاسپورت کانادایی برای ایرانیان است.

از مزیت‌های بسیار خوب مهاجرت به کانادا توجه ویژه به شرایط خانواده‌ها را می‌توانیم نام ببریم. دولت کانادا در برنامه ویزا‌های خود امتیازات ویژه‌ای برای مهاجرت خانوادگی به این کشور در نظر گرفته است.

مهاجرت‌ فامیلی به کانادا شامل افرادی می‌شود که قبلاً یکی از اعضای درجه یک خانواده‌شان در کانادا مقیم شده باشد.

فرد مورد نظر که هم اکنون دارای تابعیت کانادا و یا ویزای اقامت دائم باشد، در صورتی که ثابت کند توانایی مالی لازم برای حمایت از اعضای خانواده خود را دارد می‌تواند نسبت به ارسال دعوت‌نامه برای آنان اقدام کند.

اعضای‌فامیل عبارتند از: زن یا شوهر، فرزندان وابسته (زیر ۲۲ سال که ازدواج نکرده باشند، معلول باشد یا دانشجو حتی اگر ازدواج کرده باشد)، نامزد با فرزندان وابسته همراهش، پدر یا مادر، پدربزرگ یا مادربزرگ، برادر، خواهر، خواهر‌زاده، برادر‌زاده یا نوه‌های مجرد یا یتیم زیر ۱۸ سال که تصمیم دارید آن‌ها را به فرزند خواندگی بپذیرید.

هم چنین می‌توانید تکفل یکی از بستگان خود را از هر سنی بپذیرید، مشروط بر این که در کانادا یا خارج از کانادا فرد دیگری را نداشته باشید که بخواهید بعداً تکفل او را به عهده گیرید.

ضمنا اگر پیش از این تکفل کسی را پذیرفته باشید که بعداً از کمک‌های تأمین اجتماعی استفاده کرده است، درخواست تکفل شما برای افراد دیگر پذیرفته نخواهد شد.

۲- یک راه ساده مهاجرت به کانادا: قدم نورسیده در کانادا مبارک شود!

کانادا کشوری است که در آن تابعیت بر اساس خاک آن تصمیم‌گیری می‌شود؛ یعنی اگر فرزند عزیزتان را در این کشور به دنیا بیاورید او صاحب تابعیت کانادایی می‌شود و اقامت دائم کانادا را می‌تواند داشته باشد اما پدر و مادر تا هجده سالگی فرزند یا فرزندانشان نمی‌توانند از این مزیت بهره ببرند.

بعد از رسیدن به این سن، والدین می‌توانند اقدام کنند. پس این یک راه عملی است که زوج‌ها با برنامه‌ریزی می‌توانند از این امکان بهره‌مند بشوند. یک راه که علاوه بر شیرینی در زندگی شخصی افراد و خانواده‌ها مزیت‌هایی هم برای آینده کودکان و والدین به همراه دارد.

۳- اقامت کاری در کانادا (شما باید در تخصص خود کار کنید) کاری کنید کارستان.

اگر فکر می‌کنید که خیلی در شغل خود خفن هستید و تا به الان هیچ کسی استعداد‌های شما را جدی نگرفته، به مهاجرت کانادا خیلی جدی نگاه کنید.

اولین مرحله این که گیج نشوید و سعی کنید با آرامش شرایط را بررسی کنید. کسانی برای اقامت کاری موفق می‌شوند که هم دقت داشته باشند و هم حوصله. البته فراموش هم نکنید که اگر فقط خود شما فکر کنید که در شغل و حرفه خود خوب هستید کافی نیست پس باید مهارت داشته باشید و مهارت شما قابل تأیید باشد.

دو روش اسکیل ورکر و اکسپرس اینتری را می‌توان ستون‌های اصلی و اساسی برای مهاجرت و گرفتن اقامت در کانادا از طریق کار معرفی کرد.

در روش اسکیل ورکر که روش مهاجرت نیروی ماهر نیز شناخته می‌شود لازم است فرد متقاضی در مواردی مانند زبان، مهارت مرتبط با شغل وی بتواند نمره بالایی کسب کند. با این حال روش اکسپرس اینتری را می‌توان رقابتی عمومی بین افرادی که قصد مهاجرت از طریق رزومه کاری خود دارند معرفی کرد.

براساس قانون جدید کشور کانادا در خصوص ایرانیان، ایرانیانی که دارای ویزای توریستی کانادا هستند، در صورت دارا بودن شرایط لازم، قادر به تبدیل ویزای خود به ویزا‌های کاری و یا تحصیلی هستند. متقاضیانی که برای تبدیل ویزای خود به ویزای کاری درخواست می‌دهند، در صورت تأیید درخواست، اقامت ۳ ساله کانادا را اخذ خواهند کرد.

این قانون تا فوریه سال ۲۰۲۴ برقرار است.

برای اقامت کاری باید از سه مرحله عبور کنید. مرحله به مرحله جلو می‌رویم:

مرحله اول:

  • داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره ۶ که خیلی کار سختی نیست فقط باید دست از تنبلی کردن بردارید.
  • تمکن مالی داشته باشید. ( می‌خواهند اطمینان داشته باشند که از پس خودتان بر می‌اید)
  • باید در فهرست شغل‌های متقاضی قرار بگیرین که سه تا رده دارد و بنا بر امتیاز شغل به شما پیشنهاد می‌شود.

مرحله دوم:

  1.  تحصیلات: هر چه بیشتر بهتر البته برای امتیاز.
  2.  تجربه کاری: هر چه بیشتر بهتر! هر چه جای معتبرتر خیلی بهتر.
  3. مهارت زبان انگلیسی و فرانسه

مرحله سوم:

عوامل انسانی: از عنوان به راحتی می‌توانیم متوجه بشویم عواملی مثل سن، تحصیلات، زبان، تجربه کاری کانادایی و در صورت داشتن همسرتحصیلات، زبان و تجربه کاری کانادایی امتیاز شما را بالاتر می‌برد. شما دلایل جذابی برای مهاجرت به کشوری دارید که نرخ بیکاری آن تنها هشت درصد است.

مهاجرت به کانادا تصویری از ویزا و پرچم روی میز

4- دلایل فرهنگی مهاجرت به کانادا ( اگه‌یه روز بری سفر)

تطبیق فرهنگی با کشوری که به آن مهاجرت می‌کنید خیلی مهم است.

فرض کنید ما با این خلق و خو و عادات فرهنگی مختص ایرانیان با مهاجرت به آفریقا دچار چه اختلاف‌های فرهنگی می‌شویم یا مثلاً در مکزیک چه رفتاری در مقابل فرهنگ آمریکای لاتین داشته باشیم. در نتیجه در نظر گرفتن عوامل فرهنگی می‌تواند یکی از دلایل مهاجرت برای کشور مقصد باشد.

کانادا از شما همان‌طور که هستید استقبال می‌کند. کانادا به تنوع، سنت‌ها، غذا‌ها، لباس، مذهب، انتخاب سبک زندگی و همه‌چیز‌هایی را که شما به آن باور دارید، احترام می‌گذارد. کانادا مهاجران جدید را به جذب یا پایبندی به ارزش‌های کانادایی تشویق نمی‌کند. در واقع، “فرهنگ کانادایی”، هر طور که بخواهید آن را توصیف کنید، ترکیبی از فرهنگ‌های جهانی است که از تنوع ملت‌هایی که به کانادا مهاجرت کرده‌اند، به وجود آمده است.

چند فرهنگی و فراگیر بودن آن از نقاط قوت کانادا و سنگ بنای سبک زندگی کانادایی است. در واقع، از هر ۵ کانادایی ۱ نفر در خارج از کانادا متولدشده و اقامت در این کشور را انتخاب کرده است.

به‌طورکلی کانادا کشوری مترقی است و جایی برای نژادپرستی و تعصب ندارد. مردم یکدیگر را برابر می‌دانند و هیچ فردی از دیگری برتری ندارد.

نظرسنجی‌های انجام‌شده توسط آمار کانادا نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد مهاجران احساس تعلق به کانادا دارند.

۵- اقامت تحصیلی در کانادا ( کاشکی این زنگ بخوره دل به دلدار برسه)

در سال‌های اخیر کانادا به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است به طوری که هر ساله بیش از ۳۵۰ هزار نفر از متقاضیان بین‌المللی برای تحصیل به کانادا ‌می‌روند.

برخی از این دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیل به زادگاه خود یا کشور دیگری ‌می‌روند و یا به صورت دائم در کانادا اقامت می‌کنند. حال این سؤال پیش می‌آید که چرا کانادا تا این حد به گزینه‌ای مطلوب تبدیل شده است؟

دلایل زیادی برای مهاجرت تحصیلی در کانادا وجود دارد که به پنج دلیل آن اشاره می‌کنیم:

  1. امنیت
  2. اجازه کار همزمان با تحصیل
  3. کیفیت سیستم آموزشی
  4. امکان اقامت دایم
  5. هزینه تحصیل پایین در صورت گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های دولتی
  6.  دلایل اقتصادی مهاجرت (تو اون کوه بلندی! )

کانادا کشوری است که منابع طبیعی زیادی دارد، همچنین با استفاده از این منابع در بخش صنعت هم با گرفتن نیروی کار ماهر سعی دارد تا اشتغال و به دنبال آن سطح اقتصاد عمومی کشور را بالا ببرد.

دولت کانادا سعی دارد تا رفاه را در زمینه‌های مختلفی هم چون درمان، آموزش، اوقات فراغت بالا ببرد. همچنین در زمینه املاک و مستغلات هم بسیار فعال است، قانون ممنوعیت خرید ملک مسکونی در کانادا توسط غیرکانادایی‌ها، در ۲۳ ژوئن ۲۰۲۲ توسط پارلمان این کشور تصویب شد و قانون و مقررات ضمیمه آن در ۱ ژانویه ۲۰۲۳ به عنوان بخشی از استراتژی دولت کانادا برای مقرون‌به‌صرفه کردن هزینه خرید مسکن برای کانادایی‌ها اجرایی شد.

احمد حسین، وزیر مسکن کانادا در این زمینه گفته است که «برای ارائه انعطاف‌پذیری بیشتر نسبت به تازه‌واردان و تاجرانی که به دنبال مشارکت در کانادا هستند، دولت کانادا در حال اجرای اصلاحیه‌های مهمی در مقررات این قانون است. این اصلاحیه‌ها به تازه‌واردان اجازه می‌دهد تا از طریق مالکیت خانه و کسب‌و‌کار در کانادا بمانند تا با افزودن به میزان عرضه مسکن در شهر‌های کانادا، شغل ایجاد کنند و خانه بسازند».

تنوع سرمایه‌گذاری در مشاغل مختلف سبب شده تا مهاجرت به دلایل اقتصادی یکی از انگیزه‌های مهم برای سرمایه‌گذاری ایرانیان در کانادا باشد. ده شغل تاپیک که مهاجران از آن پول در می‌آورند و سرمایه‌گذاری می‌کنند:

  1. املاک و مستغلات
  2. ساخت (عمران)
  3. معادن- استخراج نفت و گاز
  4. ساخت و ساز
  5. بهداشت و درمان کمک‌های اجتماعی
  6. امور مالی و بیمه
  7. مدیریت دولتی
  8. خدمات تخصصی علمی و فنی
  9. خدمات آموزشی
  10. تجارت عمده فروشی

از نظر اقتصادی کانادا دهمین کشور اقتصادی دنیاست. شرایط پایدار و اقتصاد رو به رشد کانادا، تورم پایین و ثبات اقتصادی از عواملی است که سالانه مهاجران، سرمایه‌گذاران و صاحبان کسب و کار بسیار زیادی را به سمت این کشور می‌کشاند.

بانک‌های کشور کانادا طی سال‌های متمادی از بیشترین ثبات در دنیا برخوردار بوده است. این کشور از سال ۱۹۸۳ شاهد هیچ شکست و ورشکستگی بانکی نبوده. برخلاف بانکداری آمریکا که کماکان از کارت‌های بانکی نوار مغناطیسی استفاده می‌کند، کشور کانادا به تکنولوژی جدید و ایمن‌تر PIN و چیپ روی آورده است و قریب به ۶۸ درصد از شهروندان این کشور به‌صورت روزانه و آنلاین از طریق اپلیکیشن‌های بانکی به‌حساب‌های خود رسیدگی می‌کنند.

براساس برنامه درمانی که توسط سیستم بهداشت کانادا تهیه شده است تمام ساکنین کانادا در تمامی ایالت‌ها همواره به تمامی خدمات بهاشتی و درمانی به صورت رایگان دسترسی دارند. این خدمات درمانی برای تمام ساکنین کانادا اعم از شهروندان و مهاجرین قابل دسترسی می‌باشد. به موجب عملکرد مسئولانه دولت کانادا در این زمینه، کشور کانادا جز کشور‌هایی است که بالاترین میزان‌امید به زندگی را دارند.

پرچم افراشته کانادا

7- حمل و نقل عمومی کانادا (بزن بریم به سرعت برق و باد)

کسانی قدر حمل و نقل عمومی سریع و منظم را می‌دانند که از نعمت آن برخوردار نبودند. یکی از نکاتی که شهروندان کانادایی همیشه درباره آن صحبت می‌کنند، حمل و نقل عمومی است.

شما با مترو و اتوبوس همه سفر‌های درون شهری را می‌توانید به راحتی انجام بدهید و نسبت به هزینه کمی که پرداخت می‌کنید، بسیار مقرون به صرفه و عالی است. همه نقاط شهر‌ها را حمل و نقل عمومی پوشش داده و کافی است تنها کارت خود را شارژ کنید و به کار‌های روزمره‌تان برسید.

حمل و نقل عمومی مناسب در کانادا باعث شده تا استفاده از ماشین‌های شخصی به حداقل خود برسد و علاوه بر کاهش ترافیک از هوایی پاک برخوردار باشند.

پس تنظیمات ذهنی خود را عوض کنید و با خیالی راحت از این امکان ویژه بهره‌مند باشید. بدون اتلاف وقت می‌توانید برنامه خودتان را تنظیم کنید و به راحتی درون شهری که زندگی می‌کنید سفر کنید. دانشجویان و سالمندان با تخفیف‌های ویژه‌ای می‌توانند از خدمات حمل و نقل عمومی بعد از مهاجرت به کانادا استفاده کنند.

8- خدمات بهداشتی و درمانی مهاجران کانادا (‌ای طبیب من… )

عیار هر کشور در وهله اول با بیمه خدمات درمانی و حمایت دولت آن کشور از شهروندان در هنگام بیماری است. سیاست‌های حمایتی هر دولت از خدمات بهداشتی و درمانی میزان رضایتمندی شهروندان را در پی دارد. یکی از دلایل مهم مهاجران برای کانادا سیستم درمانی این کشور است.

دریافت اقامت دائم کانادا، یعنی بهره‌مندی از بیمه درمانی عمومی. پس بیشتر خدمات درمانی برای شما رایگان خواهد بود.

گرچه هزینه‌ی این سیستم درمانی از طریق مالیات پرداخت می‌شود، ولی مبلغ آن زیاد نیست. دسترسی به خدمات پزشکی نیز یک حق اساسی برای شهروندان کانادا به حساب می‌آید و جزء مهمترین مزایای زندگی در کانادا است.

سیستم بیمه سلامت ملی تضمین می‌کند که هیچ شهروند یا مقیم دائم کانادا به دلیل هزینه درمان، از مراقبت‌های پزشکی محروم نخواهد شد. بر خلاف برخی از کشور‌ها، در کانادا درآمد سالانه افراد، تعیین‌کننده دسترسی آن‌ها به درمان پزشکی نیست.

هر استان و منطقه برنامه بهداشتی خاص خود را دارد که خدمات مختلفی را پوشش می‌دهند. مهاجران تازه وارد می‌توانند در سیستم بیمه درمانی استان خود ثبت‌نام کرده و کارت سلامت دریافت کنند. اکثر خدمات پزشکی و اورژانسی در کانادا رایگان است و کانادایی‌ها و شهروندان مقیم مجبور نیستند برای این خدمات هزینه‌ای پرداخت کنند.

۹- حمایت قانونی از کارگر و کارمند ( دیگه دارم هواتو… دلم آرومه با تو)

اگر تا الان زندگی در کشوری بودید که از لحاظ شغل در فشار بودید و از مرخصی و حقوق عادی خود نمی‌توانستید استفاده بکنید باید بدانید که کانادا در سیاست‌های حمایتی از کارمندان و کارگران پیشرو است. دولت کانادا اعتقاد دارد با مرخصی‌های با حقوق و کم کردن ساعات کار و سال‌های منهی به بازنشستگی می‌تواند راندمان کار را بهبود ببخشد و بازدهی نیروی کار را در کانادا بالا ببرد.

کانادا کشوری مترقی است که سیاست‌های زیادی برای حمایت از کارگران دارد.

کانادا تنها کشور در آمریکای شمالی است که ۲ هفته مرخصی اجباری با حقوق برای همه کارمندان دارد. علاوه بر این ۶ تا ۱۰ تعطیلی رسمی و قانونی با توجه به هر استان وجود دارد. همچنین دسترسی کانادایی‌ها و افراد مقیم دائم به انواع حمایت‌های پولی از جمله بیمه اشتغال (EI)، امنیت سالمندی، برنامه بازنشستگی کانادا (CPP) و مزایای مراقبت از کودکان فدرال تضمین شده است.

حداقل دستمزد در کانادا نیز، یکی از بالاترین نرخ‌های دستمزد در جهان است. سیاست‌های مرخصی زایمان برای والدین کانادا نیز مترقی است. کارگران کانادایی مجاز هستند تا ۱۸ ماه از مرخصی والدین استفاده کنند. مادر و پدر می‌توانند هر طور که می‌خواهند این مدت زمان مرخصی را به اشتراک بگذارند و استفاده نمایند.

۱۰- هوای پاک کانادا (از خونه بیرون بیا هوا بهاری شده… نگاه بکن به آسمون پر از قناری شده)

تصورات غلط رایج باعث می‌شود تا متقاضیان مهاجرت به کانادا باور کنند که کانادا مانند قطب شمال منجمد است که این باوری غلط است. کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ جهان، دارای آب و هوای متنوع و همچنین ۴ فصل متمایز، از جمله تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل است. به عنوان مثال برخی از مناطق کانادا مانند غرب، زمستان‌های بسیار معتدلی دارند و در برخی مناطق دیگر برف بسیار کمی وجود دارد.

شهروندان و مهاجران کانادایی این شانس را خواهند داشت که از بسیاری فعالیت‌های تابستانی عالی مانند بازدید از پارک‌های ملی کانادا، سواحل، کمپینگ‌ها، پیاده‌روی، کایاک‌سواری و همچنین تجربه فعالیت‌های زمستانی مثل اسکی، اسکیت روی یخ و غیره لذت ببرند.

در نهایت فراموش نکنید که کانادا دومین کشور بزرگ دنیا است و آب و هوای مختلف در سراسر این کشور از گرم، سرد و معتدل وجود دارد و شما باید با توجه ذایقه خود آب و هوای شهری را که می‌پسندید برای زندگی انتخاب کنید.

یک نظر بگذارید

فهرست
-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00