خانه عمومی مهاجرت ایرانیان و لزوم شناخت سوئیفت

جستجو

مهاجرت ایرانیان و لزوم شناخت سوئیفت

زمان تقریبی مطالعه:  ۴دقیقه

برای هر ایرانی که خارج از ایران زندگی می کند، راه های مختلف ارسال پول مخصوصا به خاطر پیچیدگی های شرایط بانکی ایران و دنیا مورد بررسی است و اکثر هموطنان شیوه های مختلف انتقال پول را امتحان می کنند یکی از بهترین روش ها و دیرینه ترین راه های انتقال پول در جهان سوییفت است.

سوئیفت جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی است که این سیستم پس از اتمام جنگ جهانی دوم به سرعت شروع به رشد و شکوفایی کرد.

سوئیفت شبکه‌ای برای انتقال پول بین بانکی در سطح جهانی است. با استفاده از این شبکه می‌توانید وجه خود را در سیستمی امن و مطمئن به هر کجای دنیا ارسال کنید. 

به صورت ساده تر با یک مثال ‌می‌توان این طور تصور کرد که سوئیفت سفری است از یک فرودگاه به مقصد فرودگاه دیگر. به خوبی می‌دانید که همیشه امکان سفر بصورت مستقیم به مقصدی وجود ندارد و گاهی ممکن است لازم باشد با استفاده از پرواز دیگری بین شهر‌ها و یا کشور‌ها سفر نمایید. سوئیفت نیز همین راهکار را دارد. پول از کشوری به کشوری دیگر انتقال می‌یابد، اما بطور کلی این کار با همکاری بانک‌های واسطه انجام می‌شود.

سوئیفت قادر است در کمترین زمان بانکی را شناسایی کرده و با حفظ امنیت انتقال را انجام دهد.

سوئیفت، یک شبکه امن را مهیا می‌سازد که به بیش از ۱۰ هزار موسسه مالی در ۲۱۲ کشور مختلف اجازه می‌دهد اطلاعات تراکنش‌های مالی یکدیگر را ارسال و دریافت کنند. پیش از آن که شبکه سوئیفت شروع به کار کند، بانک‌ها و موسسات برای انتقال پول به سیستمی به نام تلکس (TELEX) متکی بودند. سیستم تلکس برای زمانه‌ای که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت بود، کند به شمار می‌آمد و امنیت لازم را نداشت.

ورود ایران به سوئیفت

در سال ۱۳۶۴ کارشناسان بانک مرکزی بررسی‌های اولیه را برای عضویت بانک‌های ایرانی در سوییفت انجام دادند، ولی با توجه به وقوع جنگ تحمیلی و اولویت‌های اساسی‌تر این عضویت به تعویق افتاد. در سال ۱۳۶۹ و پس از پایان جنگ، بانک مرکزی هیأتی را مأمور هماهنگی با بانک‌های تجاری به منظور عضویت در سوییفت کرد. پس از طی دوره بررسی عضویت، در اواخر سال ۱۳۷۰ و پس از هماهنگی‌های لازم با بانک‌های تجاری تقاضای عضویت سیستم بانکی ایران توسط بانک مرکزی به سوییفت ارائه شد. در آذرماه ۱۳۷۱ عضویت بانک مرکزی به همراه پنج بانک تجاری صادرات، ملی، تجارت، ملت و سپه در پذیرفته شد.

مزایای سوئیفت

دسترسی جهانی

شبکه سوئیفت به صورت ۲۴ ساعته و بدون هیچ محدودیت زمانی، در تمامی بانک‌ها و موسسات و در اقصی نقاط جهان در دسترس است و خدمات با کیفیت ارائه می‌دهد.

طراحی بر اساس رویه‌های استاندارد

در ارائه خدمات سوئیفت در تمام دنیا از یک زبان واحد استفاده می‌شود. همین امر موجب کاهش هزینه‌های عملیاتی و کاهش خطا‌های احتمالی در آن می‌شود.

سرعت

در صورتی که فرستنده و گیرنده پیام به صورت هم زمان در شبکه سوئیفت آنلاین باشند، ارسال و دریافت پیام کمتر از چند ثانیه زمان خواهد برد.

امنیت

سیستم سوئیفت از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و تمامی نقل و انتقال‌های مالی در بستری امن و به دور از دسترس افراد غیر مجاز انجام می‌پذیرد.

 قابل اطمینان

این سیستم فوق العاده کم اشتباه بوده و به گفته خود سوئیفت، این سیستم درصد قابل اطمینانی سیستم ۹۹.۹۹ را دارا می‌باشد، چرا که از بدو تاسیس این سیستم، حتی یک پیام سوئیفتی هم مفقود نشده است.

 هزینه ارسال پیام

هزینه ارسال پیام در سیستم سوئیفت به صورت کاراکتری محاسبه می‌شود و هر چه تعداد پیام‌های ارسالی شما بیشتر باشد، هزینه هر پیام ارزانتر حساب می‌گردد.

کارمزد اجرای یک پیام سوئیفتی در مقایسه با یک پیام تلکسی، یک دوم الی یک سوم می‌باشد، زیرا در این فرآیند از نیروی انسانی استفاده نمی‌شود و به همین دلیل هزینه ارسال پیام در سیستم سوئیفت نسبت به بقیه سیستم‌ها کمتر و ارزانتر می‌باشد..

 

 

2 نظرات

Ada M آگوست 4, 2023 - 11:23 ق.ظ

کارشناس مهاجرت معرفی میکنید؟

پاسخ
n-yousefi آگوست 4, 2023 - 11:27 ق.ظ

بله لطفا با ما تماس بگیرید

پاسخ

یک نظر بگذارید

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00