خانه عمومی تجارت به زبان ساده در چند نکته

تجارت به زبان ساده در چند نکته

مدت زمان تقریبی خواندن( چهار دقیقه)

وقتی درباره ثروت واقعی صحبت می کنیم منظور تنها پول نیست.  پول قسمتی از ثروت  است . بدست آوردن ثروت واقعی به یک اندازه به نوع کانال و سازنده آن مربوط است. برای رشد تجارت خودتان، خود شما هم باید رشد کنید. به تجارت قرن بیست و یکم خوش آمدید.

وقتی که بچه هستیم پدر و مادر فرمول موفقیت را به ما این گونه می آموزند: مدرسه برو، سخت درس بخوان و نمره های خوب بگیر تا شغلی با اطمینان و حقوق و مزایای بالا داشته باشی تا این شغل نگهدار زندگی تو باشد. اما این طرز تفکر الهام گرفته از تفکر دوران انقلاب صنعتی است نه عصر انفجار اطلاعات. ما در آن عصر زندگی نمی کنیم. شغل، دولت و هیچ کس نمی تواند از شما نگهداری کند. وارد قرنی جدید شده ایم و قوانین تغییر کرده اند.

اولین اصل در بازار و سرمایه گذاری فریب عناوین خبری را نخوردن و هیجانی رفتار نکردن است. تنها زمانی می توانید اختیار آینده خود را به دست بگیرید که اختیار منبع درآمد در دست شما باشد. باید تجارت خود را بسازید. شما هم خبرهای بد اقتصادی را می شنوید، آیا می خواهید خبرهای خوب را بشنوید؟ در واقع خبرهای بد خبرهای خوب هستند. هنگامی که معلوم نیست اقتصاد به چه سمتی می رود افراد از خلاقیت خود استفاده می کنند.آن ها از محدوده راحت خود خارج شده و برای این که به هدف برسند ابتکار عمل را به دست می گیرند.

بازار در شرایط دشوار اقتصادی برای فرصت های تازه جا باز می کند. صرف این که درآمد داشته باشیم مهم نیست بلکه نحوه تولید درآمد هم مهم است. استخدام شدن در صد سال گذشته به قسمتی از زندگی بشر تبدیل شده، اما از نظر تاریخی نه تنها این مساله عادی نیست بلکه پدیده ای نسبتا جدید است. به گذشته برگردیم:

در عصر کشاورزی اکثر مردم برای خود کار می کردند. البته آن ها کشاورزانی بودند که روی زمین های صاحبان کارانجام می دادند،اما استخدام نبودند و مالیات می دادند،  در واقع مانند شرکت های کوچک اداره میشدند. حرفه های دیگر هم تخصص هایی مانند نانوا ، بقال و قصاب بودند که تخصص را به نسل بعد منتقل می کردند. عصر صنعتی تقاضا برای کارمند و کارگر را بیشتر کرد.

محمد یونس [1]نویسنده کتاب «بانکدار فقیران» برنده جایزه نوبل در اسلو می گوید: همه مردم جهان کارآفرین هستند اما فرصت برای درک به آن ها داده نشده است.

نردبان ترقی هر شخص متفاوت است. استیون آرکووی [2]می گوید: مهم نیست که چه قدر سریع و تا چه ارتفاعی از نردبان بالا بروید مهم این است که نردبان روی دیوار اشتباهی نباشد.

بیشتر افراد ثروتمند از راه ساختن یک تجارت ثروتمند می شوند. بیل گیتس [3]شرکت «مایکرو سافت» و مایکل دل [4]شرکت کامپیوتر «دل »را در خوابگاه دانشجویی می سازد. دارایی مولد از تجارت به دست می آید. تجارت در هر زمینه ای مانند فروش و تحلیل اطلاعات و ارایه تخصص محقق می شود.

خرید املاک به افزایش ارزش سرمایه منجر می شود اما به معنای بالا رفتن وجوه در گردش نیست.اگر می خواهید در یک تجارت موفق باشید باید مهارت های فنی لازم آن را یاد بگیرید. توانایی تحلیل، منظم بودن و تنظیم دستورکار از مهم ترین ویژگی ها است.

جان دان [5]شاعر انگلیسی می گوید:هیچ انسانی یک جزیره نیست بلکه قسمتی از یک قاره و قسمتی از اصل است. جهان امروز به صورت غیر قابل باور متصل است.

 

یادتان باشد در انزوا ثروتمند نمی شوید و به اندازه افرادی که با آن ها رفت و آمد ، کار، صحبت و بازی می کنید موفق می شوید. قدرت در کالا نیست بلکه در شبکه ای است که می سازید، شبکه ای قوی و زنده و رو به رشد باید ساخت.

رابرت متکالف موسس شرکت«تری کام» و مخترع اینترنت، ارزش شبکه ها را این گونه شرح می دهد:

به عبارت دیگر ارزش اقتصادی شبکه  با تعداد اعضای شبکه به توان دو است.هر چه به تعداد اضافه کنید ارزش به صورت تصاعد هندسی بالا می رود. قدرت تجارت شما در رشد آن است، تجارت قابل رشد یعنی بر اساس اندازه حرکت می کند. تجارت و تجربه دو بازوی موازی یکدیگر هستند. تجارتی که انتقال تجربه را فراموش کند به زودی از بین می رود.

——————————————————————————————————————————

[1] – Muhammad yunes یک کارآفرین اجتماعی، بانکدار، اقتصاددان و رهبر جامعه مدنی بنگلادشی است که به دلیل تاسیس گرامین بانک و پیشگام سازی مفاهیم اعتبار دهی خُرد و سرمایه گذاری خُرد، جایزه نوبل را دریافت کرد..

[2]– Steven arquivo

[3]– bill gates

[4] – micheael s.dell

[5] -john dohne شاعر انگلیسی (۱۵۷۲-۱۶۳۱) شاعر هجونویس ، او به خاطر غزل هایش شهرت دارد.

یک نظر بگذارید

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00