خانه میکروبلاگ جنگ و مهاجرت چه رابطه‌ای دارند؟

جستجو

جنگ و مهاجرت چه رابطه‌ای دارند؟

جنگ اخیر در خاورمیانه تاثیر قابل توجهی بر مهاجرت ایرانیان داشته است، هم از نظر تعداد و هم از نظر ویژگی های مهاجران.

بر اساس جستجوی اینترنتی من، در اینجا برخی از اثرات اصلی جنگ بر مهاجرت ایرانیان وجود دارد:

این جنگ تعداد پناهندگان و پناهجویان از ایران، به ویژه به کشورهای همسایه مانند ترکیه، پاکستان و عراق را افزایش داده است.

به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، تا اواسط سال 2020 حدود 1.1 میلیون پناهنده و پناهجو از ایران وجود داشته است که از 979000 نفر در سال 20191 افزایش یافته است.

بسیاری از این پناهندگان از مناطق جنگی گریختند یا با ازار و اذیت و خشونت طرف‌های درگیر مواجه شدند.

این جنگ تعداد مهاجران ماهر و تحصیل کرده از ایران را کاهش داده است، زیرا بسیاری از انها در دریافت ویزا، سفر به خارج از کشور یا یافتن فرصت های شغلی در کشورهای مقصد خود با مشکل مواجه هستند.

بر اساس یک مطالعه توسط دانشگاه استنفورد، تعداد دانشجویان متولد ایران که در دانشگاه های خارجی ثبت نام کرده اند بین سال های 2019 و 2020، 15 درصد کاهش یافته است، در حالی که تعداد محققان ایرانی وابسته به موسسات خارجی 12 درصد کاهش یافته است.

این مطالعه همچنین نشان داد که جنگ تاثیر منفی بر کیفیت و کمیت نشریات علمی محققان ایرانی داشته است.

این جنگ ترکیب و توزیع مهاجران ایرانی را تغییر داده است، زیرا بسیاری از انها به دنبال مقصدهای جدید یا بازگشت به کشور خود هستند.

بر اساس گزارش Money Transfers، برخی از مقاصد در حال ظهور برای مهاجران ایرانی در سال 2020 چین، هند، مالزی، قطر و کره جنوبی بودند. این کشورها فرصت های اقتصادی، ثبات سیاسی و تنوع فرهنگی بیشتری را برای مهاجران ایرانی ارائه می دادند.

از سوی دیگر، برخی از مقاصد سنتی برای مهاجران ایرانی مانند کانادا، المان و انگلستان شاهد کاهش جمعیت مهاجر ایرانی خود به دلیل سیاست های سختگیرانه مهاجرت، افزایش بیگانه هراسی و پاندمی COVID-19 بودند.

برخی از مهاجران ایرانی نیز به دلایل مختلف مانند پیوستن به خانواده، نوستالژی، میهن پرستی یا اخراج، داوطلبانه یا غیر ارادی به ایران بازگشتند.

 

 

 

 

 

یک نظر بگذارید

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00