خانه مهاجرت هزینه تحصیل در کانادا در سال 2023 چقدر است؟

جستجو

هزینه تحصیل در کانادا در سال 2023 چقدر است؟

هزینه تحصیل در کانادا را با نگاهی دقیق تر ببینیم:

بوی ماهِ مهر ماهِ مهربان

دوران تحصیل دوران خاطره‌انگیزی است. در این دوران دوست‌های فراوان، تجربه‌های بی‌شمار به دست می‌آید و تصیم‌های مهمی برای زندگی هر شخص گرفته می‌شود. مدیریت اقتصادی در دوران تحصیل یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد و خانواده‌ها است. منظور ما از هزینه تحصیل در کانادا صرفاً شهریه کالج، دانشگاه یا آموزشگاه نیست بلکه مجموعه‌ای از نیاز‌های یک دانشجو در محیط جدید زندگی دانشجویی را شامل می‌شود.

 یکی از مقاصد پر طرفدار دانشجویان ایرانی کشور کانادا است. اگر بخواهیم نظر کارشناسانه بدهیم نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم که تنها یک کشور برای تحصیل دانشجویی مناسب است. انتخاب کشور مقصد به عواملی مانند انتخاب رشته و خصوصیات شخصیتی هر فرد، توان مالی و تخصصی او ارتباط دارد. هزینه تحصیل در کانادا در نگاه اول برای ما ایرانیان با درآمد ریالی می‌تواند سنگین و طاقت‌فرسا باشد.

فراموش نکنید که یکی از رایج‌ترین کار‌هایی که در این دوران وجود دارد، کار دانشجویی در کانادا است که بخشی از هزینه زندگی و تحصیل را تأمین می‌کند.

آگاهی از هزینه‌های تحصیلی در کانادا می‌تواند در انتخاب شما به عنوان کشور مقصد کمک کند و همچنین امکان بررسی و مقایسه با کشور‌های دیگر که دانشجو می‌پذیرند را فراهم کند.

احتمالاً مزایای متنوعی مثل تنوع رشته‌های تحصیلی، شرایط اقامتی، کیفیت سیستم آموزشی، اعتبار بالای مدارک تحصیلی، شهر‌های دانشجویی مجهز و بسیاری از فاکتور‌های دیگر شما را ترغیب به ادامه تحصیل در کشور کانادا کرده است، اما با این حال نباید از هزینه‌های تحصیل در کانادا غافل شوید.

هزینه تحصیل در کانادا از آن دست موضوعاتی است که معمولاً در میان ذوق و شوق دریافت دعوتنامه و ویزای تحصیلی کانادا به اصطلاح گم شده و ممکن است مورد ارزیابی دقیق و درست و حسابی قرار نگیرد. با این که کانادا در میان مقاصد برتر تحصیلی انگلیسی زبان دنیا مثل انگلیس، آمریکا و استرالیا، دارای معقول‌ترین هزینه‌های تحصیل است، اما باز هم نمی‌توان بدون بررسی کامل مخارج تحصیلی در کانادا بی‌گدار به آب زد و این طور فکر کرد که بدون برنامه‌ریزی منطقی، تمام کار‌ها به خوبی پیش خواهد رفت.

برهمین اساس، در ادامه برآورد ریز هزینه‌های تحصیل در کانادا از هزینه ویزا گرفته تا شهریه دانشگاه و محل سکونت را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

چرا کانادا برای تحصیل دانشجویی مناسب است؟

کانادا دارای یک سیستم آموزشی عالی، جامعه‌ای از مهاجرپذیر و در بدو ورود استقبال‌کننده از دانشجو است و هزاران فرصت شغلی برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند تا هزینه تحصیل در کانادا برای یک دانشجو با سختی همراه نباشد.

تحصیل در کانادا گران است. اما راهکار‌هایی وجود دارد که بتوانید تحصیلی ارزان‌تر و در گاهی اوقات با دریافت بورسیه(فاند) رایگان در کانادا را بیاموزید!

روند رو به رشد مهاجرت دانشجویی به کانادا به سرعت در حال افزایش است و به دلیل شرایط مناسب اقامت دایم بهترین مقصد برای تحصیل دانشجویان ایرانی تبدیل شده است و نسبت به سایر کشور‌های انگلیسی زبان مقرون به صرفه‌تر است، کانادا فرصت‌های شغلی شگفت‌انگیزی را به دانشجویان در حین و انتهای تحصیل ارائه می‌دهد و بسیار دانشجو پسند است.

دانشگاه‌های کانادا دارای رتبه‌های آموزشی بالایی هستند و همیشه در فهرست بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند.

کاناداچشم‌اندازی از کیفیت یک زندگی خوب را به شما می‌دهد. شما می‌توانید در کانادا به صورت رایگان یا با بودجه بسیار کم تحصیل کنید.

۴ دانشگاه کم هزینه و ارزان در کانادا برای مقطع لیسانس

مهم نیست که چقدر اقدامات صرفه‌جویانه در هزینه انجام می‌دهید، هزینه کلی تحصیل در کانادا تنها در صورتی کاهش می‌یابد که بتوانید در دانشگاهی با شهریه پایین ثبت نام کنید. در اینجا، ما پنج دانشگاه را فهرست می‌کنیم که دارای مقطع لیسانس هستند و برای دانشجویان مهاجر ایرانی بسیار اقتصادی به شمار ‌می‌روند.

دانشگاه منونایت کانادا

۱- دانشگاه منونایت کانادا( دانشگاه جوان برای دانشجویان جوان)

ما فهرست خود را با دانشگاه منونایت کانادا (CMU) شروع می‌کنیم. این فهرست دانشجویان را با یک دسته‌بندی منظم رو به رو می‌کند. شهریه این دانشگاه برای مهاجران ایرانی معقول است و دلیل انتخاب دانشجو را بنا بر توانایی محصلان می‌گذارد.

دانشگاه منونایت در شهر وینیپگ کشور کانادا واقع شده‌است. دانشگاه منونایت کانادا در سال ۱۹۹۹ تأسیس شده‌ و از این‌رو در بین دانشگاه‌های جوان جهان قرار دارد و با رتبه ۷۶ ملی در رتبه‌بندی سایت UniRank بین دانشگاه‌های خوب کانادا قرار دارد.

این دانشگاه۲۱رشته در برنامه‌های سه و چهار ساله کارشناسی (در مقطع لیسانس) ارائه می‌دهد.

دانشجویان مهاجر برای هزینه تحصیل در این دانشگاه کانادایی باید ۱۲۵۸۳ هزار دلار در سال برای ثبت نام تمام وقت خود بپردازند. این مبلغ شامل شهریه، برنامه غذایی کامل، استفاده از خوابگاه و بیمه سلامت می‌شود.

۲- دانشگاه سنت بونیفاس (یک موقعیت‌ایده‌آل برای مادام و موسیو)

دانشگاه سنت بونیفاس

اگر می‌توانید به زبان فرانسه صحبت کنید و بنویسید، می‌توانید در این دانشگاه فرانسوی ثبت نام کنید. این دانشگاه در حومه وینیپگ است. دانشگاه سنت بونیفاس (Université de Saint-Boniface) وابسته به دانشگاه‌مانیتوبا است.

دانشجویانی که در مقطع لیسانس دانشگاه USB تحصیل خود را به اتمام برسانند، می‌توانند مدرک کارشناسی ارشد را در دانشگاه‌مانیتوبا دنبال کنند.

USB در حال حاضر دوره‌هایی را در زمینه علوم اجتماعی، هنر، علم، تجارت و آموزش، ترجمه و پرستاری ارائه می‌دهد.برای دانشجویان بین‌المللی، شهریه سالانه حدود ۷۵۰۰هزار دلار است.

۳- دانشگاه براندون ( حمایتگر و هوشمند)

دانشگاه براندون

دانشگاه براندون که در شهر منیتوبا است به عنوان یکی از دانشگاه‌هایی که مورد علاقه دانشجویان مهاجر ایرانی است در نظر گرفته می‌شود.

این دانشگاه به حمایت تحصیلی و شغلی از دانشجویانی که اقامت دایم ندارند بیشتر شناخته می‌شود. دانشگاه براندون تحت نظارت مستقیم اساتید مجرب است که درطول تحصیل فرصت‌های تحقیقاتی تخصصی و کارآمد را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

این دانشگاه در مقطع لیسانس در بسیاری از رشته‌ها از جمله هنر، علوم، مدیریت بازرگانی و امور مالی فعال است و دانشجویان فارغ التحصیل از این دانشگاه همواره در جامعه از مشاغل با کیفیت برخوردار می‌شوند.

دانشگاه براندون در سال اول حدود ۲۷۰۰۰هزار دلار برای ثبت نام دریافت می‌کند. این مبلغ شامل شهریه تمام وقت، هزینه‌های اقامت، وعده‌های غذایی، کتاب و دوره‌ها و بیمه سلامت است.

۴- دانشگاه گوئلف (متنوع در رشته‌های مختلف)

دانشگاه گوئلف

دانشگاه گوئلف ارزان‌ترین دانشگاه کانادا در این فهرست نیست. با این حال،  با دارا بودن استاندارد‌های Ivy League هزینه ثبت نام در دانشگاه را توجیه می‌کند. این دانشگاه که جزء مؤسسات آموزشی-تحصیلی باکیفیت در کانادا محسوب می‌شود، گزینه‌ای مقرون به صرفه است.

دانشگاه گوئلف شامل پنج کالج است که در هر رشته مدرک لیسانس را به دانشجویان مهاجر ارائه می‌دهد.

این دانشگاه دپارتمان‌های متنوعی دارد. رشته‌هایی مانند: علوم زیستی، مهندسی و علوم فیزیکی، بازرگانی و اقتصاد، هنر، و علوم انسانی و اجتماعی است. هزینه تحصیل سالانه تمام وقت در دانشگاه گوئلف از ۱۰ هزار دلار آمریکا برای دانشجویان در آغاز مهاجرت شروع می‌شود.

اگر می‌خواهید در کانادا به صورت رایگان تحصیل کنید، به گرفتن فاند (بورسیه) فکر کنید، یکی از راه‌های مؤثر که دانشجویان با پیگیری و ممارست می‌توانند آن را دریافت کنند. البته دریافت فاند در مراحل کارشناسی ارشد و مخصوصاً دکترا امکان بیشتری دارد.

یکی از رایج‌ترین راه‌ها پیدا کردن اساتید مورد نظر در دانشگاهی که می‌خواهید است. با ارسال ‌ایمیل و ارایه پروژه می‌توانید دانشگاه را مجاب کنید که به شما فاند بدهد و بتوانید با کمک هزینه از پس مخارج زندگی بربیایید.

چندین سازمان و مؤسسه وجود دارند که انواع مختلفی از بورس تحصیلی را به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند.

سؤالات متدوالی که درباره هزینه تحصیل در کانادا داریم:

۱. برای تحصیل در کانادا به چه میزان پول نیاز دارم؟

عوامل زیادی درهزینه یک دانشجو نقش دارند، از جمله محل اقامت، شهریه، سفر، غذا از بخش های مختلفی هستند که برای هزینه باید به آن فکر کنید و برای آن برنامه ریزی داشته باشید. شیوه زندگی که برای خود انتخاب می‌کنید اهمیت دارد.

همچنین شهر‌های بزرگ تفاوت قیمت فاحشی با شهر‌های کوچک دارند اما فراموش نکنید که امکان یافتن شغل مناسب با درآمد بالاتر هم در شهر‌های بزرگ بیشتر است. بنا بر رشته و دانشگاهی که انتخاب می‌کنید بودجه شما برای تحصیل در کانادا متفاوت خواهد بود. بنابراین با توجه به انتخاب هر شهر و موقعیت اسکان می‌توانید برآوردی از هزینه و درآمد خود داشته باشید.

۲. چه کسانی واجد شرایط تحصیل رایگان در کانادا هستند؟

در مدارس دولتی کانادا، تحصیل برای هر دانش‌آموز بومی رایگان است.‌اما در دانشگا‌ه‌‎ها پذیرفته شدن برای دانشجویان مهاجر که اقامت دائم خود را نگرفته‌اند سخت‌تر و پیچیده است. اما پروژه‌های قابل تقدیر و ستوده شده شانس شما را برای پذیرش بیشتر می‌کند.

۳. آیا کانادا برای تحصیل ارزان است؟

تحصیل در کانادا بسیار مقرون به صرفه‌تر از برخی کشور‌های انگلیسی زبان است. اما نسبت به کشور‌های اروپایی کشور ارزانی برای مهاجرت دانشجویی نیست.

۴. آیا دانشگاه‌های بدون شهریه در کانادا وجود دارد؟

هیچ دانشگاه بدون شهریه‌ای در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی و داخلی وجود ندارد. با این حال، برخی از دانشگاه‌ها با کمک هزینه‌های تحصیلی کاملاً تأمین می‌شوند که هزینه کامل دوران تحصیل دانشجویان را تأمین می‌کند. این موضوع شامل دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه کنکوردیا، دانشگاه تورنتو، دانشگاه یورک و غیره می‌شود.

رشد و توسعه دانشگاه‌های کانادا با درآمد حاصل ازهزینه تحصیل دانشجویان مهاجر

کانادا به عنوان کشوری امن و پذیرا همراه با فهرست دانشگاه‌های معتبر آن – از جمله دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه مک مستر و دانشگاه بریتیش کلمبیا – صد‌ها هزار دانشجوی مهاجررا جذب کرده است.

سیاست‌گذاری دولت کانادامبنی بر جذب سرمایه از طریق دانشجویان مهاجر است که با تخصص پیدا کردن در رشته خود در بازار کار هم مشغول شوند و به همین نسبت سرانه تولید را هم در کشور خود بالا ببرند.

در طول دهه گذشته، دانشگاه‌های کانادا به طور فزاینده‌ای به شهریه دانشجویان مهاجر(مخصوصاً دانشجویان ایرانی)، و هزینه‌های تحصیل به طور خاص متکی هستند.

میانگین شهریه پرداختی توسط دانشجویان بین‌المللی نسبت به دانشجویان کانادایی رشد فزاینده یافته است.

طبق آمار StatCan، متوسط شهریه سالانه برای دانشجویان بین‌المللی بین سال‌های تحصیلی ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ با ۳۴ درصد افزایش به ۲۷۶۱۳ هزار دلار کانادا رسید. در همین دوره، شهریه دانشجویان داخلی نزدیک به ۱۴ درصد افزایش یافت و به ۶۸۲۲ هزار دلار کانادا رسید.

دانشجویان بین‌المللی(مهاجر) چهار برابر بیشتر از کانادایی‌ها برای رفتن به مدرسه در کانادا پرداخت می‌کنند، اما این افزایش قیمت مانع از ثبت‌نام نمی‌شود.

در واقع، تعداد دانشجویان بین‌المللی ثبت نام شده در دانشگاه‌های کانادا بین سال‌های تحصیلی ۲۰۰۵-۲۰۰۶ و ۲۰۱۸-۲۰۱۹ بیش از سه برابر شد، در حالی که ثبت نام دانشجویان داخلی ۱۴٪ افزایش یافت.

سیاست‌گذاری کانادا دانشگاه‌ها را به جذب سرمایه از طریق شهریه دانشجویان بین‌المللی در این کشور تشویق می‌کند تاهر چه بیشتر در به روی دانشجویان بین‌المللی باز شود.

شهریه دانشگاه بخشی از هزینه‌ای است که دانشجویان در یک کشور خرج می‌کنند و استفاده از امکانات دیگر برای زندگی روزمره چرخه وسیعی را در جامعه و اقتصاد کانادا به راه انداخته است.

دانشجویانی که مایل به سفر به کانادا برای تحصیل هستند، باید با اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) برای به روز‌رسانی در مورد ویزای دانشجویی و سیاست‌های سفر خود در ارتباط باشند.

قبل از درخواست برای مجوز تحصیل در کانادا، باید به یکی از دانشگاه‌های کانادا درخواست دهید و نامه پذیرش دریافت کنید.

ویزای تحصیلی کانادا را چگونه دریافت کنم؟

کانادا همچنان به جذب حجم ثابتی از دانشجویان بین‌المللی ادامه می‌دهد. اخذ پذیرش از دانشگاه‌های برتر کانادا مستلزم نمرات عالی علمی است.

اگر مایل به گذراندن دوره‌های آموزشی آکادمیک، دانشگاه، کالج یا هر مؤسسه آموزشی دیگر در کانادا هستید، قبل از ورود به کانادا به مجوز تحصیل نیاز دارید. این مجوز تحصیلی برای دانشجویان هنگام ورود به کانادا صادر می‌شود. با این حال، برای رسیدن به کانادا، دانشجو ابتدا باید برای ویزای اقامت موقت که توسط کمیسیون عالی کانادا ارائه شده و توسط مراکز درخواست ویزا مراحل متعدد آن تسهیل می‌شود، درخواست دهد.

امکان دارد به دلایل مختلفی دانشجو ریجکت (عدم پذیرش) شود. دلایل ریجکت می‌تواند: عدم تمکن مالی، پیشینه سیاسی، سابقه اشتغال در شغل‌های نظامی باشد. داوطلبان باید دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا را نیز بدانند. اداره مهاجرت کانادا دلیل ریجکت شدن را حتماً می‌گوید.

رشته های برتر تحصیلی در کانادا که آینده شغلی خوب دارند را به من می‌گویید؟

dرشته های برتر تحصیلی در کانادا

بر اساس فرصت‌های شغلی، تقاضای روزافزون صنعت و فرصت‌های مجوز کار، تعدادی دوره عالی برای دانشجویان بین‌المللی برای ثبت نام در کانادا وجود دارد. برخی از این رشته‌ها را با هم مرور کنیم:

BBA در کانادا برای تحصیل مناسب است؟

لیسانس مدیریت بازرگانی یکی از پرتقاضاترین دوره‌ها در مقطع لیسانس است. فارغ التحصیلی در این رشته نه تنها به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های مدیریتی خوبی داشته باشید، بلکه با فراهم کردن فرصت‌های شبکه‌سازی و موقعیت‌یابی، شروع خوبی در حرفه‌ی خود داشته باشید.

بیش از ۴۰ دانشگاه و کالج BBA را در کانادا ارائه می‌دهند. شرایط ورود در رشته BBA از دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر در کانادا، داشتن ریز نمرات X و XII و داشتن حداقل نمره ۵. ۶ در آیلتس است.

هزینه تحصیل مدیریت بازرگانی در کانادا، در مقایسه با کشور‌های دیگر مانند ایالات متحده مقرون ارزان‌تر است و در محدوده۰۰۰، ۴۰ تا ۰۰۰، ۹۰ هزار دلار کانادا هزینه تحصیل در این رشته می‌شود.

هزینه‌های تحصیل BBA در ۲۰۲۳  کانادا چه قدر است؟

هزینه تحصیل BBA در کانادا تنها محدود به هزینه تحصیل نیست. هزینه‌های دیگری مانند هزینه‌های درخواست پذیرش کانادا، هزینه‌های سفر، هزینه‌های زندگی روزانه و سایر هزینه‌های متفرقه وجود دارد که دانشجویان باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشند. دانشجویان باید توجه داشته باشد که هزینه‌های زندگی صرفاً به سبک زندگی فرد و منطقه‌ای که در آن اقامت دارد بستگی دارد.

اجازه کار پس از تحصیل BBA در کانادا را دارم؟

دریافت PGWP (مجوز کار پس از فارغ التحصیلی) در حین تحصیل در کشورکانادا به رشته‌ای که انتخاب کرده‌اید و مدت زمان آن بستگی دارد. مدت زمان کار تحت PGWP معمولاً با مدت زمان برنامه تحصیلی برابر است. حداکثر طول دوره PGWP در کانادا ۳ سال است. یعنی اگر مدت دوره فوق لیسانس شما دو سال باشد، ویزای PGWP سه ساله دریافت می‌کنید.

مجوز کار در مقطع کارشناسی ارشد نمی‌تواند بیش از مدت زمان قید شده صادر شود. مدت دوره باید حداقل هشت ماه باشد تا بتوانید مجوز PGWP در کانادا را دریافت کنید. علاوه بر این، دانشجویان بین‌المللی اجازه دارند در حین ادامه تحصیل به مدت ۲۰ ساعت در محوطه دانشگاه یا خارج از دانشگاه کار کنند.

BCA را در کانادا بخوانم یا در کشور‌های دیگر انگلیسی زبان؟

دوره۳تا ۴ ساله BCA (لیسانس نرم‌افزار‌های رایانه) در کانادا به دانش‌آموزان پایه‌ای محکم در زمینه دانش رایانه، برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌افزار می‌دهد. فراوانی و رونق شغل در بازار کار در زمینه رایانه و بخش IT یکی از انگیزه‌های اصلی برای پیگیری BCA در کانادا است.

آموختن این رشته در کانادا می‌تواند به دانشجویان در پیداکردن شغل مناسب دربازار کار کمک کند. در حال حاضر نیاز روزافزونی به مهندسان رایانه ماهر و متخصص وجود دارد. دانشجویان باید توجه داشته باشند که BCA در کانادا معمولاً به عنوان کارشناسی در علوم رایانه یا BSc در علوم رایانه ارائه می‌شود.

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، مدیران شبکه، توسعه‌دهندگان برنامه‌ها و مدیران پایگاه داده تنها تعدادی از مشاغل BCA در کانادا هستند. مدرک BCA همچنین می‌تواند به عنوان سکوی پرشی برای تحصیل در مقطع بالاتر در دوره کارشناسی ارشد علوم رایانه استفاده شود.

دلایل تحصیل BCA در کانادا را به من می‌گویید؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا کانادا برای تحصیل در این رشته یک انتخاب دقیق و سنجیده است. برخی از محبوب‌ترین دلایل برای تحصیل BCA در کانادا استاندارد‌های علمی عالی، شهریه ارزان‌تر نسبت به دیگر کشور‌های انگلیسی زبان، فرصت‌های شغلی عالی و پتانسیل داشتن اقتصاد پر رونق با انتخاب شغلی مناسب پس از اتمام تحصیل است.

استاندارد‌های علمی بالا: استاندارد‌های آکادمیک در دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا به خوبی رعایت می‌شود. دانشجویان به طور مداوم به صورت عملی دانش خود را ارتقا می‌دهند و کیفیت آموزش در این دانشگاه‌ها همگام با دانش روز به طور مداوم به روز می‌شود.

هزینه تحصیل نسبتاً ارزان: در مقایسه با کشور‌های دیگر مانند ایالات متحده و بریتانیا، هزینه‌های تحصیل در کانادا کاملاً مقرون به صرفه است.

چشم انداز شغلی خوب: دامنه BCA در کانادا بسیار گسترده است و کارفرمایان از سراسر جهان به فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا پیشنهاد شغلی مناسب می‌دهند. مدارک دانشگاه‌های کانادا در سطوح بین‌المللی معتبر است.

مجوز کار پس از تحصیل: برای دانشجویان مهاجر که می‌خواهند پس از فارغ التحصیلی در کانادا بمانند، کانادا راه‌های مهاجرتی مختلفی را ارائه می‌دهد. این امر باعث می‌شود که دانش آموزان برای آینده شغلی و زندگی خانوادگی در کانادا برنامه‌ریزی کنند و تمام تلاش خود را برای زندگی در کانادا به کار بگیرند.

تحصیل در رشته‌ ام اس در کانادا را توصیه می‌کنید؟

مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی رشته تحصیلی است که هدفش تربیت متخصصانی با قابلیت شناسایی نیاز برای سیستم‌های اطلاعاتی و نیز قابلیت طراحی و مدیریت ایجاد سیستم‌های اطلاعاتی جهت استفاده در سازمان‌های در حال حرکت به سوی استفاده فناوری اطلاعات است.

شکی نیست که کانادا یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها برای مهاجرت دانشجویان خارجی است. دانشگاه‌های کانادا در بین بهترین دانشگاه‌های جهان رتبه‌بندی شده‌اند و هزاران دانشجو را در سراسر جهان جذب می‌کنند.

تحصیل در کانادا مزایایی مانند قرار گرفتن در معرض دانش پیشرفته یا برنامه‌های درسی با کیفیت در رنکینگ جهانی دارد MS در کانادا یک دوره تحصیلی ۱ تا ۲ ساله است. کارشناسی ارشد این رشته در برخی از دانشگاه‌های کانادا وجود دارند که به عنوان ترکیبی از این دو ارائه می‌شود.

هزینه تحصیل در رشته‌ ام اس در کانادا را می‌دانید؟

متوسط هزینه سال اول تحصیل در رشته‌ام اس در کانادا ۱۲. ۲۲هزار دلار کانادا است. متوسط هزینه زندگی در کانادا حدود ۲۰ هزار دلار کانادا در یک سال می‌شود. باز هم تکرار می‌کنیم که هزینه زندگی هر شخص بسته به سبک زندگی و محل اقامت او افزایش یا کاهش خواهد داشت.

هزینه ویزای دانشجویی برای کانادا چه قدر است؟

اگر مایل به گذراندن دوره‌های آموزشی آکادمیک، حرفه‌ای در دانشگاه، کالج یا هر مؤسسه آموزشی دیگر در کانادا هستید، قبل از ورود به کانادا نیاز به ویزای دانشجویی دارید.

این مجوز پس از ورود به کانادا برای دانشجویان صادر می‌شود. با این حال، برای رسیدن به آنجا، دانشجو ابتدا باید برای ویزای اقامت موقت صادر شده توسط کمیسیون عالی کانادا که توسط مراکز درخواست ویزا تسهیل می‌شود، درخواست دهد. هزینه درخواست ویزای دانشجویی ۱۶۰ دلار کانادا است.

شرایط کارشناسی ارشد در کانادا – معیار‌های واجد شرایط بودن:

  • داوطلبانی که به دنبال MS در کانادا هستند، ملزم به انجام این شرایط اولیه هستند:
  • دانشجویان باید دارای مدرک فارغ التحصیلی ۳ تا ۴ ساله در یک رشته مرتبط باشند.
  • اکثر دانشگاه‌ها برای پذیرش به نمرات GRE نیاز دارند.
  • برای ادامه تحصیل در رشته MS در کانادا، دانش‌آموزان باید در آزمون‌های مهارت انگلیسی مانند آیلتس، تافل و PTE شرکت کنند. پس از آن مصاحبه شخصی توسط برخی از دانشگاه‌ها انجام می‌شود.
  • ۱تا ۳ سال سابقه کار برای ثبت نام در برخی دانشگاه‌های کانادا الزامی است.
  • مشاغل MS و حقوق برای C

آیا MS در کانادا به GRE نیاز دارد؟

بله، برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا MS در کانادا، GRE باید معیار‌های اولیه پذیرش برای انتخاب را برآورده کند.

تحصیل رایگان در دانشگاه

چگونه در کانادا به صورت رایگان در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنیم؟

اگر می‌خواهید در کانادا به صورت رایگان و همزمان با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید، می‌توانید به دانشگاه‌های کم درآمد بروید و شغل پاره وقت بگیرید. یکی دیگر از راه‌های کاهش هزینه‌های خود، گرفتن بورسیه است.

MCA(رشته تحصیلی) در کانادا را برای من توضیح می‌دهید؟

این رشته درباره دانش فناوری اطلاعات است. عصر امروز ما عصر تبادل اطلاعات است. وقتی نوبت به دنبال کردن MCA در کانادا می‌رسد، دانشجویان فرصت‌های بسیار خوبی برای توسعه مهارت‌های کار در صنعت فناوری اطلاعات دارند.

مدرک MCA می‌تواند به دانشجویان تجارب و دانش به روز تکنولوژیک در نظریه و کاربرد علوم رایانه ‌بدهد ودانشجویان را برای استخدام به عنوان طراح سیستم، تحلیلگر و برنامه‌نویس مجهز ‌بکند.

همچنین دانشگاه‌هایی که این رشته را ارایه می‌دهند فرصت‌هایی را برای تحقیقات پیشرفته و تحقیقات میدانی دانشجویان باز می‌کنند. تمام جنبه‌های MCA در کانادا از جمله دانشگاه‌های برتر، هزینه‌ها و بورسیه‌ها را بررسی می‌کنیم:

MCA مخفف Master of Computer Applications است که یک برنامه تحصیلات تکمیلی در علوم رایانه است. پیگیری MCA می‌تواند به دانش‌آموزان توانایی‌ها و دانش لازم برای ایجاد ابزار‌هایی را بدهد که عملکرد رایانه‌ها و برنامه‌های مرتبط با آن‌ها را بهبود می‌بخشد. با گذراندن این رشته تحصیلی شما برای استخدام به عنوان طراح، برنامه‌نویس، طراح، تحلیلگر سیستم آماده می‌شوید.

MCA در کانادا را در یک نگاه کلی به من معرفی می‌کنید؟

دانشجویانی که مایل به ادامه MCA از کانادا هستند باید از جنبه‌های مختلف مانند کالج‌های MCA در کانادا، هزینه‌ها، واجد شرایط بودن و غیره آگاه باشند.

مدت زمان این دوره ۲ سال است. برای ورود به دانشگاه باید این شرایط را داشته باشید: مدرک لیسانس از یک دانشگاه معتبر GRE (در صورت نیاز دانشگاه) تسلط به زبان انگلیسی(IELTS، TOEFL، PTE)

واجد شرایط بودن MCA در  دانشگاه‎های کانادا

  1. شما باید یک مدرک لیسانس مرتبط یا معادل آن از یک دانشگاه معتبر داخلی، با نمرات خوب داشته باشید. علاوه بر این، میانگین سال آخر باید حداقل متوسط (B) باشد.
  2.  برای افراد غیر بومی انگلیسی، نمره کلی آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TOEFL) بین (۹۰-۱۰۰) مورد نیاز است. همچنین دانشجویان می‌توانند نمرات آیلتس خود را به عنوان مدرک ارائه کنند:
  3. یک رزومه منظم و خوب.
  4.   ۲-۳ مرجع (معمولاً دانشگاهی)
  5.  انگیزه نامه هدف (SOP) که نیاز یا علاقه شما را برای تحصیل در کانادا توضیح می‌دهد. باید دلیل انتخاب این رشته را بازگو کنید تا در دانشگاه بتوانند سطح خواسته شما برای ورود به این رشته را بسنجند.
  6.  نمره GRE اجباری نیست، اما به شدت توصیه می‌شود.

حقوق MCA در  بازار کارکانادا چه قدر است؟

در کانادا، دستمزد برای MCA به طور قابل توجهی بر اساس منطقه، سال‌ها تجربه و عنوان شغلی متفاوت است. طبق گفته Glassdoor، متوسط حقوق ملی برای یک فارغ التحصیل MCA در کانادا ۵۸۵۱۳ هزار دلار است (این فقط یک میانگین است و حقوق واقعی ممکن است بسته به شرایط خاص بیشتر یا کمتر باشد). حقوق یک MCA از کانادا ممکن است از ۵۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰هزار دلار کانادا متغیر باشد.

همانطور که قبلاً ذکر شد، MCA در کانادا در واقع به عنوان کارشناسی ارشد در علوم رایانه ارائه می‌شود. نکات زیر به طور متوسط حقوق فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد علوم رایانه در کانادا را روشن می‌کند. داده‌ها از Emolument به دست آمده است:

  • دانشگاه تورنتو: سالانه ۸۵۰۰۰هزار دلار
  • دانشگاه مک گیل: ۹۳۰۰۰هزار دلار سالانه
  • دانشگاه آلبرتا: ۵۶۰۰۰ هزار دلار سالانه
  • دانشگاه واترلو: ۷۲۰۰۰هزار دلار سالانه

مدیریت هتل در کانادا (تحصیل در رشته «مدیریت هتل» در کانادا برای من آینده ساز است؟)

صنعت گردشگری در کانادا فرصت‌های بزرگی را در زمینه اقتصاد مبتنی بر توریسم، مدیریت هتل، حمل و نقل، اقامت، غذا و نوشیدنی ارائه می‌دهد. طبق گزارش انجمن صنعت گردشگری کانادا (TIAC)، صنعت گردشگری کانادا ۷۸. ۸ میلیارد دلار ارزش دارد.

علاوه بر این، سیاست‌های طرفدار مهاجرت، استاندارد‌های تحصیلی بالا، چشم‌انداز زیبا وامنیت اجتماعی بالا، کانادا را به یکی از پرطرفدارترین کشور‌های جهان برای پیگیری دوره‌های مدیریت هتل تبدیل کرده است.

با توجه به Payscale، متوسط حقوق یک مدیر هتل در کانادا ۵۲۲۷۳ هزار دلار کانادایی است. میانگین درآمد مدیریت هتل، بنا بر پیشرفت در سطوح بالاترمی تواند به حدود ۷۴۹۱۰هزار دلار کانادا برسد.

نکات زیر یک نمای کلی از دوره‌های مدیریت هتل در کانادا را در اختیار شما قرار می‌دهد:

تعداد کل دانشگاه‌ها: بیش از ۳۰

سطح مدرک: گواهینامه، دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس

مدت زمان تحصیل: ۱-۲ سال

شرایط پذیرش: ۱۲th Std. نمرات نامه درخواست فارغ التحصیلی توصیه نامه ریز نمرات نمره آزمون مهارت انگلیسیIELTS، TOEFL یا  PTE انگیزه نامه به همراه رزومه

متوسط هزینه تحصیل در کانادا: ۱۲تا ۱۴ هزار دلار در سال

محدوده حقوق: ۳۹۰۰۰ تا ۸۶۰۰۰ دلار کانادا

چرا در کانادا مدیریت هتلداری بخوانیم؟

اغلب اوقات، دانشجویان قبل از انتخاب رشته دچار سردرگمی می‌شوند. دانشجویان برای انتخاب رشته باید دلایل قوی داشته باشند تا بتوانند با اطمینان خاطر تصمیم خود را برای یک دوره تحصیلی بگیرند. در این جا چند دلیل برای ادامه دوره‌های مدیریت هتل در کانادا آورده شده است:

صنعت گردشگری در کانادا بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در فعالیت اقتصادی ارزش دارد و بیش از ۱. ۸میلیون شغل را شامل می‌شود.

کشور کانادابرنامه دارد تا سال ۲۰۲۳، ۲۲ میلیون توریست بین‌المللی را جذب کند. سیاست‌گذاری‌هایی از این دست فرصت‌های شغلی بیشتر و درآمد بیشتر برای کسانی که در بخش گردشگری مشغول هستند، را شامل می‌شود.

مزایای انتخاب رشته تحصیلی هتلداری در کانادا را بدانیم:

۱- وجود دانشگاه‌های با رتبه برتر کانادا در رنکینگ جهانی و اساتید معتبر دانشگاهی

۲- هزینه‌های تحصیلی ارزان‌تر در مقایسه با سایر کشورهای انگلیسی زبان مانند ایالات متحده.

۳- شرایط دریافت آسان ویزای کار پس از تحصیل (PGWP Canada).

۴- واجد شرایط بودن برای مدیریت هتل در کانادا

مدیریت هتل در کانادا فرصت‌های هیجان‌انگیزی را در صنعت گردشگری ارائه می‌دهد. با این حال، برای گذراندن دوره مدیریت هتل از کانادا، باید شرایط اولیه خاصی را رعایت کنید. نکات زیر یک نمای کلی از واجد شرایط بودن برای مدیریت هتل در کانادا ارائه می‌دهد:

X  و XII مدرسه رسمی

فارغ التحصیلی (در صورت داشتن دیپلم یا فوق لیسانس)

نمرات آیلتس( ۵. ۶)، تافل(۹۰ تا ۱۰۰) یا PTE

توصیه نامه

انگیزه نامه‌ای از هدف

هزینه دوره‌های تحصیلی مدیریت هتل در کانادا:

دوره‌های مدیریت هتل در کانادا می‌تواند به طور متوسط ۱۲ -۱۴هزار دلار کانادا در سال برای شما هزینه داشته باشد. هزینه تحصیل در کانادا را می‌توان با کار پاره وقت ویا با درخواست بورسیه کاهش داد.

علاوه بر شهریه، هزینه زندگی در کانادا نیز بر امور مالی شما تأثیر می‌گذارد. هزینه زندگی در کانادا تقریباً ۳۰ هزار دلار کانادا در سال است. با این حال، دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند که هزینه زندگی به سبک زندگی، موقعیت مکانی، عادات غذایی و غیره بستگی دارد.

دانشگاه‌های مهندسی در کانادا (کانادا پروژه‌های عمرانی فراوانی در پیش دارد:)

کانادا با اقتصاد رو به رشد و شکوفا، انگیزه‌ای برای نوآوری، و تقاضای فزاینده برای مهندسان دارد. کانادا یکی از بهترین کشور‌ها برای پیگیری دوره‌های مهندسی است. هزینه ادامه تحصیل در رشته مهندسی در کانادا در مقایسه با سایر کشورهای انگلیسی زبان کمتر است.

کالج‌های مهندسی در کانادا در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال ۲۰۲۳ در رتبه‌های برتر قرار دارند.

تخصص‌های مختلفی مانند رایانه، مکانیک، برق و غیره وجود دارد که دانشجویان می‌توانند آن‌ها را انتخاب کنند.

طبق گفته Glassdoor، میانگین حقوق یک مهندس نزدیک به ۸۰۰۰۰ هزاردلار کانادا است و می‌توانید درآمد خود را بنا بر توانایی و تخصص بین ۶۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ هزار دلار کانادا بالا ببرید.

چگونه می‌توانم ویزای تحصیلی در کانادا را دریافت کنم؟

شما ملزم به همراه داشتن معرفی نامه به همراه کلیه مدارک مشخص شده به کانادا هستید. در فرودگاه، شما با یک افسر مهاجرت ملاقات خواهید کرد. پاسپورت و معرفی نامه را به افسر آژانس کنترل مرزی ارائه می‌دهید که سپس آن را تأیید می‌کند و در صورت مناسب بودن، مجوز تحصیل شما را برای شما صادر می‌کند.

معیار‌های واجد شرایط بودن برای ویزای دانشجویی کانادا

نکات زیر شرایط ویزای تحصیلی کانادا را فراهم می‌کند:

  •  شما توسط یک مؤسسه آموزشی تعیین شده (DLI) پذیرفته شده‌اید.
  •  شما باید ثابت کنید که بودجه کافی برای پرداخت دارید: هزینه تحصیل، هزینه‌های زندگی برای خود و اعضای خانواده که شما را به کانادا همراهی می‌کنند، هزینه حمل و نقل بازگشت به کشورتان برای خود و اعضای خانواده که شما را به کانادا همراهی می‌کنند.
  •  شما باید ثابت کنید که سابقه‌ای تمیز و بدون سابقه کیفری دارید. متقاضیان باید گواهی تأیید پلیس را برای اثبات این امر ارائه دهند.
  •  شما باید یک معاینه بهداشتی انجام دهید و یک گواهی پزشکی ارائه دهید که تأیید می‌کند که سلامت هستید.
  •  در زمان مصاحبه ویزا، باید افسر ویزا را متقاعد کنید که پس از تکمیل تحصیلات خود، کانادا را ترک خواهید کرد.

چه مدارکی برای ویزای تحصیلی کانادا لازم است؟

پس از دریافت نامه پذیرش کالج باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید. اگر هدف از دریافت ویزا در ماه سپتامبر است، باید از حدود ژوئن شروع کنید. مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا در زیر آمده است.

۱. پاسپورت معتبر:

برای اینکه بتوانید برای مجوز تحصیلی درخواست دهید به پاسپورت معتبر نیاز دارید. در کمیسیون عالی کانادا، مهم است که پاسپورتی داشته باشید که اعتبار آن اقامت مورد نظر در کانادا را پوشش دهد.

به عنوان مثال، اگر قصد دارید در سپتامبر ۲۰۲۳ برای یک دوره دو ساله به کانادا سفر کنید، پاسپورت شما باید حداقل تا سپتامبر ۲۰۲۵ معتبر باشد.

۲. گواهی پذیرش توسط یک مؤسسه آموزشی تعیین شده:

شما به نامه پذیرش از دانشگاه/مؤسسه‌ای که قصد شرکت در آن را دارید نیاز دارید. مؤسسه آموزشی تعیین شده دانشگاهی است که توسط اداره مهاجرت به رسمیت شناخته شده است.

در صورتی که برای کبک درخواست می‌دهید، به یک CAQ (گواهی پذیرش کبک) نیز نیاز دارید. توسط دولت کبک صادر شده است. دانشگاه یا کالج شما جزئیات درخواست CAQ را در اختیار شما قرار می‌دهد. با این حال، اگر مدت تحصیل شما کمتر از ۶ ماه باشد، نیازی به CAQ ندارید.

۳. اثبات تمکن مالی:

در زمان درخواست مجوز تحصیلی، باید مدرکی مبنی بر وجود بودجه ارائه دهید. طبق استاندارد‌های فعلی، شما باید ثابت کنید که بودجه کافی برای پرداخت شهریه و همچنین پرداخت هزینه‌های زندگی را دارید.

اداره مهاجرت کانادا رقمی را برای اثبات تمکن مالی تعیین کرده است. یک دانشجو برای هر سال اقامت خود حداقل به ۱۰۰۰۰ دلار کانادا نیاز دارد.

جدای از دو مورد فوق، دانشجو باید ثابت کند که بودجه کافی برای بازگشت نیز دارد. وجوه را می‌توان با کمک موارد زیر اثبات کرد:

  1. حساب بانکی کانادا
  2. گواهی سرمایه‌گذاری تضمین شده (GIC) از یک مؤسسه مالی کانادایی شرکت‌کننده
  3. وام دانشجویی یا وام تحصیلی
  4. صورتحساب بانکی در ۴ ماه گذشته
  5. پیش‌نویس بانک (باید قابل تبدیل به دلار کانادا باشد)
  6. گواهی پرداخت شهریه و هزینه مسکن
  7. نامه‌ای از شخص یا مدرسه‌ای که به شما کمک مالی کرده است
  8. مدرکی مبنی بر پرداخت بودجه از داخل کانادا (در صورت بورسیه تحصیلی یا برنامه آموزشی با بودجه کانادا)

نکته مهم: حداقل موجودی بانکی برای ویزای دانشجویی کانادا بستگی به اقامت شما در کِبِک یا خارج از کِبِک دارد. علاوه بر این، بستگی به این دارد که در طول اقامت شما در کانادا چند نفر شما را همراهی کنند.

هزینه اخذ پذیرش تحصیلی کانادا چقدر است؟

یکی از اولین فاکتور‌های هزینه تحصیل در کانادا وجهی است که باید به صورت ارزی و آنلاین تحت عنوان هزینه اپلای دانشگاه کانادا پرداخت کنید. در واقع، مؤسسات آموزشی کانادا به صورت رایگان پرونده تحصیلی شما را مورد بررسی قرار نداده و در ازای ارزیابی درخواست نامه پذیرش، از شما مبلغی را دریافت می‌کنند.

به طور معمول، این هزینه متغیر بوده و براساس تصمیم دپارتمان پذیرش مؤسسه آموزشی، بین ۵۰ تا ۲۵۰ دلار کانادا متغیر است.

برای برخی از دانشگاه‌ها و کالج‌ها، ترجمه رسمی مدارک تحصیلی کفایت نکرده و از شما درخواست می‌کنند تا پیش از ارسال اسناد و مدارک درخواستی، آن‌ها را توسط یک مؤسسه ارزیابی معروف مثل WES مورد ارزیابی و اعتبارسنجی قرار دهید که هزینه آن به طور مجزا از نامه پذیرش، بالغ بر چند صد دلار خواهد بود.

شما باید پیش از ارسال مدارک درخواستی به مؤسسه آموزشی، آن‌ها را توسط یک دارالترجمه رسمی ترجمه کنید که بین ۳ تا ۵ میلیون تومان برای شما هزینه خواهد داشت.

همچنین این امکان را دارید تا برای بالا رفتن شانس موفقیت در امر پذیرش تحصیلی کانادا به طور همزمان برای ۲ تا ۳ دانشگاه و مؤسسه آموزشی کانادایی اپلای کنید، این بدین معنی است که هزینه احتمالی ۱۵۰ دلاری شما ضرب در ۳ می‌شود.

هزینه ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

با موفقیت در امر دریافت دعوتنامه و یا همان نامه پذیرش تحصیلی، نوبت به یکی دیگر از مخارج تحصیلی در کانادا یعنی هزینه ویزای دانشجویی این کشور می‌رسد.

بنابر جدیدترین اطلاعات ارائه شده در وب‌سایت مهاجرت و شهروندی کشور کانادا، هزینه اپلای ویزای تحصیلی به همراه انگشت‌نگاری و عکس بیومتریک بوده و به شرح زیر است:

  • هزینه ویزا: ۱۵۰ دلار کانادا
  • هزینه انگشت‌نگاری و عکس بیومتریک: ۸۵ دلار

از آنجایی که سفارت کانادا در ایران فعال نیست، شما باید برای امور انگشت‌نگاری بیومتریک به یک کشور واسط مثل ترکیه یا ارمنستان بروید، به همین خاطر ملزم به پرداخت هزینه‌های زیر خواهید بود:

  • بلیط پرواز رفت و برگشت برای ترکیه: در حدود ۱۰ میلیون تومان
  • هزینه هتل برای دو تا ۳ شب: بین ۵. ۲ تا ۵ میلیون تومان
  • هزینه خورد و خوراک و حمل و نقل: حداقل ۲ میلیون تومان

هزینه تحصیل در مدارس ابتدایی كانادا

هزینه تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای شهروندان کانادایی و دارندگان اقامت دائم رایگان است، اما برای دانش‌آموزان بین‌المللی رایگان نیست، هزینه تحصیل در مدارس خصوصی کانادا برای دانش‌آموزان بین‌المللی متفاوت است و بسته به مدرسه و استانی که در آن واقع شده است، از ۱۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ هزار دلار در سال متغیر است.

برخی از مدارس خصوصی هزینه‌های اضافی مانند هزینه کتاب، هزینه فعالیت‌های فوق برنامه و هزینه حمل و نقل را نیز دریافت می‌کنند.

هزینه تحصیل در دبیرستان‌های کشور کانادا

هزینه تحصیل در دبیرستان‌های دولتی کانادا نیز برای شهروندان و دارندگان اقامت دائم کانادا یا ویزای تحصیلی و کار این کشور رایگان است.

بسیاری از دبیرستان‌ها در کانادا از دانش‌آموزان بین‌المللی هزینه‌هایی دریافت می‌کنند. شهریۀ دبیرستان‌های کانادا می‌تواند از حدود ۸۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰هزار (دلار کانادا) در سال متغیر باشد.

گاهی اوقات، دبیرستان‌ها نیز برای مشارکت فرزند شما در فعالیت‌های اضافی مانند عضویت در تیم‌های ورزشی یا گردش‌های مدرسه، هزینه‌های کمی از شما دریافت می‌کنند.

بسیاری از دانش‌آموزان در دورۀ دبیرستان، ناهار خود را به مدرسه می‌آورند؛ با این حال برخی مدارس، کافه‌تریا و برنامه‌های ناهار گرم را ارائه می‌دهند تا فرزند شما بتواند یک وعدۀ غذایی بخرد.

هزینه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم

موضوعی که ذهن بسیاری از افراد را به خودش مشغول می‌کند، ورود به کشور کانادا و تحصیل با مدرک دیپلم است. اکثر افرادی که برای تحصیل در کانادا اپلای می‌کنند، حداقل مدرک کارشناسی دارند.

خیلی‌ها دوست دارند بدانند که: آیا با مدرک دیپلم هم می‌توانم در کانادا ادامه تحصیل بدهم؟

بله. در کانادا امکان تحصیل با مدرک دیپلم هم وجود دارد. افرادی که تمایل دارند در کانادا با مدرک دیپلم تحصیل کنند، یا باید در مقطع کارشناسی و یا در کالج‌های کانادا تحصیل کنند.

تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم را می‌توانیم به چند بخش تقسیم کنیم: تحصیل با مدرک دیپلم در کالج‌های کانادا، تحصیل با مدرک دیپلم در دوره‌های کوآپ و تحصیل با مدرک دیپلم برای رشته‌های پزشکی.

برخی از کالج‌ها در کانادا دوره‌هایی را ارائه می‌کنند که در انتها یک گواهی یا سرتیفیکت را به دانشجو اعطاء می‌کنند.

در کالج‌ها بیش‌تر دروس عملی ارائه می‌شوند و دانشجو را به سمت کاریابی و ورود به بازار کار آماده می‌کنند.

تحصیل در دوره‌های کوآپ مختص دانشجو‌هایی است که می‌خواهند با دیپلم درس بخوانند و قصد تحصیل آکادمیک ندارند. نیمی از دوره‌های کوآپ آموزش و نیم دیگر آن کار است. در این دوره‌ها رشته‌هایی ارائه می‌شوند که مناسب بازار کار هستند. طول دوره‌های کوآپ ۱۲ تا ۲۴ماه است.

تحصیل در رشته پزشکی در کانادا شرایط بسیار متفاوت و تقریباً دشواری دارد.

دانشجویان زیادی هستند که دوست دارند در کانادا با مدرک دیپلم در رشتۀ پزشکی تحصیل کنند. این افراد باید در ابتدا یک دورۀ لیسانس پایه را بگذرانند و سپس در رشتۀ پزشکی موردنظر مشغول به تحصیل شوند.

هزینه تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم سالانه چیزی حدود ۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰دلار کانادا است. میزان شهریه براساس دوفاکتور دانشگاه مقصد و شهری که در آن می‌خواهید تحصیل کنید تعیین می‌شود.

در مقطع لیسانس هزینه تحصیل در کانادا چه قدر است؟

متوسط هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های کانادا ۳۰۰۰۰هزار (دلار کانادا) است؛ البته، گفتنی است که شهریۀ برخی از رشته‌ها ازجمله حقوق یا مدیریت ممکن است به صدهزار دلار در سال هم برسد.

در دانشگاه‌های کانادا برای مقطع لیسانس، رشته‌ها و دوره‌های مختلفی ارائه می‌شود. دانشجویان می‌توانند با توجه به علایق خود رشتۀ موردنظر را انتخاب کنند و مشغول به تحصیل شوند.

دانشگاه‌های کانادا از استاندارد‌های عالی تحصیلی برخوردارند و به همین جهت، مدارک دانشگاه‌های آن در تمامی دانشگاه‌های معتبر جهان از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است.

یکی از دغدغه‌های بسیاری از متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی کانادا، شرایط پذیرش و هزینه‌های تحصیلی است.

دورۀ کارشناسی یا همان لیسانس (Bachelor) بالاترین دوره در مقطع «Undergraduate Studies» است. دوره‌های کارشناسی در کانادا عموماً چهارساله یا هشت‌ترم تحصیلی هستند.

پیش‌نیاز ورود به دورۀ لیسانس، داشتن مدرک پیش‌دانشگاهی/ دیپلم (دوازده‌ساله) است.

در مقطع فوق لیسانس چه مقدار هزینه باید بپردازم؟

متوسط هزینه تحصیل کارشناسی‌ارشد در کانادا برای دانشجو‌های بین‌المللی چیزی حدود ۱۸۰۰۰هزار (دلار کانادا) در سال است؛ رشته‌هایی مثل حقوق شهریۀ بالاتری دارند.

مقطع ارشد در کانادا دوره‌ای ۱ تا ۲ساله است که به‌صورت پژوهش‌محور (research-based) یا آموزش‌محور (course-based) برگزار می‌شود.

تمرکز عمدۀ دوره‌های پژوهش‌محور روی فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی و تمرکز دوره‌های آموزش‌محور روی برگزاری کلاس‌های آموزشی است.

البته، ناگفته نماند که برخی از دانشگاه‌های کانادا این دوره را به‌صورت ترکیبی نیز ارائه می‌دهند.

پیش‌نیاز ورود به مقطع کارشناسی‌ارشد در کانادا، داشتن مدرک کارشناسی و مدرک زبان (آیلتس آکادمیک حداقل ۵. ۶ یا معادل آن در سایر آزمون‌ها یا مدرک زبان فرانسوی برای تحصیل در دانشگاه‌های فرانسوی زبان) برای اثبات مهارت‌های زبانی است.

شکی نیست که کانادا یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها برای ادامۀ تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس است.

دانشگاه‌های کانادا در بین بهترین مؤسسات آموزشی در جهان رتبه‌بندی شده‌اند و میلیون‌ها دانشجو را از سراسر جهان جذب می‌کنند.

هزینه تحصیل دکتری در کانادا خیلی گران است؟

هزینه تحصیل در بیشتر رشته‌های مقطع دکتری در کانادا برای دانشجو‌های خارجی از ۱۰ تا ۲۰هزار دلار در سال متغیر است اما رشته‌هایی هم وجود دارند که شهریۀ آن‌ها ممکن است به ۱۰۰هزار دلار در سال برسد.

هزینه تحصیل مقطع دکترا در کانادا با توجه به رشتۀ آموزشی و دانشگاه مدنظر می‌تواند رقمی متفاوت باشد. هزینۀ دانشجویان بین‌المللی عموماً دوبرابر دانشجو‌های بومی است.

کانادا با فراهم‌کردن فرصت‌های غنی پژوهشی به یکی از گزینه‌های عالی برای تحصیل در مقطع دکتری تبدیل شده است.

بیش از یک‌سوم تحقیقات کشور کانادا در دانشگاه‌های آن انجام می‌شود. همین امر موجب جذب شمار زیادی از دانشجویان دکتری و علاقه‌مند به تحقیق و پژوهش شده است. طول دوره‌های دکتری بسته به رشته و دانشگاه بین ۳ تا ۷سال متغیر است.

پیش‌نیاز ورود به دورۀ دکتری، داشتن مدرک لیسانس یا فوق‌لیسانس با معدل بالای ۱۴، رزومۀ قوی، مدرک زبان (انگلیسی- آیلتس آکادمیک بالاتر از ۵. ۶ یا معادل آن در سایر آزمون‌ها یا مدرک زبان فرانسوی)، انگیزه‌نامۀ تحصیلی و توصیه‌نامۀ تحصیلی است.

در صورتی‌که سطح زبان فرانسوی یا انگلیسی فردی ضعیف باشد و رزومۀ قوی‌ای هم نداشته باشد، شانس پذیرش در دورۀ دکتری بسیار کم خواهد شد.

دانشجویان با تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های کانادا می‌توانند با کارشناسان برجسته و بین‌المللی همکاری کرده و از امکانات و فناوری‌های این کشور استفاده کنند.

هزینه تحصیل دوره‌های آموزش زبان در کانادا چه قدر است؟

یک توصیه خیلی مهم را از ما بشنوید، هزینه زبان خواندن در ایران برای شما خیلی به صرفه است و نسبت به هزینه‌ای که در کانادا می‌کنید و زمانی که برای آموختن می‌گذارید، چندین برابر نسبت به زمانبندی خود جلو میفتید.

هزینه تحصیل دوره‌های آموزش زبان در کشور کانادا بسته به طول دوره، نوع دوره و مؤسسه آموزشی کاملاً متفاوت است. به طور کلی، هزینه تحصیل دوره‌های آموزش زبان در کانادا از ۱۰۰۰ دلار تا ۵۰۰۰ دلار در ماه متغیر است.

اکثر مؤسسات آموزشی که دوره‌های آموزش زبان در کانادا برگزار می‌کنند عبارتند از:

  • کالج‌های زبان
  • دانشگاه‌ها
  • مؤسسات آموزش خصوصی زبان

هزینه تحصیل دوره‌های آموزش زبان در کالج‌های زبان معمولاً ارزان‌تر از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش خصوصی است. مؤسسات آموزش خصوصی معمولاً هزینه‌های بیشتری برای امکانات و خدمات خود دریافت می‌کنند.

طول دوره‌های آموزش زبان در کانادا نیز متفاوت است. دوره‌های کوتاه‌مدت معمولاً از ۱ تا ۳ ماه طول می‌کشند. دوره‌های بلندمدت معمولاً از ۶ تا ۱۲ ماه طول می‌کشند.

نوع دوره نیز در هزینه تحصیل دوره‌های آموزش زبان در کانادا تأثیرگذار است. دوره‌های تخصصی معمولاً هزینه‌های بیشتری نسبت به دوره‌های عمومی دارند.

در مجموع، هزینه تحصیل دوره‌های آموزش زبان در کانادا بسته به طول دوره، نوع دوره و مؤسسه آموزشی متفاوت است. با این حال، هزینه تحصیل دوره‌های آموزش زبان در کانادا نسبت به سایر کشور‌های انگلیسی‌زبان مانند ایالات متحده و انگلستان ارزان‌تر است.

و اما در پایان:

برای به ثمر رسیدن هر تلاشی باید اطلاعات دقیق و کامل داشت و در این راه از تجارب دیگران استفاده کرد. به قول یک ضرب المثل: تجربه را تجربه کردن کاری خطاست. دانشجویانی که پیش از شما دوران تحصیل خود را در کشور کانادا گذرانده‌اند بهترین مشاوران شما می‌توانند باشند، آن‌ها علاوه بر تجربیات مشترک هموطن بودن، بخش زیادی از آزمون و خطا‌ها را با شما به اشتراک می‌گذارند.

سعی کنید در شبکه دوستانتان حتماً دانشجویان دانشگاهی را که انتخاب می‌کنید قرار دهید. دوران دانشجویی دوران زیبایی از جوانی است که علاوه بر آموختن باید لذت و خوشگذرانی هم در کنارش باشد.

برای این کار برنامه‌ریزی اقتصادی می‌تواند تضمین‌کننده لحظاتی بی‌دغدغه همراه با آرامش خیال را برای شما فراهم کند. به‌امید آن روز برای تمام جوانان ایرانی.

 

یک نظر بگذارید

فهرست مطالب

فهرست
-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00