خانه مهاجرت بهترین کشورها برای مهاجرت هنرمندان ایرانی

جستجو

بهترین کشورها برای مهاجرت هنرمندان ایرانی

کدام کشورها بهترین مقصد برای مهاجرت هنرمندان ایرانی هستند؟

زمان تقریبی مطالعه: ۶دقیقه

در سرتاسر دنیا افرادی هستند که در زمینه‌های مختلف توانایی‌های خاصی دارند. یکی از توانایی‌هایی که در همه کشور‌های دنیا به آن پرداخته می‌شود، فعالیت‌های هنری است. هنرمندان به طور کلی در برخی کشور‌ها مورد تحسین و تشویق قرار می‌گیرند و آن طور که شایسته یک هنرمند است مورد حمایت و تقدیر قرار می‌گیرند.

در برخی کشور‌ها، مانند کشور ما، ممکن است این توانایی‌ها نادیده گرفته شود و افراد به آرزو‌هایی که در ذهن دارند نرسند. تولید آثار هنری شرایط خاصی را می‌خواهد و هنرمندان در کشور ما نه به آینده و نه به خلق آثار خود‌امیدوار هستند و برای تحقق آرزو‌های خود به مهاجرت فکر می‌کنند و همیشه این امکان را بررسی می‌کنند.

در دنیای مدرن امروزی، تقاضا برای مشاغل هنری و کار در بخش خلاقیت به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. به طور کلی، مشاغل در زمینه (خلاقیت هنر) شامل استفاده از تفکر و تخیل خلاق است. چنین هنرمندانی به دلیل توانایی در انعطاف‌پذیری، همکاری و سرعت بالا مورد توجه قرار می‌گیرند.

به عنوان مثال، اگر درک خوبی از نوشتن خلاقانه دارید، می‌توانید به عنوان یک نویسنده داستانی یا غیرداستانی پیشرفت کنید. اگر در ایجاد آثار هنری برای بازاریابی ، کتاب‌ها و مجلات مهارت دارید، می‌توانید در بخش خلاقیت به عنوان تصویرگر کار کنید. سایر مشاغل هنری که امروزه مورد تقاضا هستند عبارتند از: مدیر هنری، طراح صنعتی، توسعه دهنده وب و طراح داخلی.

کدام رشته‌های هنری برای مهاجرت ایرانیان مناسب هستند؟

  • طراحی گرافیک
  • هنر‌های دیجیتال
  • موسیقی عمومی
  • بازی های کامپیوتری و طراحی رسانه‌های تعاملی
  • فیلمبرداری و تولید فیلم یا ویدئو
  • هنر و مطالعات هنر
  • انیمیشن، تکنولوژی تعاملی، گرافیک ویدیویی و جلوه‌های ویژه
  • هنر تجاری و تبلیغاتی

هنرمند، عکاس، مدیر هنری، طراح چند رسانه‌ای، توسعه دهنده وب، توسعه دهنده نرم‌افزار و موارد دیگر.

طراحی گرافیک (Graphic Design)

اگر از ارسال پیام به مخاطب با استفاده از یک رسانه بصری برای بیان آن لذت می‌برید، رشته طراحی گرافیک برای شما مناسب است. این رشته می‌تواند چندین نوع رسانه هنری، از جمله عکس، نقاشی یا طراحی را در برگیرد. محصول این نوع کار به منو‌ها، مجلات، کتاب‌ها و تبلیغات تلویزیونی ختم می‌شود. افراد برای انجام اهداف مختلف از جمله جلب توجه مردم و ترغیب آن‌ها به خرید محصول، طرح‌های گرافیکی ایجاد می‌کنند.

مدرک طراحی گرافیک به کارفرمایان نشان می‌دهد که شما تحصیلات گسترده‌ای در زمینه فناوری هنر‌های گرافیکی دارید و با چندین نرم‌افزار هنری آشنا هستید و می‌دانید چگونه از آن‌ها استفاده کنید. این رشته تحصیلی همچنین به شما آموزش استفاده از استراتژی‌های تحلیلی در فرآیند طراحی را ارائه می‌دهد. مهم‌تر از همه، شما این فرصت را خواهید داشت که نمونه کار‌های خود (پورتفولیو) را جمع‌آوری کنید که نقاط قوت شما در طراحی و رسانه‌ای که انتخاب کرده‌اید، نشان دهد.

با داشتن مدرک طراحی گرافیک، می‌توانید به عنوان یک طراح گرافیک، هنرمند چند رسانه‌ای یا انیماتور، کارشناس بازاریابی، مدیر هنری، توسعه دهنده محصول، طراح رابط کاربری (UI)، طراح تجربه کاربری (UX) یا یک کارگردان خلاق کار کنید.

هنر‌های دیجیتال (Digital Arts)

هنر دیجیتال هنری است که شما آن را با تکنولوژی تولید می‌کنید. این نوع اثر هنری، ممکن است به طور کامل در کامپیوتر ایجاد شود. معمولاً باید تصاویر کشیده شده خود را اسکن کرده و آن‌ها را در کامپیوتر خود آپلود کنید. سپس آن‌ها را با نرم‌افزار‌های مورد نیاز کامل می‌کنید. هنر‌های دیجیتال شامل چندین تکنولوژی مختلف است، بنابراین برای افرادی که تمایل به خلاقیت دارند، زمینه کاری در این رشته بسیار گسترده است. اگر به همان اندازه که به هنر علاقه دارید به تکنولوژی نیز علاقه‌مند باشید، هنر‌های دیجیتال برای شما یک رشته عالی خواهد بود.

با تحصیل رشته هنر‌های دیجیتال آموزش‌های جامع و متنوعی کسب خواهید کرد. به عنوان مثال، شما در مورد صدا، طراحی، تصویرسازی، سه بعدی دیجیتال، انیمیشن، ویدئو و طراحی گرافیک آموزش خواهید دید. پس از دریافت مدرک خود در رشته هنر‌های دیجیتال می‌توانید به عنوان اپراتور دوربین برای یک برنامه تلویزیونی، تهیه‌کننده برنامه‌های تلویزیونی، معلم هنر، عکاس، نقاش، مجسمه‌ساز یا تصویرگر، انیماتور، طراح گرافیک، تدوینگر فیلم یا ویدیو، طراح آگهی تجاری، طراح صنعتی یا مدیر هنری مشغول به کار شوید.

طراحی بازی و رسانه‌های تعاملی (Game and Interactive Media Design)

بازی‌های ویدیویی تجارت بزرگی هستند و مدرک رشته طراحی بازی و رسانه‌های تعاملی به شما این فرصت را می‌دهد که وارد این صنعت و حوزه عظیم شوید. اگر از طرفداران بازی‌های ویدیویی هستید، ممکن است بدانید که بازی‌های با بودجه بالا درآمد‌های هنگفتی به دست می‌آورند. این رشته به شما فرصت‌های زیادی برای ورود به صنعت بازی را می‌دهد.

پس از دریافت مدرک طراحی بازی و رسانه‌های تعاملی، می‌دانید که چگونه طراحی اصلی یک بازی را با تخصص داستان‌سرایی توسعه دهید. دوره‌های آموزشی شما همه چیز را در مورد مهارت‌های نویسندگی، موسیقی، صدا، گیم پلی، هنر و انیمیشن به شما می‌آموزد. مهارت‌هایی که از تحصیل در این رشته به دست می‌آورید شامل توانایی داستان‌گویی، مدیریت کارآمد زمان خود، برقراری ارتباط مؤثر، تفکر انتقادی و سازگار بودن است.

گرایش‌هایی که می‌توانید در این رشته انتخاب کنید شامل نویسندگی خلاق، مبانی دیجیتال، توسعه اپلیکیشن با جاوا اسکریپت، ارتباطات، فرهنگ و رسانه، اصول تولید ویدئو، انیمیشن‌های گرافیکی و فیلمسازی است. پس از دریافت مدرک طراحی بازی و رسانه‌های تعاملی، می‌توانید حرفه‌ای را در تولید رسانه، رسانه‌های تعاملی نوظهور، واقعیت مجازی، طراحی داستان/نویسندگی، طراحی بازی یا برنامه‌نویسی دنبال کنید.

فیلمبرداری و تولید فیلم (Cinematography and Film/Video Production)

فیلمبرداری شامل هنر ساختن یک فیلم متحرک با ثبت بصری داستان است. از آنجایی که فیلمبرداری نیز یک هنر فنی است، می‌توان آن را به عنوان «هنر و علم ثبت نور به صورت الکترونیکی روی حسگر تصویر یا به صورت شیمیایی روی فیلم» تعریف کرد. مهارت‌هایی که از مطالعه رشته فیلمبرداری می‌آموزید شامل حرکت دوربین، قرار دادن دوربین، ترکیب عکس، فوکوس دوربین، اندازه عکس و نور است.

شاید فیلمسازی را به عنوان یک رشته هنری در نظر نگرفته باشید، اما دوربین‌ها به شما اجازه می‌دهند تصاویر را دستکاری کنید تا بتوانید خود را هنرمندانه بیان کنید و این تعریف خلق هنر است. بسیاری از تصمیمات تکنولوژیکی به توانایی شما برای ساختن فیلم بستگی دارد، بنابراین فناوری که در دوره تحصیلی خود یاد خواهید گرفت نیز برای فرآیند فیلمسازی بسیار مهم است. برخی از این دوره‌ها شامل مبانی فیلمبرداری فیلم، نورپردازی سینمایی، مقدمه‌ای بر فیلمبرداری دیجیتال و فیلمبرداری برای انیمیشن دو بعدی است. همچنین ممکن است فرصت مطالعه فیلمنامه‌نویسی و تاریخ فیلم را داشته باشید.

پس از دریافت مدرک خود در رشته فیلمبرداری و تولید فیلم، آماده خواهید شد تا به عنوان یک فیلمبردار حرفه‌ای مشغول به کار شوید. در این حرفه شما مسئول نحوه خلق هر صحنه در فیلم خواهید بود. همچنین می‌توانید در حوزه نمایش‌های تلویزیونی و آگهی‌های بازرگانی نیز کار کنید.

تئاتر (Theater Arts)

تئاتر (Theater Arts)

مدرک هنر‌های نمایشی به شما آموزش گسترده‌ای در زمینه تئاتر می‌دهد. اگر به بازیگری علاقه دارید، فرصت مطالعه تاریخ تئاتر و همچنین اجرا و تولید را خواهید داشت. در کنار بازیگری، ممکن است درباره تکنولوژی تئاتر، طراحی، نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی و درام خلاق نیز مطالعه کنید.

با تحصیل رشته تئاتر مهارت‌های بسیاری را کسب خواهید کرد. به عنوان مثال، زمانی که در مقابل مخاطب قرار می‌گیرید، توانایی ارائه و کنترل صدا و بدن خود را خواهید داشت. مهارت‌های ارزشمند دیگر شامل تفکر انتقادی، حل خلاقانه مسائل، کار مشترک روی پروژه‌ها و قدرت تمرکز بالا است. آموزش‌هایی که دریافت خواهید کرد همچنین به شما کمک می‌کند تا به کار فردی و گروهی عادت کنید و به شما این توانایی را می‌دهد که ضرب‌الاجل‌های تعیین شده را رعایت کنید و زمانی که اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد، متمرکز باقی بمانید.

تئاتر مستلزم این است که افراد زیادی دور هم جمع شوند تا یک اثر هنری خلق کنند و اگر مدرک تئاتر داشته باشید، به کارفرمایان نشان می‌دهید که تجربه کار گروهی را دارید. مدرک تئاتر شانس شما را برای استخدام در این صنعت افزایش می‌دهد. با مدرک تئاتر می‌توانید به عنوان بازیگر، کارگردان، نویسنده یا طراح صحنه و لباس مشغول به کار شوید.

طراحی مد (Fashion Design)

اگر به رشته طراحی مد علاقه دارید، می‌توانید مدرک طراحی مد را در چندین گرایش مختلف دریافت کنید. به عنوان مثال، مدارک طراحی مد برای بازاریابی مد، تجارت مد، بازرگانی بصری مد، توسعه محصولات مد، استایل مد، طراحی کفش و لوازم جانبی، طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی لباس بافتنی و … موجود است. دوره‌هایی که در این رشته می‌گذرانید شامل طراحی برای مد، علم رنگ و فناوری پارچه و منسوجات کاربردی است.

علاوه بر این، رشته طراحی مد هر آنچه را که برای ایجاد یک نمایش بصری چشمگیر از طرح‌های خود نیاز دارید، به شما آموزش می‌دهد. به عنوان یک طراح مد، باید بتوانید مفاهیم طراحی خود را به اشتراک بگذارید و نحوه انجام این کار را در دوره‌های آموزشی خواهید آموخت. از همه مهمتر، به عنوان یک طراح مد یاد خواهید گرفت که چگونه طرح‌های اصلی خود را تولید کنید و آن‌ها را مطابق با مفهومی که تصور می‌کنید، ایجاد کنید.

طراح مد یکی از مشاغل محبوب در سراسر دنیا به شمار می‌رود. با مدرک طراحی مد می‌توانید به عنوان طراح محصول، نماینده خرید یا نماینده فروش نیز مشغول به کار شوید.

هنر‌های تجاری و تبلیغاتی (Commercial and Advertising Arts)

رشته هنر‌های تجاری و تبلیغاتی یکی از گرایش‌های رشته هنر‌های تجسمی است. اگر علاقه‌مند به استفاده از هنر خود برای برقراری ارتباط با افراد در حوزه تجاری یا تبلیغاتی هستید، این مدرک برای شما مناسب خواهد بود. با مطالعه این رشته، یاد خواهید گرفت که چگونه از تکنیک‌های هنری برای اطلاع‌رسانی به یک کسب و کار یا مخاطبان مصرف‌کننده در مورد محصولات با رسانه‌های چاپی، دیجیتال یا تصاویر استفاده کنید. همچنین با موضوعاتی مانند گرافیک کامپیوتری، کلاژ، نقاشی، کارتون و طراحی، افست، لیتوگرافی، اچ و حکاکی آشنا خواهید شد.

دوره‌هایی که در رشته هنر‌های تجاری و تبلیغاتی خواهید گذراند شامل موضوعات متنوعی از جمله ریاضیات، مدیریت، طراحی و علوم کامپیوتر کاربردی است. با مدرک هنر‌های تجاری و تبلیغاتی قادر خواهید بود در تیمی کار کنید که تبلیغات رادیویی، تبلیغات تلویزیونی و بروشور‌ها را ایجاد می‌کنند. همچنین ممکن است از شما خواسته شود تا برای مشتریان، وب سایت ایجاد کنید.

علاوه بر این می‌توانید به عنوان کارگردان هنری فعالیت کنید. کارگردان هنری مسئول تصاویر و مفاهیمی هستند که تبلیغ‌کنندگان در تبلیغات تلویزیونی، روی جلد کتاب‌ها و روزنامه‌ها و مجلات قرار می‌دهند. همچنین می‌توانید برای یک آژانس تبلیغاتی کار کنید و کل بخش طراحی را مدیریت کنید.

هنرمندان معماری

معماری (Architecture)

اگر هم راست مغز و هم چپ مغز هستید، رشته معماری یک انتخاب عالی برای شما است. تحصیل رشته معماری مستلزم این است که شما خلاق باشید و علاوه بر این، دانش ریاضیات و علوم را نیز شامل می‌شود.

در گذشته، معماران از کاغذ نقشه کشی و مداد برای ایجاد طرح‌های خود استفاده می‌کردند، اما امروزه معماران از طراحی و پیش‌نویس به کمک کامپیوتر یا CADD و مدل‌سازی اطلاعات ساختمان یا BIM استفاده می‌کنند. با این وجود، همچنان باید بدانید که چگونه طرح‌ها را رسم کنید تا بتوانید‌ایده‌های خود را در جلسه اولیه ارائه دهید.

ریاضیات برای مدرک معماری بسیار مهم است. برای مثال، در این رشته باید حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلی را بگذرانید. شما همچنین باید تاریخ معماری

 شما همچنین باید تاریخ معماری، فناوری‎‌های محیطی، سازه‌ها و طراحی را مطالعه کنید. با مدرک معماری می‌توانید به عنوان معمار کار کنید. همچنین می‌توانید به عنوان مدیر املاک، مشاور املاک، طراح داخلی، معمار منظر، مدیر معماری و موارد دیگر مشغول به کار شوید.

هنر‌های زیبا (Fine Arts)

رشته هنر‌های زیبا به شما آموزش هنر‌های تجسمی می‌دهد. ممکن است تصمیم بگیرید که روی نقاشی، طراحی یا چاپ تمرکز کنید. با تحصیل رشته هنر‌های زیبا یا همان فاین آرت با نقاشی رنگ روغن، مدیا آبرنگ و تکنیک‌های طراحی آشنا می‌شوید.

همچنین می‌توانید گرایش‌هایی مانند عکاسی و مجسمه‌سازی را انتخاب کنید. مدرک چاپ، طراحی یا نقاشی، مهارت‌هایی را که برای نشان دادن توانایی خود در طراحی با چندین نوع رسانه نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهد. شما همچنین دانش شناخت آثار اصلی هنری را خواهید داشت و قادر خواهید بود این آثار را تفسیر کنید.

برخی از دوره‌هایی که می‌توانید در رشته هنر‌های زیبا بگذرانید عبارتند از: آشنایی با نرم‌افزار‌های هنری، آتلیه طراحی، آتلیه نقاشی و استودیو طراحی. این رشته همچنین مستلزم گذراندن دوره‌های تاریخ هنر است. با داشتن مدرک هنر‌های زیبا، شما واجد شرایط درخواست برای شغل‌های مختلف و متنوعی خواهید بود .

بهترین کشورها  برای مهاجرت هنرمندان ایرانی چه کشورهایی هستند؟

هنرمندان متر و معیارهای متفاوتی برای انتخاب محیط زندگی و شغلی خود را دارند. هر کشوری در رشته خاصی از هنر زبانزد است و هنرمندان بنابر پیشرفت و سیاست‎های حمایتی هر کشور مقصد خود را برای زندگی تعیین می کنند. آگاهی از شرایط مهاجرت برای هر هنرمندی ضرورت دارد. اجازه کار، ویزای قابل تبدیل به اقامت دایم و همچنین رشد و پیشرفت در زمینه کاری هنرمندان از شروط اصلی برای انتخاب مقصد مهاجرت است.

دو عامل مهم برای شما باید اهمیت داشته باشد:

  1. دریافت ویزا و اقامت دایم آسان
  2. اجازه کار، کسر شدن مالیات از درآمد و بیمه

ده کشور برتر برای مقصد مهاجرت هنرمندان ایرانی 

ده کشور برتر برای زندگی و کار هنرمندان حرفه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم. منظور از حرفه‌ای آن دسته از هنرمندانی هستند که تمامی هزینه‌های زندگی خود را از تولید و فروش آثارهنری خود و یا تخصص در رشته هنری مربوطه دریافت می‌کنند. دسته‌بندی کشور‌ها را بر اساس میانگین حقوق به همراه درصد دستمزدی که هنرمندان برای هزینه‌های زندگی خرج می‌کنند، انجام دادیم. ما ده کشور را به شما معرفی می‌کنیم:

استرالیا

خبری از قوانین مهاجرتی پیچیده برای هنرمندان نیست.

هنر در استرالیا

استرالیا در حال حاضر در پست پروداکشن آثار سینمایی خیلی فعال شده و اقدام به تأسیس لابراتوار‌های تصحیح رنگ و کمپانی‌های انیمیشن بزرگی کرده است.

استرالیا در واقع یک موقعیت بسیار آسان برای برنامه ریزی در طولانی مدت برای هنرمندان است.قوانین سختگیرانه و دست و پاگیر ندارد و با جستجوی دقیق و مدارک معتبر می توانید به زندگی در این کشور فکر کنید. در واقع یکی از کشور‌هایی که می‌توان به‌عنوان یک هنرمند با قصد اقامت دائم به آن مهاجرت کرد استرالیا است، فقط به یک دوست نیاز دارید که تضمین و اثبات کند که شما در زمینه کاری خود هنرمندی حرفه‌ای و با مهارت هستید. شک نکنید که مسیری آسان برای شهروندی دایمی شما فراهم است.

کره جنوبی

کشور چشم بادامی‌‎ها، ستایشگر هنر و زیبایی

هنر در کره جنوبی

حتماً در این چند سال اخیر از سینما و موسیقی کره جنوبی خیلی شنیده‌اید، هنر کره خیلی آرام جای خود را در هنر جهان باز کرد و الان هم سلیقه بسیاری از نسل تین ایجر سراسر دنیا شده است.به تدریج فراگیری هنر کره بیشتر و بیشتر می شود و این نشان می دهد که سیاست گذاری ها در جذب سرمایه از طریق هنر برای کره ای ها تا چه اندازه حایز اهمیت است.

اطمینان داشته باشید که دهه آینده در جریان اصلی هنر بیشتر از کره‌ای‌ها خواهیم شنید.

برای هنرمندان ایرانی پدیده مهاجرت به کره جنوبی چندان مرسوم نیست اما با سیاست گذاری های جدیدی که دولت کره جنوبی انجام داده است، سعی دارد که نوابغ هنری را در کشور خود جمع کند و به نوعی در عرصه هنر در قسمت شرق آسیا از دیگر رقبا پیشی بگیرد.

دولت کره جنوبی برای هنرمندان که جایزه های معتبر جهانی دارند و صاحب سبک هستند و در جشنواره های گلد (درجه یک)سینمایی برنده شده،امکانات ویژه ای در نظر گرفته است. هنرمندانی که قصد مهاجرت به کره جنوبی برای فعالیت هنری را دارند انواع مختلفی از ویزا‌ها وجود دارد:

ویزای E ۶-۱ را بررسی کنید، کره جنوبی یک مزیت بزرگ در دادن ویزای هنری به هنرمندان دارد.

برخلاف برخی کشور‌ها که هنرمندان فقط باید از هنر درآمد داشته باشند، شما در کره جنوبی می‌توانید به کار دیگری اشتغال داشته باشید.این یک پیشنهاد نو و دست به نقد است. پس زمان را از دست ندهید.

آلمان

سرزمین فلسفه، نظم و هنر جایی برای مهاجرت هنرمندان ایرانی

گالری هنری در آلمان

آلمان مهد موسیقی، نمایش و سینما و هنر‌هایی مانند رقص و چیدمان‌های مفهومی است و در این سال‌ها همیشه هنرمندان برای نمایش آثارشان به آلمان به عنوان یکی از قطب‌های فرهنگی و هنری اروپا حساب می‌کنند.

آلمان رویکرد‌های منحصر به فرد زیادی برای ویزا دارد، از ویزای هنری برلین گرفته تا ویزای فریلنسر عمومی. شما می‌توانید ویزای هنرمندان خاص برلین را دریافت کنید برای این ویزا باید جوایز بین‌المللی داشته باشید و در فستیوال‌های معتبر بین‌المللی شرکت کرده باشید. برای زندگی در شهر‌های دیگر آلمان به ویزای فریلنسر معمولی نیاز دارید.

برای ویزای فریلنسری عمومی، الزامات منحصر به فرد زیادی وجود دارد (به روشی بسیار آلمانی، آن‌ها نیاز به برنامه‌ای دارند که می‌توانید برای کار آزاد خود ارائه دهید و از پس هزینه‌های زندگی در آلمان بر می‌آیید)

توجه داشته باشید برای یک هنرمند پیدا کردن شغل در کشور آلمان نیازمند دارا بودن یک رزومه خوب است. پس شما اگر عکاس یا نقاش هستید لازم است که نمونه کارهای خود را برای ارائه به موسسات مختلف به جهت استخدام جمع آوری کنید.

همچنین می‎توانید با جمع آوری یک رزومه خوب برای اخذ مدرک مرتبط با رشته تحصیلی خود اقدام کنید. یافتن شغل در کشور آلمان برای شما ساده است به طور کلی افرادی که در نقاشی استعداد و توانایی لازم را دارند می‌ توانند بدون تکیه بر استخدام در شرکت های تجاری به برپایی نمایشگاه های شخصی و یا گروهی برای ارائه آثار خود و کسب درآمد از این طریق بپردازند.

یکی از شغل های مناسب برای افرادی که به عنوان یک نقاش حرفه ای با کشور آلمان مهاجرت می کنند تدریس هنر نقاشی به صورت خصوصی و یا در آموزشگاه های عمومی است که درآمد خوبی را در برخواهد داشت.

کانادا

از سرزمین‌های شمالی!

کانادا با داشتن کمپانی‌های انیمیشن و همچنین رونق تولید آثار سینمایی و تجسمی در این سال‌ها جایگاه مناسبی در هنر جهان به آورده است.

معمولاً مهاجرت هنرمندان به کانادا بر اساس یک سیستم امتیاز‌بندی است. افرادی که در جامعه بین‌الملل هنرمند شناخته شده‌اند و همینطور ورزشکاران و نویسندگان، می‌توانند به عنوان مشاغل خود اشتغالی و بر اساس سیستم امتیاز‌بندی به کانادا مهاجرت کنند و در آن‌جا نیز در همین زمینه خود اشتغالی فعالیت کنند.

همانطور که گفتیم مهاجرت به کانادا برای هنرمندان از طریق سیستم امتیاز‌بندی است و هر فردی باید حداقل ۳۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را دریافت کنند.

مزایای مهاجرت به کانادا برای هنرمندان

هنرمندانی که کشور کانادا برای مهاجرت انتخاب می‌کنند می‌توانند از مزایای ویژه‌ای که دولت این کشور در اختیار ساکنین خود قرار داده است بهره‌مند شوند. همان طور که می‌دانید کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالاست و متوسط حقوق دریافتی مشاغل مختلف در این کشور نسبت به سایر کشور‌های دنیا بیشتر می‌باشد.

این امر در صورتی است که میزان هزینه زندگی در کانادا بسیار خوب و مقرون به صرفه است و اغلب ساکنان این کشور بخش قابل توجهی از درآمد سالیانه خود را می‌توانند پس انداز نمایند.

دولت کانادا برای هنرمندان این امکان را فراهم کرده تا بتوانند با شرکت در کلاس‌های مختلف مهارت‌های شغلی خود را تقویت کنند و توانایی‌های خود را بالا ببرند. علاوه بر این امکانات و زیرساخت‌هایی که این کشور برای هنرمندانی نظیر موزیسین‌ها فراهم نموده است در سطح کیفی بسیار بالایی قرار دارد.

دریافت اقامت کانادا برای هنرمندان از طریق اکسپرس اینتری

سیستم اکسپرس اینتری یکی از متداول‌ترین راه‌ها برای کسب اقامت دائم کانادا است که توسط دولت کانادا مورد طراحی قرار گرفته است. این سیستم که یک سیستم الکترونیکی است داوطلبان را طبق مهارت‌های مختلف ارزیابی می‌کند و به آن‌ها امتیاز اختصاص می‌دهد.

چنانچه امتیازاتی که فرد متقاضی کسب نموده از حداقل امتیازات مورد نیاز بیشتر باشد، فرد این امکان را دارا می‌باشد که اقامت دائم کشور کانادا را کسب کند.

سیستم اکسپرس اینتری را می‌توان سریع‌ترین روش برای دریافت اقامت کانادا عنوان کرد. برای ثبت نام در سیستم اکسپرس اینتری نیاز به وارد کردن اطلاعاتی نظیر سن، مدرک تحصیلی، تجربه کاری و مهارت‌های خود دارید.

به طور کلی سیستم اکسپرس اینتری برنامه‌های مهاجرتی متداول کانادا نظیر برنامه کارگر ماهر فدرال، برنامه کلاس تجربه کانادایی و برنامه مشاغل فنی کانادا را تحت پوشش قرار می‌دهد.

دریافت اقامت دائم کشور کانادا نسبت به سایر کشور‌ها بسیار آسان‌تر است و افرادی که واجد شرایط دریافت این اقامت هستند می‌توانند در مدت زمان کوتاه‌تری اقامت دائم این کشور را به دست بیاورند.

به طور کلی دولت کانادا برای اینکه بتواند نیروی کار ماهر خود را تأمین نماید به مهاجران بسیار متکی است. لازم به ذکر است که میزان حقوق دریافتی مشاغل مختلف در کانادا نسبت به متوسط هزینه زندگی در این کشور بسیار پایین است و همین موضوع سبب شده تا کیفیت زندگی در کشور کانادا بالا باشد. هنرمندان با توجه به این قوانین می توانند از تخصص و سابقه کاری خود استفاده کنند و در این طرح امکان خود را برای گرفتن ویزا و پس از آن اقامت دایم امتحان کنند.

دولت کانادا طرح‌های مختلفی را برای راحتی ساکنین خود در نظر گرفته است که از آن جمله می‌توانیم به طرح مراقبت‌های بهداشتی رایگان و کم هزینه در این کشور اشاره نماییم.

انگلستان

مهد موسیقی راک وشهرهای مه زده برای مهاجرت هنرمندان عرصه موسیقی

گروه های موسیقی در انگلیس مقصد مهاجران

کافی است چشمانتان را ببندید و بزرگترین گروه‌های موسیقی را در ذهنتان بیاورید. انگلستان مهد موسیقی راک، ادبیات، سینما، تلویزیون و هر شکلی از هنر که در نظر دارید است و برای هنرمندان زیادی تبدیل به یک پایتخت هنری معتبر شده است.

اگر در رشته هنری خود پیشرو محسوب می‌شوید و به خصوص اگر جایزه معتبری را کسب کرده‌اید، به راحتی می‌توانید در برنامه ویزای استعداد‌های جهانی انگلستان پذیرفته شوید. با توانایی اقامت تا پنج سال، خوداشتغالی، بدون نیاز به زبان یا حتی حداقل حقوق، شرط خوبی است که اگر نیمه موفق باشید می‌توانید ویزای کاری دریافت کنید.

برای اقامت دائم می‌توانید برنامه‌ریزی کنید . چشم انداز روشنی برای هنرمندان در انگلستان وجود دارد.

دریافت ویزای گلوبال تلنت یکی از سریع ترین راه ها برای اقامت هنرمندان در انگلیس است.

شورای هنر برتانیا وظیفه دارد تا برای موضوعات هنر و فرهنگ، معماری، طراحی مد، فیلم و تلویزیون صلاحیت مهاجرانی را که درخواست اقامت در انگلیس را دارند تایید کند.

مهاجرت هنرمندان به اتریش

یک نمایش با شکوه با آمبیانس موسیقی کلاسیک

موسیقی کلاسیک در اتریش بهترین مقصد هنرمندان مهاجر

اگر روزی خواستید موسیقی کلاسیک را تجربه کنید اولین مقصدتان را اتریش قرار بدهید. کشوری که به بهشت موزیسن‌ها مشهور است و جزو کشور‌هایی است که ویزای آن را نسبت به باقی کشور‌ها راحت‌تر می‌توانید به دست بیاورید.

اتریش یکی از بهترین کشور‌ها برای مهاجرت هنرمندان است. افرادی که می‌خواهند اقامت اتریش را داشته باشند باید در زمینه‌های هنری مانند نقاشی، موسیقی، هنر‌های تجسمی و … سوابق کاری داشته باشند. متقاضیان برای درخواست ویزای این کشور و گرفتن اقامت، باید با استفاده از جوایزی که در این زمینه بدست آورده‌اند و فیش حقوقی و … سوابق کاری خود را ثابت کنند.

همچنین هنرمندان باید ثابت کنند که از طریق کار هنری فوق کسب درآمد می‌کنند و همچنین باید ثابت کنند که بعد از اینکه وارد کشور اتریش شدند در همین زمینه مشغول به کار می‌شوند. افرادی که تمکن مالی مناسبی دارند می‌توانند به این روش اقدام کنند.

یکی از مهمترین مسایل که هنرمندان ایرانی پس از ورود به اتریش درباره آن صحبت می کنند شرایط اقتصادی نامناسب است.اگر به هر دلیلی هنرمند نتواند از رشته هنری خود درآمد داشته باشد اجازه کار در رشته غیر مرتبط دیگر ندارد و در صورت انتخاب چنین شغلی باید نوع ویزای خود را تغییر دهد. بنابراین درابتدا راحت ولی درمراحل بعدی کمی شرایط پیچیده ای دارد.

فرانسه

سرزمین شعر و ادب بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان ایرانی فعال در ادبیات

هنرمندان فرانسوی

فرانسه در تاریخ هنر جهان از پانصد سال گذشته جزء مهم‌ترین و تأثیر گذارترین کشورها بوده و ادبیات و سینمای آن علاقه‌مندان خاص خود رادارد. از آثار بالزاک تا ویکتورهوگو و سینمای گدار و تروفو هنرمندان و هنردوستان زیادی را نسبت به فرهنگ و هنر خود ترغیب کرده است. پایتخت هنر نقاشی را باید فرانسه بدانیم.

فرانسه نیز یکی از بهترین کشور‌ها برای مهاجرت هنرمندان است. این کشور جذاب معروف به سرزمین فرصت‌ها است و باعث شکوفایی استعداد‌ها می‌شود.

دریافت پاسپورت تلنت برای هنرمندان جهت دریافت اقامت فرانسه:

طبق قوانین مهاجرتی فرانسه، هنرمندان برای دریافت اقامت فرانسه باید کارتی موسوم به “پاسپورت تلنت فرانسه” را دریافت کنند. این کارت فقط به هنرمندانی اعطا می‌شود که می‌خواهند در کشور فرانسه به فعالیت هنریشان ادامه دهند و باعث جذابیت و ارتقاء سطح هنر در این کشور شوند و هم از این طریق کسب درآمدی داشته باشند.

پاسپورت تلنت فرانسه، مجوزی برای ۴ سال اقامت است و دوباره بعد از ۴ سال با رعایت یکسری شرایط قابل تمدید است و شامل این زیر گروه‌ها از هنرمندان خارجی می‌شود:
  •  فارغ التحصیلانی که دارای مهارت هستند.
  • استخدام کردن فرد به عنوان کارمند دارای صلاحیت
  • استخدام کردن فرد از طرف یک کمپانی مبتکر و خلاق
  • کارمندان فوق تخصص که موفق به دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا می‌شوند.
  • هنرمندان
  • بازیگران
  • سرمایه‌گذاران اقتصادی
  • افرادی که در حوزه کاری خاصی در کشور خود یا در سطح بین‌المللی معروف هستند.

 

دریافت ویزای هنری هلند

سرزمین ونسان ون گوک و لاله‌‎های واژگون

اگر از کشور‌هایی خارج از اتحادیه اروپا به هلند می‌روید، اول باید ویزای هنری هلند را دریافت کنید. برای دریافت این ویزا هم مانند سایر ویزا‌ها باید از طریق سفارت و کنسولگری هلند در کشور خود اقدام کنید.

ویزای مهاجرت هنری به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید حداکثر به مدت ۹۰ روز در هلند ساکن شوید.

اگر مایل باشید که مدت بیشتری در هلند اقامت کنید باید از طریق تمدید مجوز اقامت مراحل اداری تمدید ویزای خود را نیز انجام دهید.

یکی از مهم‌ترین مراحل دریافت ویزای هنری هلند، دریافت مجوز اقامت این کشور است.

برای اقامت هنرمندان و نوازندگان در هلند، مقررات خاصی وجود دارد‌. بنابراین این قوانین، هنرمندان خارج از اتحادیه اروپا به به راحتی می‌توانند برای اجازه اقامت هلند درخواست دهند.

این مقررات در اصل فرصت‌هایی هستند که برای هنرمندان و موسیقی دان‌ها ایجاد شده تا با دریافت اجازه اقامت بتوانند در کشور بی‌نظیری مثل هلند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

 

سوئد

قطب هنر اسکاندیناوی

همان‌طور که اطلاع دارید شرایط متفاوتی برای دریافت ویزای موردنیاز برای مهاجرت به اروپا وجود دارد. از بین تمامی روش‌های اخذ ویزا برای اقامت، مهاجرت به سوئد از طریق هنر یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت است. البته هنرمندانی قادر به استفاده از ویزای هنری سوئد هستند که دارای سابقه و رزومه پربار و سطح مهارت قابل قبولی باشند.

شما باید به‌عنوان هنرمندی که متقاضی مهاجرت به سوئد هستید، در کشور خود از طریق هنر توانسته باشید درآمد قابل قبولی داشته باشید و تمامی قرارداد‌های هنری خود را برای دریافت ویزا به ارگان مربوطه ارائه دهید. از طرفی باید بتوانید داشتن سرمایه موردنیاز برای راه‌اندازی شغل هنری مورد نظرتان و همین‌طور توانایی کسب درآمد در کشور سوئد را نیز اثبات کنید.

کشور نیوزلند برای مهاجرت هنرمندان

پس از آمریکا در رنکینگ بهترین کشور برای مهاجرت هنرمندان کشور نیوزلند در شمال اروپا قرار دارد که رتبه هفتم را کسب کرده است. نیوزلند دارای کیفیت بالای زندگی و امنیت بسیار زیادی برای شهروندان خود است.

فرصت‌های مناسب شغلی و وجود دانشگاه‌های مهم و مراکز آموزشی سطح بالا از مزایا و مهم‌ترین دلایل مهاجرت هنرمندان به این کشور است.

ناگفته نماند هزینه‌های درمانی در این کشور بسیار ناچیز حتی نزدیک به رایگان است و این خود یک مزیت بسیار بزرگ برای مهاجران به شمار می‌رود. تنها عیب بزرگ برای مهاجرت به این کشور قوانین پیچیده و سختگیرانه‌ای است که کشور نیوزلند برای مهاجرپذیری پیش رو قرار داده است.

هنرمندان قادر خواهند بود در صورت تمایل از طریق دریافت ویزای هنرمندی اقدام به ارائه درخواست خود مبنی بر اقامت در این کشور را تقدیم سفارت نیوزلند کنند.

هنرمند از نظر اداره مهاجرت چه کسی است؟

یکی از راه‌های اقامت در کشور سوئد، مهاجرت به سوئد از طریق هنر است. آشنایی با واژه هنرمند یکی از مباحث ضروری است که هر فردی به‌عنوان هنرمند باید با آن به‌خوبی آشنا باشد تا برای بررسی شرایط مهاجرت با کمترین میزان مشکل به هدف خود برسد.

هنرمند به افرادی گفته می‌شود که بتوان گفت خلق‌کننده هستند. به عبارتی مؤلف اثر هنری باشند که به دست آن‌ها ایجاد شده است.

این اثر هنری چه از هنر‌های نوشتاری مثل کتاب و رساله بهره ببرد چه از هنر‌ها و خلاقیت‌های تصویری مثل رسانه و فیلم، هنر محسوب می‌شود.

حتی هنر‌های شنیداری مثل موسیقی نیز از عالی‌ترین نمونه‌های آثار هنری هستند. تولید و ساخت صنایع‌دستی نیز به وضوح در دسته آثار هنری محسوب می‌شوند. بنابراین افرادی که در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنند، به‌عنوان هنرمند قادر به استفاده از ویزای هنرمندی این کشور هستند.

مالیات بر درآمد هنرمندان مهاجران

یکی از مهمترین دلایل انتخاب هنرمندان برای کشوری که می‌خواهند به آن مهاجرت کنند. شیوه محاسبه مالیات بر درآمد هنرمند است. هنرمندان به واسطه شیوه کاری شخصی و مهاجرت از طریق ویزای شخصی (self employy) باید درجریان تعرفه مالیات بردرآمد باشند تا بتوانند با بررسی دقیق بهترین انتخاب را برای مهاجرت خود داشته باشند.

در بسیاری از کشور‌ها با توجه به جایگاه ویژه هنرمندان تلاش شده تا از ظرفیت اجتماعی آنان استفاده شود به گونه‌ای که از مالیات پرداختی هنرمندان به عنوان اهرم انگیزشی برای افزایش مسئولیت شهروندی سایر افراد استفاده می‌کنند.

جمع بندی: هر هنرمندی بنا به شیوه نگرش خود به جهان و شرایطی که در زندگی دارد مقصد خود را برای مهاجرت انتخاب می کند.اگر در عرصه هنر فعالیت می کنید و قصد مهاجرت دارید قبل از هر گونه اقدام به صورت دقیق آگاهی کسب کنید.

راه بسیار موثق جستجو در سایت های اداره مهاجرت هر  کشوری است که قصد مهاجرت به آن را دارید.در مرحله بعد با هنرمندانی که در آن کشور مشغول فعالیت هستند ارتباط بگیرید و درباره بازار کار و شرایط زندگی و ارایه آثار هنری اطلاعات کسب کنید. دولت ها برای هنرمندان احترام قایل هستند و اعتقاد دارند که جامعه پویا جامعه ای است که هنر رو به رشد و شکوفایی باشد.

جهان با هنر زیباست و شما در این زیبایی سهیم هستید.

یک نظر بگذارید

فهرست مطالب

فهرست
-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00