خانه عمومی ارسال پول به ایران از کشورهای خارجی (قانونی، امن و بدون ریسک)

جستجو

ارسال پول به ایران از کشورهای خارجی (قانونی، امن و بدون ریسک)

 زمان تقریبی مطالعه: شش دقیقه

اگر در خارج از کشور اقامت دارید، به احتمال خیلی زیاد تاکنون مشکل ارسال پول را به ایران داشته‌اید. مردم داخل کشورمان به دلیل دست و پنجه نرم کردن ایران با تحریم های متعدد کشورهای دیگر، به سختی می توانند درآمدهای ارزی خود را در ایران دریافت کنند یا از خارج از کشور برای آن ها پولی ارسال شود. اما مهاجرت فارغ از سختی‌های احساسی، دشواری‌های دیگری نیز دارد که یکی از مهترین آن ارسال پول ایران از کشورهای خارجی مانند آمریکا و کانادا است.

این موضوع همچنین باعث شده است کار خیلی از مهاجرانی که خارج از کشور اقامت دارند یا می خواهند به هر دلیلی برای ایران پول ارسال کنند، موفق به این کار نشوند.

اما این موضوع، یعنی ارسال پول به ایران غیر ممکن و نشدنی نیست.  برای حل این مشکل راه حل های زیادی وجود دارد، گرچه ممکن است سخت و پیچیده باشند.

اگر شما هم به دنبال چند راه ساده برای ارسال پول به ایران از کانادا، آمریکا و یا سایر کشورها می‌گردید و می خواهید گره از کارتان باز شود، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا روش‌های ارسال پول به ایران قانونی، امن و بدون ریسک را با یکدیگر بررسی کنیم.

موانع ارسال پول از خارج پس از مهاجرت به داخل ایران

بدون شک مهم‌ترین عاملی که باعث سختی انتقال پول از خارج به داخل ایران شده، تحریم‌های آمریکا است. به نحوی که امکان افتتاح حساب در بانک‌های خارجی با پاسپورت ایرانی حتی امکان پذیر نیست.

قدرت نظامی آمریکا و همچنین روابط تجاری که با کشورهای مختلف دارد باعث شده است بسیاری از کشورها از تحریم‌ها تبعیت کنند و اجازه انتقال پول به ایران یا خدمات بانکی و مالی را ندهند.

با این حال گردشگران یا مسافران ایرانی در کشورهای اروپایی برای تبدیل پول خود در مقادیر کم ممکن است مشکلی نداشته باشند.

روش های ارسال پول به ایران

همانطور که گفتیم رفع مشکل انتقال پول به ایران غیر ممکن نیست و پس از مهاجرت می توانید راه های متفاوتی را امتحان کنید. هر مساله ای راه حلی دارد. بنابراین در بخش بعد می خواهیم چند مورد از آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

قبل از بررسی روش‌های انتقال و ارسال پول به ایران یک سوال مهم که ایرانی‌ها می‌پرسند را جواب می‌دهیم:

برای ارسال پول به ایران مقدار پول ارسالی چه تفاوتی در روند انتقال ایجاد می‌کند؟

باید در ابتدا یک تقسیم‌بندی کلی داشته باشیم تا بتوانیم راهنمایی بهتری در این باره داشته باشیم. انتقال پول به ایران به دو بخش تقسیم می شود:

  1. انتقال و ارسال پول با حجم بالا (مانند بیزینس و کمپانی‌ها)
  2. ارسال پول با حجم پایین ( دارایی‌های شخصی مانند املاک و مستغلات و امور روزمره)

شرکت‌ها و بیزینس‌ها که در طول روز و ماه از میانگین درآمد و حجم پول بالایی برخوردار هستند از مکانیزم‌های خاص خود در جابه‌جایی پول استفاده می‌کنند. اما مردمان معمولی بالاترین حجم انتقال پولشان از فروش املاک و مستغلات در حجم بالا و انتقال پول زیر ده هزار دلار به افراد خانواده برای امور روزمره است.

حتماً شما در جستجو‌های مختلف اینترنتی مقاله‌های مشابه زیادی دیده‌اید که روش‌های یکسانی را به شما توصیه کرده اما باید بدانید که هر روزه خیلی از این روش‌ها به دلیل سیاست‌های مالی و تنش‌های سیاسی مسدود می‌شوند بنابراین ما می‌خواهیم اطلاعات به روز شده و دقیق به شما بدهیم. با وبسایت دقیق‌ترین همراه باشید:

ما در این مقاله به این سؤال‌ها پاسخ می‌دهیم:

  • آیا می‌توانم به صورت قانونی از کشور‌های خارجی به ایران پول بفرستم؟
  • سقف انتقال پول به ایران چه قدر است؟
  •  صرافی‌ها برای ارسال پول به ایران در حجم بالا مناسب هستند؟
  • کارمزد صرافی‌ها برای انتقال پول به ایران یک تعرفه خاص دارد؟
  • انتقال پول به ایران از طریق ارز دیجیتال آیا قابل اطمینان است؟
  • کدام روش انتقال پول به ایران سریع‌تر و با کارمزد کمتری انجام می‌شود؟
  • شیوه پرداخت‌مانی گرام چیست؟
  • شیوه پرداخت «پی پال»چیست؟
  • برای انتقال پول به ایران می‌توانیم از سوییفت استفاده کنیم؟
  • برای ارسال پول به ایران با حجم بالا و حجم پایین از چه روش‌هایی استفاده کنیم؟
  • امکان انتقال پول از خارج ایران با «شبا» وجود دارد؟
  • آیا می‌توانم به صورت قانونی به ایران پول بفرستم؟

روش‌های ارسال پول به ایران به دلیل تحریم‌های اعمال شده بسیار چالش برانگیز شده است.

در ۱۰ سال گذشته، افراد و نهاد‌ها اجازه انتقال وجه به ایران را نداشته‌اند. بانک‌ها، مؤسسات مالی و خدمات انتقال پول مستقل مانند وسترن یونیون به دلایل سیاسی و امور بین‌المللی، حواله‌های پولی به ایران را پردازش نمی‌کنند؛  بنابراین، ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که آیا ارسال پول به ایران قانونی است؟

بله. اما با شرایطی ویژه و گذر از چندین واسطه که میان شما قرار می‌گیرند. ارسال پول به ایران قانونی است و منع قانونی ندارد بلکه منبع پول و شفافیت مالی پول برای دولت‌ها اهمیت دارد.

آوردن یک مثال برای روشن‌تر شدن شفافیت مالی می‌تواند به این مطلب کمک کند:

نکته بسیار مهمی را که باید به عنوان یک مهاجر در بدو ورود به کانادا در خاطر داشته باشید اظهار نامه مالی شما است که بسیار اهمیت دارد. این کار برای جلوگیری از پولشویی در کانادا انجام می‌شود. بنابراین اگر قصد فروش خانه خود در آینده را دارید و یا حتی فکر می‌کنید که وارث مقداری ارث خواهید بود بهتر است که در بدو ورود به کانادا درباره اضافه شدن احتمالی اموالتان آن را گزارش بدهید.

بسیاری از مهاجران ایرانی مدارک فروش اموال خود را ترجمه می‌کنند و در فرودگاه به ماموران برای اظهارنامه مالی نشان می‌دهند. بنابراین روند ارسال و انتقال پول به ایران غیرقانونی نیست بلکه راه‌هایی که برای این انتقال انتخاب می‌کنید به همراه شفافیت کارنامه مالی شما است که اهمیت دارد.

هر کشورخارجی قوانین خود را دارد و ایران هم در خروج و ورود پول قوانین خاص خودش را دارد تا از اخلال در بازار ارز جلوگیری کند.

انتقال پول از خارج به ایران نیازمند طی کردن مراحلی است که رعایت ترتیب آن‌ها الزامی است. این مراحل شامل موارد زیر می‌شود:
  • در مرحله اول باید یکی از روش‌های متنوع انتقال پول به ایران را انتخاب کنید. برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های خود ابتدا درباره روش انتخابی تحقیق کنید که خدمات آن در ایران قابل دسترسی باشند.
  • اطلاعات گیرنده را باید به سرویس انتقالی ارائه دهید. این اطلاعات شامل شماره حساب بانکی، اطلاعات هویتی گیرنده و شماره مسیریابی و… است که به سیستم انتقالی شما بستگی دارد.
  • پس از تکمیل اطلاعات نیاز به تعیین ارز و مبلغ انتقالی است. قبل از انتخاب ارز از صحت اطلاعات کشور مقصد اطمینان حاصل کنید. انتقال وجه دارای هزینه‌هایی است که پرداخت آن‌ها ضروری بوده و مقدار آن به نوع سیستم انتقالی بستگی دارد.
  • در نهایت گزینه انتقال پول به ایران را انتخاب کرده و منتظر بمانید تا ارسال شود. تراکنش و تحویل پول ممکن است از چند دقیقه تا چند روز طول بکشد. نوع سیستم انتقال پول در این امر بسیار مؤثر است.

ذکر چند نکته در رابطه با طی کردن مراحل انتقال پول بین‌المللی ضروری است. اولین نکته میزان مبلغ انتقالی است.

هر یک از روش‌های ارسال پول دارای سقف خاصی هستند که در صورت بالا بودن مبلغ باید از سیستمی استفاده کنید که سقف بالایی برای انتقال دارد. نکته دیگر در رابطه با سرعت ارسال و تراکنش است؛ برخی از سرویس‌ها در ازای دریافت هزینه بیشتر، پول را به‌صورت فوری ارسال می‌کنند.

سقف ارسال پول به ایران چه قدر است؟

سقف ارسالل پول از خارج به ایران در حال حاضر ۱۰۰۰ یورو در نظر گرفته شده است.

در صورت تمایل برای انتقال وجه بیشتر از این مبلغ، باید اظهارنامه گمرکی تکمیل کنید و تشریفات آن را طی کنید. انتقال پول به ایران تنها با واحد یورو ممکن است. ازاین‌رو افرادی که دارای ارز‌های دیگر مانند دلار، ین، لیر و… هستند باید ابتدا وجه خود را به یورو تبدیل کنند.

برای ارسال پول به ایران روش‌های زیر را به خاطر بسپارید:

  1. صرافی‌های معتبر
  2. ارز دیجیتال
  3. مانی گرام
  4. پی پال
  5.  وب‌مانی
  6. پرفکت‌مانی
  7. سوییفت

دو دست در حال انتقال پول با پس زمینه کره زمین که نماد ارسال پول است

اولین و بهترین پیشنهاد برای ارسال پول به ایران: صرافی‌ها ادامه دهنده روش سنتی اما معتبر (برای انتقال حجم پول بالا این روش توصیه می‌شود)

براساس آمار‌های رسمی بیش از ۴میلیون نفر ایرانی مهاجرت کرده و خارج از ایران زندگی می‌کنند. سرمایه‌ای که به ایرانیان خارج از کشور نسبت داده می‌شود، درصد قابل توجهی است. این سرمایه عظیم که مدیریت آن توسط ایرانیان مهاجر و نخبه‌های اقتصادی و علمی کشور انجام می‌شود، نیاز به ابزار‌های مالی مانند صرافی‌های ایرانی را الزام‌آور می‌کند؛

یعنی تداوم پروسه‌های مالی عظیم، بدون کمک تیم‌های بزرگ صرافی و شرکت‌های تخصصی مالی که به شکل حرفه‌ای به اموری چون: حواله ارز به ایران، ارسال پول به ایران و نظایر آن اشتغال دارند، میسر نخواهد بود.

به عنوان مثال در کشور کانادا به عنوان یکی از مناطق تجمع ثروت ایرانیان، براساس گزارشی که فایننشال تریبیون در سال ۲۰۱۹ منتشر کرد، ایرانیان مقیم کشورهمسایه، یعنی آمریکا نیز با مدیریت و در اختیار داشتن سرمایه‌ای بالغ بر ۲ هزار میلیارد دلار، از جمله مشتریان صرافی‌های ایرانی برای نقل و انتقال دلار به ایران و انتقال پول از ایران به خارج از کشور هستند. این مسأله به خوبی نشان دهنده اهمیت حوزه آمریکای شمالی در اقتصاد جامعه ایرانی مهاجر است.

متداول‌ترین روش برای انتقال پول از به ایران و یا بالعکس، استفاده از خدمات صرافی‌ها بوده است.

اینکه برای مثال شما مبلغ مورد نظر خود را به ریال به دفتر صرافی پرداخت کرده و با ارائه شماره حساب خارجی، از صرافی درخواست کنید تا مبلغ ریالی را به ارزی تبدیل کرده و آن را به حساب مورد نظر انتقال دهد.

به طور معمول این عملیات و به اصطلاح تراکنش‌ها خالی از کارمزد و کمیسیون نبوده و شما باید درصدی از پول را برای کارمزد خدمات، به صرافی ارائه دهید.

جهت حواله مبالغ سنگین‌تر به ایران یا خرید بیزینس در این کشور نیز می‌توانید از همین روش استفاده کنید. اما در این صورت، مدارک مورد نیازی که باید ارائه دهید، بیشتر خواهد شد. برای ارسال پول به ایران باید مدارک زیر را ارائه دهید تا مشکل قانونی خاصی به وجود نیاید.

  • کارت شناسایی معتبر
  • اطلاعات حساب بانکی در کشور مقصد
  • اطلاعات دریافت‌کننده پول
  • ارائه مدارکی مبنی بر پرداخت مبلغ ریالی

مبلغ ارسالی، در تعیین مبلغ دقیق آن تأثیرگذار است. انتقال مبالغ بیشتر از ۱۰ هزار دلار به ایران کارمزد بیشتری دارد که با توجه به متغیر بودن کارمزد بین صرافی‌های مختلف است.

رقم کارمزد رقم ثابتی نیست و صرافی‌ها برای رقابت با یکدیگر می‌توانند در نرخ کارمزد ابتکار عمل داشته باشند. توصیه اکید ما انتخاب صرافی‌های معتبر است، از آشنایان و دوستان خود که با صرافی‌های معتبر کار می‌کنند پرس و جو کنید. همچنین حتماً درباره صحت و درستکاری صرافی مورد نظر جستجوی اینترنتی کامل انجام دهید.

کارمزد حواله صرافی‌ها بر ارسال پول به ایران بر چه مبنایی تعریف می‌شود و در چه مدت زمانی انتقال صورت می‌گیرد؟

اولین موردی که روی کارمزد حواله تأثیر‌گذار است، میزان مبلغ انتقالی است. به طوری که هر چه مبلغ بالاتر باشد، کارمزد آن هم بیشتر خواهد بود. به طور کلی، کارمزد یک شرایط خاص هم دارد که بهتر است قبل از اینکه با صرافی مورد نظر خود تماس بگیرید، از این شرایط آگاهی داشته باشید.

به غیر از مبلغ انتقالی، سایر عوامل مؤثر در کارمزد حواله ارسال پول به ایران شامل موارد زیر می‌شوند که مهم‌ترینشان را می‌توان قوانین خود صرافی دانست:

  •  مبلغ حواله پول
  • قوانین صرافی
  • نوع حساب بانکی
  •  مقصد پول
  • نوع حواله

برای انتقال مبالغ بالاتر از ۱۰ هزار دلار، باید یک سری مدارک اضافی که در بخش‌های قبل اشاره کردیم، ارائه کنید. علاوه بر این، باید مدارکی برای اثبات منبع پول در اختیار داشته باشید تا بتوانید ثابت کنید پول شما مشکل قانونی خاصی ندارد.

معمولاً بین سه تا پنج روز را برای ارسال پولتان در نظر بگیرید. برنامه‌ریزی به موقع باعث می‌شود تا استرس دیر رسیدن پولتان را کمتر متحمل بشوید.

روش دوم: خرید و فروش بیت کوین یا سایر ارز‌های دیجیتال برای ارسال پول به ایران

طبق آمار میدانی‌ این روز‌ها استفاده از «ارز دیجیتال» و تبدیل آن به ارز مورد نیاز بسیار فراگیر شده است. با تبدیل پول به تتر (دلار مجازی) ما به ازای ریالی یا دلاری دریافت می‌شود. با این روش می‌توانید به راحتی برای ایرانیان داخل کشور پول ارسال کنید.

در این روش فردی که در خارج اقامت دارد باید از سرویس‌هایی که در ادامه راجع به آن‌ها خواهیم گفت، ارز دیجیتال خریداری کند و آن را به کیف پول شخصی فردی که داخل ایران است ارسال کند.

به این ترتیب شخصی که در ایران اقامت دارد می‌تواند ارزدیجیتال را بفروشد و آن را به ریال تبدیل کند. زمان ارسال انتقال (تتر) به ایران زمان زیادی نمی‌برد. (البته به شلوغی شبکه و کارمزد تراکنش نیز بستگی دارد) و شما به سادگی می‌توانید این ارز دیجیتال را در یکی از صرافی‌های معتبر داخلی بفروشید.

برای خرید ارزدیجیتال در خارج از کشور می‌توانید به صرافی‌هایی معتبر مراجعه کنید، معمولاً صرافی‌هایی که ارز فیزیکی می‌فروشند در حوزه ارزدیجیتال هم فعال هستند و می‌توانید سابقه و اعتبار صرافی را دلیل انتخاب خود بدانید و با شارژ حساب خود این کار را انجام دهید.

البته این روش از مشکل‌هایی نیز برخوردار است. به عنوان مثال به علت نوسانات قیمت ارز دیجیتال ممکن است قیمت‌ها نیز تغییر کند و موقع تبدیل آن به ریال، ارزش پول زیاد یا کم شود. برای همین پیشنهاد ما باز هم (تتر)است که در نسبت با دلار واقعی حرکت می‌کند.

تجربه یک کاربر ایرانی را بخوانید که از کشور آلمان به ایران پول انتقال می‌دهد:

پریسا (هنرمند و نوازنده): من بخشی از درآمد خودم را برای خانواده در ایران می‌فرستادم. معمولاً با کندی صورت می‌گرفت و خیلی مواقع زمان زیادی را بابت این انتقال از دست می‌دادیم، انتقال از طریق ارز دیجیتال برای من بسیار راهگشا بود و سرعت بیشتری به روند انتقال پول من بخشید. پولم را تبدیل به تتر کرده و در ایران با تبدیل به ریال به حساب مادرم واریز می‌شود. این کار را هم از طریق یک صرافی مجاز که در تهران با آن سال‌ها کار می‌کردیم انجام می‌دهم و دغدغه‌ای از بابت ارسال پول ندارم.

روش سوم: حواله از کشور‌های خارجی به ایران با«‌مانی گرام» (مناسب برای ارسال پول به ایران با حجم پایین)

یکی دیگر از روش‌هایی انتقال پول و حواله به ایران، ‌مانی گرام (MoneyGram) است.

ارسال پول به ایران از طریق مانی گرام : تصویر کارت مانی گرام است

این روش از سیستم‌های پرداخت آنلاین محسوب می‌شود که برای خرید‌های اینترنتی و پرداخت‌هایی که به صورت آنلاین امکان‌پذیر هستند، مناسب است. در‌(مانی گرام) هزینه انتقال وجه بر اساس مقدار پولی که انتقال داده می‌شود، حساب می‌شود که نسبت به روش‌های دیگر هزینه پایینی دارد.

برای ارسال پول به ایران  با سیستم‌ مانی گرام باید یک حساب کاربری در این سیستم ایجاد کنید و سپس با وارد کردن اطلاعات لازم دریافت‌کننده و میزان مبلغ انتقالی آن را به ایران حواله کنید.

برای برداشت وجه از این سیستم باید به دفاتر آن مراجعه کرده و با حضور در این مکان برای این کار اقدام کنید. هرچند که برداشت وجه با روش‌ مانی گرام برای کاربران ایرانی به صورت اینترنتی نیز میسر شده است.  لذا شما آن را می‌توانید به راحتی انجام دهید. خوب است بدانید که در روش حواله به ایران با‌ مانی گرام می‌توانید حداقل ۵۰ و حداکثر ۸۰۰۰ دلار انتقال دهید.

روش چهارم: انتقال پول با استفاده از سیستم «پی پال» (مشترک مورد نظر در دسترس نمی‌باشد!)

یکی از راه‌های ارسال پول به ایران از طریق سیستم (پی پال) است. پی پال یک شرکت عمومی در ایالات متحده است که بین تمام کشور‌های جهان بسیار رواج پیدا کرده است. دانش و فعالیت این شرکت در زمینه بازرگانی است و به کمک آن می‌توانید انتقال را به‌صورت آنلاین و خیلی سریع انجام دهید.

تصویر لوگوی پی پال در لپ تاپ برای ارسال پول

به‌بیان ساده، PayPal انتقال دلار به صورت امن را تنها از طریق یک‌ایمیل فراهم می‌کند. (پی پال) یک سرویس پرداخت پول آنلاین و نقل و انتقالات بانکی است. این سرویس به کاربران این امکان را می‌دهد تا در شبکه‌ای بسیار امن، سریع و راحت، حساب‌های الکترونیکی باز کرده و از آن‌ها برای تبادل پول، خرید و فروش و تبدیل ارز در اینترنت استفاده کنند. در حال حاضر این سیستم به شرکت‌های تحت تحریم آمریکا خدمات ارائه نمی‌دهد و متأسفانه ایران هم جزء این تحریم‌ها محسوب می‌شود.

شرکت‌ها و سایت‌هایی که به عنوان واسطه در این میان قرار می‌گیرند با دسترسی به پی پال انتقال پول را با گرفتن کارمزد از شما میسر می‌کنند.

توصیه کارشناسان این است که برای حجم انتقال پایین پول از پی پال استفاده کنید.

روش سوم ارسال پول به ایران: «وب‌مانی» چیست و چگونه کار می‌کند؟ (همیشه پای روس‌ها در میان است!)

فرآیند وب‌مانی (Web Money) شبیه پی پال است و کاربران با استفاده از آن می‌توانند به خرید محصولات و پرداخت به صورت آنلاین از فروشگاه‌هایی که پذیرنده این سیستم هستند بپردازند، هر چند فراموش نکنید که همیشه پای روس‌ها در میان است!

وب‌مانی در اواخر قرن بیستم توسط روسیه درست شد و دایما دامنه فعالیت‌های خود را در خرید و فروش آنلاین گسترش داد و از فراگیر شدن ارزدیجیتال در این عرصه هم فعالیت می‌کند و کاربران از این روش هم برای انتقال پول استفاده می‌کنند.

همانطور که گفته شد، وب‌مانی یک سیستم پرداخت روسی است که دفتر رسمی آن در پایتخت روسیه، یعنی مسکو، قرار گرفته است. از آنجا که روسیه در حال حاضر دارای روابط حسنه‌ای با کشور ما است، در نتیجه محدودیت‌های خاصی را برای کار با تجار و بازرگانان ایرانی در نظر نگرفته است و سیستم‌های مالی آن با ایرانیان به خوبی کار می‌کنند. هر چند بعد از جنگ اوکراین و محدویت‌های جهانی که برای روسیه پیش آمد بازهم (وب‌مانی) را محدودتر کرد.

استفاده از (وب‌مانی) برای کسانی که در ایران زندگی می‌کنند پیشنهاد می‌شود اما برای آن دسته از ایرانیان که مهاجرت کرده‌اند راه‌های دیگر موثق و ضمانت اجرایی بیشتری دارد.

روش چهارم: «پرفکت‌مانی» کیف پولی مانند «پی پال» و «وب‌مانی» است؟

پرفکت‌مانی (Perfect Money) یک شرکت و سیستم پرداخت جهانی است که دفتر رسمی آن در کشور پاناما قرار دارد.

این شرکت خدمات ارسال، دریافت و پرداخت پول از طریق اینترنت را برای کاربران و کسب و کار‌های سراسر دنیا فراهم می‌کند.

شما به راحتی می‌توانید از طریق این سیستم مقدار زیادی پول را به نقطه دیگر جهان منتقل کنید یا از یک وب‌سایت خارجی کالا و خدمات خود را خریداری نمایید.

به عنوان مثال فرض کنید قصد خرید یک فایل را از یک سایت خارجی را دارید که (پرفکت‌مانی) را می‌پذیرد. به راحتی می‌توانید با استفاده از ریال و کارت بانکی خود پرفکت‌مانی بخرید و با آن فایل مورد نظرتان را از سایت خارجی خریداری فرمایید.

می‌توان گفت که (پرفکت‌مانی) پلتفرمی مثل پی‌پال و سایر پلتفرم‌های پرداخت است. این شرکت از معتبرترین شرکت‌های خدمات پرداخت دنیاست و ده‌ها میلیون کاربر فعال از سراسر جهان دارد.

امنیت بالا، سرعت خوب و کارمزد منطقی تراکنش‌ها ویژگی‌های جالب‌توجه پرفکت‌مانی است. درواقع، شما با افتتاح حسابی در سایت پرفکت‌مانی و داشتن کیف پول دیجیتال و همچنین تهیه واحد پول منحصر به این سرویس، می‌توانید از خدماتش استفاده کنید.

می‌توان از کیف پول پرفکت‌مانی، برای نگهداری تمام ارز‌های دیجیتال از جمله ارز دیجیتال و بیت کوین و تتر، ارز‌های رایج مثل دلار و یورو و همچنین طلا بهره برد.

لوگی پرفکت مانی با پس زمینه سفید

معایب ارسال پول به ایران از طریق پرفکت مانی

همان طور که گفتیم قصد داریم در کنار ویژگی‌ها از معایب هم بگوییم:

  • با این‌که سایت‌های بسیاری از پرفکت‌مانی پشتیبانی می‌کنند ولی فراگیر نیست؛ شما در هر جا نمی‌توانید از آن استفاده کنید. این محدودیت در دنیای گسترده‌ی معاملات مالی آنلاین می‌تواند دردسرساز باشد.
  • امکان برگشت یا اصلاح تراکنش‌ها بسیار سخت است باید گفت در بیشتر موارد نشدنی است.
  • بازیابی رمز کاربری در این سیستم دشوار و پرهزینه است.
  • روش‌های خروج پول از حساب پرفکت‌مانی اندکی دشوار است.

روش پنجم: ارسال پول به ایران از سوی سوییفت چگونه است؟ (روی این روش خیلی حساب نکنید!)

این روش تا قبل از تحریم‌های سراسری مورد استفاده قرار می‌گرفت اما در چند سال گذشته به غیر از یک بانک واسطه و با طی کردن مراحل پر پیچ و خم اتفاق ممکن نیست.

فراموش نکنید از روش «سوییفت» برای انتقال پول در حجم بالا استفاده می‌شود. شما چندین راه دارید که می‌توانید با بررسی شرایط یکی از روش‌ها را انتخاب کنید:

روش‌هایی مانند سوییفت و وسترن یونیون در حال حاضر ضمانت اجرایی ندارند و در این مسیر با هوشیاری فریب واسطه‌ها را نخورید و سرمایه خود را به راحتی در اختیار کلاهبرداران قرار ندهید.

اما باید بدانیم سوییفت چیست و چگونه عمل می‌کند؟

سوئیفت در ساده‌ترین تعریف ممکن، شبکه‌ای برای انتقال پول بین بانکی در مقیاس جهانی می‌باشد. این شبکه کمک می‌کند تا شما به صورت فوق‌العاده امن و سریع پول خود را به هر کجای دنیا منتقل کنید.

سوئیفت این انتخاب را برای شما ممکن می‌سازد که که تمام کارمزد‌های حواله را شما بپردازید، آن را بین خودتان و گیرنده تقسیم کنید یا کارمزد از اصل پول کم شود. هر چند کارمزد استفاده از سوئیفت مقدار کمی است اما با این حال این شبکه چندین حق انتخاب را برای متقاضیان در نظر گرفته تا در‌ایده‌آل‌ترین حالت استفاده از این شبکه صورت بگیرد.

سوئیفت نسبت به سایر حواله‌های ارزی در این سبک تعرفه کمتری دارد و پروسه را ظرف ۲۴ ساعت الی ۷ روز نهایی می‌کند. شما از طریق حواله سوئیفت می‌توانید به تمام کشور‌های دنیا پول انتقال دهید یا از آن‌ها پول دریافت کنید مگر موارد خاص و منحصربفرد که امکان انتقال پول به صورت موقت ممکن نباشد.

علاوه بر این موارد شما می‌توانید برای انتقال سریع پول از خدمات ویژه سوئیفت استفاده کنید؛ این پروسه بسته به کشور و مقدار حواله دارای کارمزد افزوده خواهد بود.

آیا امکان انتقال پول از خارج ایران با «شبا» وجود دارد؟

انتقال بین‌المللی بانکی

در همین ابتدا بگوییم که خیر! در حال حاضر بانک‌های ایران شامل تحریم سراسری از سوی خزانه داری آمریکا هستند و در دولت قبلی آمریکا فهرست تحریم ۱۸ بانک ایرانی به ۲۳ رسید و مؤسسه‌ها و نهاد‌های مالی را هم شامل شد؛ برای همین مکانیزم ارسال پول به ایران از طریق بانک تقریباً غیر ممکن به نظر می‌رسد.

یکی دیگر از دلایل تحریم‌های گسترده بانکی ایران نپذیرفتنFATF از سوی دولت ایران است که حتی تبادل بانکی بین کشور‌های همسایه و متحد را سخت کرده است. کشور‌هایی که این پیمان بانکی را پذیرفته باشند موظف هستند با نظام‌های بانکی کشور‌هایی که عضو این تعهد نیستند، فعالیت مالی نداشته باشند. برای همین شرایط برای ارسال پول در ایران سخت و پیچیده شده و مردم برای انتقال پول باید از لابیرنت‌های فراوانی عبور کنند.

اما تا سال‌های گذشته که همچنان بانک‌ها در مرواده‌های بین‌المللی بودند، شرایطی برای ارسال پول وجود داشت که به آن اشاره می‌کنیم.

برای ارسال پول به ایران به صورت بین‌المللی، و استفاده از روش انتقال پول به صورت بانکی ابتدا با بانک خود تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید که برای شما یک حساب بانکی بین‌المللی باز کنند. بعد از باز کردن حساب، شما می‌توانید وجه خود را به حساب مورد نظر واریز کنید.

برای انتقال پول به ایران، باید شماره شبا و شماره حساب بانکی دریافت‌کننده را داشته باشید. همچنین برای انجام این کار، باید به دقت نام و نام خانوادگی صحیح دریافت‌کننده را وارد کنید.

سپس برای انتقال وجه، باید به بانک خود اطلاع دهید که می‌خواهید وجه را به چه کشوری و به چه بانکی در آن کشور منتقل کنید. سپس شما به بانک دریافت‌کننده اطلاعات مربوط به انتقال را ارسال می‌کنید و وجه شما به حساب دریافت‌کننده واریز می‌شود. بانک‌ها از روش‌های مختلفی برای انتقال پول استفاده می‌کنند که مهم‌ترین آن استفاده از سیستم «سوئیفت» است.

وقتی بانک‌ها از سوئیفت استفاده می‌کنند باید اطلاعات زیر را داشته باشند:
  • اطلاعات دقیق حساب فرستنده
  • اطلاعات دقیق حساب گیرنده
  • کد سوئیفت بانک گیرنده
با چه روشی می‌توان به صورت لحظه‌ای قیمت ارز و رمزارز را استعلام کرد؟

وب سایت «دقیق‌ترین» بهترین مرجع شما برای استعلام قیمت لحظه‌ای انواع ارز و رمزارز است. همچنین، شما می‌توانید با استفاده از صرافی‌ها و وب سایت‌های آنلاین قیمت‌ها را به صورت ساعتی و روزانه استعلام کنید.

سخن پایانی روش‌های ارسال پول به ایران:

تمامی این راه‌ها که گفته شد احتیاج به تحقیق و بررسی بیشتری دارد. سرمایه شما مهم است و باید نهایت دقت را در سپردن آن به دست واسطه‌ها برای انتقال پول به خرج داد.

سهل انگاری در انتقال پول به ایران می‌تواند یک عمر پشیمانی به همراه داشته باشد.

در نظر بگیرید که امنیت در انتقال پول نسبت به سرعت انتقال آن برای شما اهمیت بیشتری داشته باشد. در این سال‌ها که شیوه انتقال پول راه‌های غیر بانکی پیداکرده است سوداگران زیادی در این مسیر قرار گرفته اند.

ما در وبسایت «دقیق ترین» کنار شما هستیم تا راه های قانونی ، بدون خطر و ریسک را به شما مشاوره بدهیم. با ما در ارتباط باشید.

یک نظر بگذارید

فهرست مطالب

فهرست
-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00