خانه عمومی تحلیل تکنیکال به زبان ساده

تحلیل تکنیکال به زبان ساده

زمان تقریبی مطاله: چهار دقیقه

آیا امروز باید رمز ارز یا ارز بخرم؟ هفته یا سال آینده قیمت ها چه تغییری خواهند داشت؟ اگر این سوالات به ظاهر آسان را ندانیم، سرمایه گذاری آسان نخواهد بود. تحلیل تکنیکال (فنی) با آزمون قیمت های گذشته و حجم مبادلات حرکت های آینده قیمت را پیش بینی می کند.

تحلیل تکنیکی مطالعه قیمت با ابزارهای ساده ای همچون نمودار می باشد. ریشه تحلیل تکنیکی از «تئوری داو» گرفته شده و در حدود سال های ۱۹۰۰ توسط چارلز داو گسترش یافت. اصول تئوری «داو» به طور مستقیم یا غیر مستقیم شامل حقایقی از قبیل: روند طبیعی قیمت ها، صعود یا نزول قیمت به واسطه دانستن اطلاعات کافی، تأیید و تبیین،تغییر روند قیمت به واسطه انعکاس حجم مبادلات، خطوط حمایت و مقاومت و البته بازار بورس نیویورک مبا تئوری «داو» است.تمرکز این نظریه روی حرکت قیمت ها در سهام است.

در محاسبه رمزارز هم باید این گونه عمل کرد. کارشناسان در موارد کمی به طور دقیق و صحیح توانستند قیمت آینده را مشخص کنند. با این وجود حتی اگر قادر به پیش بینی دقیق قیمت ها باشید تحلیل تکنیکی می تواند برای کاهش ریسک سودمند واقع شود و سودهای شما را بیشتر کند.

زمینه های قیمت

تحلیل تکنیکال به طور کامل روی تجزیه و تحلیل حجم و قیمت ارز یا رمزارز و هر کالای سرمایه ای دیگر بنیان نهاده شده است. انواع قیمت ها را خوب است بدانیم:

قیمت باز (آغازین):

قیمتی است که در اولین داد و ستد برای دوره خاصی به دست می آید. هر وقت داده های روزانه را تحلیل می کنیم قیمت باز شده به طور ویژه ای مهم است.

قیمت بالا(فراز):

قیمتی است که سهم در طی داد و ستد به بالاترین سطح آن دوره رسیده است. این نقطه بالاترین قیمت جایی است که فروشندگان بیشتری نسبت به خریداران وجود داشته است.همیشه فروشندگان تمایل دارند در بالاترین قیمت بفروشند،اما قیمت بالا نمایانگر آن است که این بالاترین قیمتی است که خریداران حاضر به خرید بوده اند.

قیمت پایین:

این پایین ترین قیمتی است که سهم در طی دوره داد و ستد داشته است در این نقطه خریداران بیشتری نسبت به فروشندگان وجود داشته است.همیشه خریداران تمایل دارند در قیمت های پایین تر بخرند اما قیمت های بالا نمایانگر آن است که این پایین ترین قیمتی بوده که فروشندگان حاضر به فروش شده اند.

قیمت بسته (پایانی)

این قیمت آخرین قیمت در طی دوره داد و ستد روزانه است. قیمت بسته شدن به قابلیت دسترسی اغلب بیشترین استفاده را در تحلیل دارد.رابطه بین قیمت باز و بسته برای اکثر کارشناسان معنی دار است.

نتیجه می گیریم به طور کلی سه روند را در خرید ارز و رمز ارز می توان پیگیری کرد: روند افزایشی، کاهشی و خنثی. روند افزایشی در نتیجه بالا رفتن قیمت از نقاط پایینی به صورت پی در پی شکل خواهد گرفت. روند کاهشی در نتیجه پایین آمدن پیوسته قیمت ها به وجود می آید. در روند خنثی قیمت ها به طور نسبی در یک دامنه محدودی نوسان می کند و افزایش و کاهش ها در دامنه محدود تغییر می کند.

یک نظر بگذارید

فهرست
-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00